Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline PasioIngredients

• **
  • 31
  • Geslacht: Vrouw
    • Pasio
Re:Kookblunders
« Reactie #340 Gepost op: 01 december 2010, 12:58:30 »
Lola Tofu : bedankt voor het geven van buikpijn van het lachen!  :D

Mijn eigen kookblunders zal ik maar snel vergeten, maar wat me regelmatig overkwam was eten opzetten en vervolgens vergeten. De laatste 2 jaar veel minder ivm de extreem handige timer op het inductie-kooktoestel ... toch is het me laatst opnieuw overkomen toen ik de timer vergat te gebruiken.
Had een koekepan opgezet en er kokosolie in gedaan en weggelopen..Half uur later begon het zeer doordringend naar verbrande kokosolie te ruiken.. dat is knap want kokosolie heeft een zeer hoog rookpunt.. dat was meteen het einde van dit pannetje.  Het huis heeft nog zo'n 3 dagen lang naar verbrande kokos geroken.
Kort daarna ook een verbouwing van de keuken gehad en toen gelijk een afzuigkap laten aanbrengen... was dit later gebeurd, dan had de hele buurt het eerder geroken dan ik!
Na Lola Tofu's laatste blunder gelezen te hebben, vraag ik me ook af of ik nu wel een brand/rookmelder zou laten aanbrengen..  ::) :o
meten = weten!

« Reactie #341 Gepost op: 01 december 2010, 14:10:34 »
Nog eentje dan, over de buurt gesproken. Jaaaaren geleden zou ik bij een vriendin (met koksopleiding)  gaan eten. 's Middags begon ze al te kokkerellen, het zou een overheerlijke soep worden, zo eentje die uren moet trekken. In afwachting van ons diner meenden wij best even een rondje over de plaatselijke kermis te kunnen doen. Rondje liep een beetje uit en eindigde hossend op het biljart in een vaag cafe, en om twee uur 's nachts zwalkten we platzak doch bijzonder vrolijk naar huis. Het stonk wel een beetje buiten, en hoe dichter we bij huis kwamen hoe erger de stank werd. Vriendin kreeg ineens een helder ogenblik en sprak de ontsterfelijke woorden: "O jee, ik denk dat mijn soepie nou wel lang genoeg getrokken heeft  ::)" Wat geheel waar was... het soepie was houtskool geworden.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #342 Gepost op: 01 december 2010, 14:15:25 »
 ;D

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #343 Gepost op: 01 december 2010, 14:27:29 »
 ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #344 Gepost op: 04 december 2010, 21:29:12 »
Ik ben een hele stomme druif. Ik had alle onderdelen voor een pizzadeegje in de BBM gedaan en deze aangezet. Maar vergeten om hem op de deegstand te zetten en nu is hij klaar en kom ik daar pas achter. Ik heb dus een broodje gebakken en heb nu vast niet genoeg Italiaanse bloem meer voor een pizzadeegje  :'(
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #345 Gepost op: 04 december 2010, 21:30:43 »
Wat knoflookboter maken en het lekker opeten dan maar?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #346 Gepost op: 04 december 2010, 21:30:53 »
Ik ben een hele stomme druif. Ik had alle onderdelen voor een pizzadeegje in de BBM gedaan en deze aangezet. Maar vergeten om hem op de deegstand te zetten en nu is hij klaar en kom ik daar pas achter. Ik heb dus een broodje gebakken en heb nu vast niet genoeg Italiaanse bloem meer voor een pizzadeegje  :'(

Pizzaboterhammen maken met de grill/oven, ook lekker!
,,,,فلافل

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #347 Gepost op: 04 december 2010, 22:06:08 »
Het deeg wat gebakken is, heeft niet de ideale verhoudingen voor boterhammen. En mijn BBM is niet zo geschikt om te bakken. Ik denk dat ik er een gedeelte toastjes van maak en een gedeelte kruimels (als home made panko) en een gedeelte voor de vogeltjes buiten.

Offline Chantal

• 127
« Reactie #348 Gepost op: 08 december 2010, 13:35:13 »
Na Lola Tofu's laatste blunder gelezen te hebben, vraag ik me ook af of ik nu wel een brand/rookmelder zou laten aanbrengen..  ::) :o

Dat is sowieso belangrijk (heb ik gedaan na een zoveelste pan-op-het-vuur-vergeten-incident en een preek van een brandweerman tijdens mijn BHV training)

Offline dorinka

• 741
« Reactie #349 Gepost op: 10 december 2010, 12:05:38 »
Wij hebben een brandmelder in huis, boven de slaapkamer, alleen de slaapkamer woonkamer en keuken zijn praktisch een ruimte, en dat ding hangt dus ook boven de plaats waar gebakken wordt. Met mijn manier van pannenkoekenbakken is dat niet handig. (Hij hangt superhoog, ik kan er niet bij, ook niet met de ladder. Toen we dat aan de huisbaas meldden zei ze dat er toch een stok was. Wapperen met een grote doek helpt beter) Ik heb nauwelijks pannenkoeken gegeten de laatste jaren.
Zo.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #350 Gepost op: 10 december 2010, 12:16:58 »
Ik heb nauwelijks pannenkoeken gegeten de laatste jaren.
Dat is geen blunder, dat is tragisch.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #351 Gepost op: 05 januari 2011, 09:45:57 »
Mac&cheese gemaakt met soyamelk van de Aldi, die heeft dus ondanks het 'natuur'-label een duidelijke vanillesmaak,  :-\, vanalles (bieslook, mosterd, muskaatnoot, ...) erbij maar de smaak bleef overheersen.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #352 Gepost op: 05 januari 2011, 13:13:59 »
Dat vind ik eerlijk gezegd meer een Aldiblunder dan een kookblunder.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Uniflame

• 180
« Reactie #353 Gepost op: 08 januari 2011, 20:25:43 »
Als je zoete aardappelsoep maakt, moet je wel tegne je vriend vertellen dat hij de oranje soort mee moet nemen en niet de witte. Want nu was m'n soep zo raar groen-bruinig. Geen lust voor het oog, maar het smaakte verder prima.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #354 Gepost op: 14 januari 2011, 18:44:50 »
Mac&cheese gemaakt met soyamelk van de Aldi, die heeft dus ondanks het 'natuur'-label een duidelijke vanillesmaak,  :-\, vanalles (bieslook, mosterd, muskaatnoot, ...) erbij maar de smaak bleef overheersen.

Hoe maak jij normaal Mac&Cheese dan, als je el de juiste soyamelk gebrikt?
ik bemerk dat ik altijd blijf verlangen naar de eigenlijk smerige Kraft versie uit een pakkie.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #355 Gepost op: 14 januari 2011, 21:02:15 »
Met gewone melk, maar die was bijna op en ik bedacht dat het met soyamelk ook kon. Niet dus, deze reserveer ik maar voor pudding, pannekoeken of ander zoet spul.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #356 Gepost op: 14 januari 2011, 21:03:17 »
eh ja, dat snap ik, maar ik bedoelde voor de rest.
Ik ken het dus alleen uit een pakje dus weet niet hoe het 'from scratch' moet.

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #357 Gepost op: 16 januari 2011, 13:18:01 »
Ik dacht eens leuk te doen en een tosti met brie ipv gewone kaas te maken. Brie druipt dus nog harder dan gewone kaas, het was dus een pus-tosti, bahbah.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #358 Gepost op: 19 januari 2011, 09:24:37 »
eh ja, dat snap ik, maar ik bedoelde voor de rest.
Ik ken het dus alleen uit een pakje dus weet niet hoe het 'from scratch' moet.
Oh, dit zie ik nu pas, dom van mij. Ik maak dus melksaus, boter smelten, (vloeiende) bloem erbij roeren en even laten pruttelen, dan melk erbij en blijven roeren tot het indikt. Kruiden met bouillonblokje en beetje muskaatnootras. Daarna geraspte oude kaas erbij, soms doe ik er ook een geklutst ei bij om het smeuig en voller te maken, belangrijk daarbij is de saus niet meer opnieuw laten koken want dan gaat het ei in sliertjes stollen.
Meestal kook ik een broccoli in stukjes, penne en daar dan de saus onder mengen. Soms doe ik er ook enkele hard gekookte eieren in stukjes onder, soms strooi ik er nog geraspte kaas op en dan even onder de grill.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #359 Gepost op: 23 januari 2011, 09:53:29 »
:)
Tnx, dat is ongeveer hoe ik mijn bloemkool sausje maak, btw.
En nu bedenk ik mij dat ik dat hier volgens mij al eens aan iemand heb gevraagd en dat die ongeveer hetzelfde antwoord gaf.

Bedenk me nu dat als ik er cheddar door doe dat het dan misschien wat lijkt op Kraft's Mac 'n cheese.