Vandaag bakmarathon voor verjaardagsfeestje morgen en alles liep een beetje in het honderd. Een chocoladecake in de oven, de crumble voor de 'creme met knubbelkestaart' stond al klaar. Net als de mengeling van bloem en basterdsuiker om de taartbodem van de blueberry-cheesecake te maken. En toen ging het fout, want ik kieperde de crumble in de keukenmachine ipv de andere mengeling, daarbij nog boter en ei. En toen zag mijn deeg er heel erg anders uit. Ik heb het maar voorlopig in de frigo gezet, en ga morgen proberen er nog koekjes van te bakken.
Ik maakte Cinnamon Pecan Blondies en die mislukten totaaaal. Ik snap er niets van want ik heb het recept helemaal gevolgd. Het werd een kneiterharde baksteen. Ik heb de ovenschaal weg moeten gooien want het was er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Er ging een enorme berg suiker in, zou die zo zijn gaan carameliseren dat het een steen werd?
Minder suiker toch dus he? Ik gebruikte trouwens lichte basterdsuiker omdat er bij stond dat je geen harde suiker moet gebruiken.Ik zal inderdaad een reactie posten bij het recept, eens horen wat hun verklaring is :-)
Citaat van: renske op 05 april 2011, 21:42:23Minder suiker toch dus he? Ik gebruikte trouwens lichte basterdsuiker omdat er bij stond dat je geen harde suiker moet gebruiken.Ik zal inderdaad een reactie posten bij het recept, eens horen wat hun verklaring is :-)Ik heb inmiddels contact met David Leite himself over de mislukte blondies. Als we er uit zijn laat ik het weten!
Ik heb een keer een Gekookt ei laten aanbranden.