Geen geblunder met gekook, wel eraangerelateerd dus ook vast leuk genoeg. Ik was een hartige taart aan het maken en wilde een pak met bakmeel wegzetten, de mixer die liep zette ik op de rand van de bak waarin ik mixde zodat het die twee seconden dat ik het pak wegzet kan doormixen. Klabats! deed de mixer echter. In de tuimeling halfgepureerde kidneybonen en maiskorrels mijn keuken doorstrooiende, tot onder de kast aangeplakt aan toe.
Daarna; ik had andere groenten voor de taart voorgekookt en had het warme water na het voorkoken in een maatbekertje overgegoten om het te gebruiken om een brood mee te maken (zodat ik de boiler niet daarvoor hoefde aan te zetten; hoe efficient!). Onhandigheid deed de maatbeker op de rand van het aanrecht stuiteren en gloeiendheet water richting mijn mannelijkheid spoeiende met een voltreffer. Toen wilde ik mijn boiler maar aansteken omdat mijn warme water dus verspild op de grond lag en toch brood wilde maken, liet ik ook nog eens mijn lucifer in het water op de grond vallen. Wonder; hij (zij) wilde wel aan na enige moedige poging vanop mijn zijde.
Geen verloren dag vandaag dus, qua avonturen.