Vegatopia Forum

Kookblunders

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
Re:Kookblunders
« Reactie #100 Gepost op: 01 juni 2007, 12:45:52 »
Mijn Engelse leraar maakte altijd een blauwe en een gewone cake, gewoon omdat hij het enorm grappig vond dat niemand de blauwe cake opat.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Lona

• 812
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 01 juni 2007, 12:49:16 »
Mijn Engelse leraar maakte altijd een blauwe en een gewone cake, gewoon omdat hij het enorm grappig vond dat niemand de blauwe cake opat.

kleur doet veel met je smaakbeleving, net als geur  :-X
Waarom bakte je Engelse leraat trouwens cake? :P
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #102 Gepost op: 01 juni 2007, 12:50:31 »
Mogen Engelse leraren geen cake bakken dan?

« Reactie #103 Gepost op: 01 juni 2007, 12:58:06 »

Moet die leraar eens hier komen rondkijken. Er liggen cakes en taarten bij de Tesco met de meest fantastische kleuren icing. Ze schilderen hun baksels net zo bont als hun huizen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #104 Gepost op: 01 juni 2007, 13:01:59 »
Jaaa, geweldig zijn die. Maar ik denk dat voor de meeste mensen er wel een verschil is tussen blauwe icing en blauwe cake. :P

Offline Teddy

« Reactie #105 Gepost op: 01 juni 2007, 13:02:31 »
Ik heb net zo'n taart gemaakt die je met een laagje chocola moet bedekken, maar da's mislukt... :-\
Ik wilde de taart doorsnijden zodat er nog een laagje jam tussen kon, maar ik kreeg dat alleen voor elkaar door 'm om te draaien.

Da's geen goed plan: de chocola die er over moet, kan blijkbaar alleen over de bovenkant van taart, zoals 'ie uit de oven komt. Als je het op de onderkant doet trekt alles er meteen in en kan je niets meer verspreiden...

Maar nu heb ik denk ik wel een hele lekkere chocoladevulling  :cheer:

Ik heb het geheel maar proberen te redden met heel veel aardbeien en slagroom op de bovenkant zodat je er niet meer van ziet :)

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #106 Gepost op: 01 juni 2007, 13:03:29 »
Heb je de taart wel eerst af laten koelen dan?

« Reactie #107 Gepost op: 01 juni 2007, 13:05:14 »

Ik heb een periode gehad dat ik thuis altijd griesmeel (en andere soorten) pudding maakte. Ik deed er ook graag wel eens groene of blauwe kleurstof door. Ik maakte ze zelfs in verschillend gekleurde lagen.
Mij smaakte het in ieder geval prima, en ik had veel meer!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Teddy

« Reactie #108 Gepost op: 01 juni 2007, 13:09:25 »
Heb je de taart wel eerst af laten koelen dan?

:yes:

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #109 Gepost op: 02 juni 2007, 14:03:02 »
Hoe lang?

Wat daar trouwens ook wel eens tegen wil helpen: een laagje poedersuiker erover heen zeven, en dan pas de frosting oid., om te voorkomen dat het er in trekt.
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2007, 14:03:53 door Sanja »

soja

« Reactie #110 Gepost op: 10 juni 2007, 19:59:09 »
blunders? Ja diverse.
Ik maakte altijd pasta met spinazie, dat verwerkte ik dan zoals lasagna, in de oven.
Op een keer had ik een overheerlijke schotel klaar, dacht ik....
Ik begon te eten en dacht dat ik een koe geworden was. Mijn spinazie leek wel gras.
Ik besefte toen, dat ik die niet voorgekookt had, maar gewoon met de gare pasta in de oven gegratineerd.
Ik weet dat er mensen zijn die rauwe spinazie lekker vinden, maar voor mij was het oneetbaar.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #111 Gepost op: 12 juni 2007, 15:55:12 »
zondag was ik vergeten de eieren in de chocomousse te doen. t was dus net chocopast maar wel erg lekker :D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

mjets

« Reactie #112 Gepost op: 18 juni 2007, 21:55:45 »
Mietjes! roepen als het harisarecept aangeeft handschoenen aan te doen bij het verwijderen van de zaadjes van de pepers.  En dan erna, onder het computeren, gedachtenloos in je oog gaan wrijven...  :screams:

Harry

« Reactie #113 Gepost op: 18 juni 2007, 22:20:12 »
 :heehee:

jarno

« Reactie #114 Gepost op: 18 juni 2007, 22:24:15 »
De meest lompe van allemaal: kant-en-klare (vega!) pizza tien minuten in de combi-oven.. Op magnetron-stand :P

Iemand frisbeeën?

Mirjamm

« Reactie #115 Gepost op: 20 juni 2007, 14:50:45 »
Toen ik in groep 8 zat, zat ik op een club. Op een dag gingen we koken. Een vriendin en ik zouden het toetje doen. We hadden het idee om een slagroomsoesjestoren met chocoladesaus te maken. Dus wij naar de winkel en slagroomsoesjes (uit de vriezer!) en chocoladerepen gekocht.

Eenmaal terug deden we de chocolade in een pannetje en maakten van de slagroomsoesjes een toren. Ondertussen brandde de chocoladesaus aan :P

Maar je weet wel weer, 2 blondjes gaat niet samen en dit was dus ook ons resultaat:
Een slagroomsoesjestoren met BEVROREN slagroomsoesjes en half aangebrande chocoladesaus.

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #116 Gepost op: 20 juni 2007, 14:57:23 »
Ik zit mij te bedenken; als je bij het koken van rijst er ook een scheutje voedselkleurstof gooit, wordt de rijst dan ook daadwerkelijk - stel - blauw of groen?
Goh Aiko, bedenk je je nu alweer bij dit koken van de rijst? Ga je het alweer anders doen dus? Of bedenk je dit alleen?  ;)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #117 Gepost op: 03 augustus 2007, 23:55:13 »
AARGH! Toen ik ging kijken of de taart al gaar was, glibt de glazen ovenschool uit de pannenlappen!

Niets anders in huis natuurlijk om voor morgen opwarmeten te maken, dus heel voorzichtig het deegmengsel uit de scherven geplukt en goed onderzocht, daarna voorzichtig de vulling weer opgeschept en ontdaan van splinters...

Morgen maar voorzichtig eten, en als ik het toch niet durf dan maar even hongerlijden en alleen de salade voor erbij eten.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #118 Gepost op: 19 augustus 2007, 22:01:06 »
Een boel homemade muffins op de grond laten vallen... nog voordat ze de oven in waren gegaan.
Gelukkig geraakte de 2e batch van het bananen-chocomengsel wel in de oven :cheer:

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #119 Gepost op: 22 augustus 2007, 21:28:04 »
Quiche gemaakt. Voor de ei-melkmassa teveel melk gebruikt (vorige keer namelijk te weinig). De massa bleef vochtig en een beetje glibberig en het bladerdeeg was ook doorweekt  :(.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength