Vegatopia Forum

Nijmegen

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Nijmegen
« Reactie #80 Gepost op: 04 april 2010, 08:21:35 »
Vrijdag at ik bij Funkenstein met een vriendin, vanouds lekker al zijn de frietjes anders, maar nog wel heel lekker. Witlof met gorgonzola, een beetje salade en friet. Vooraf hadden we knoflookbrood met kaas, de kaas voegde eigenlijk weinig toe.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #81 Gepost op: 07 april 2010, 11:02:47 »
Maandag in Odessa in Nijmegen. Goede zaak dat de leuk bedoelde namen van de gerechten weg zijn. Helaas viel het eten wel een beetje tegen. Ik had een manchegoquiche die vooral erg eierig was. (en de aubergine bovenop was een beetje verbrand). Tafelgenoot had een ravioli gerecht met pesto of basilicumsaus, maar dat proefde je niet erg. En ze hadden er sugar schnaps doorheen gedaan. Dat pastte niet.

Voorgerecht van geitenkaas met appel en gember viel meer in de smaak. Mijn voorgerecht van zoet aardappel was minder spannend dan ik hoopte.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #82 Gepost op: 30 april 2010, 09:01:21 »
Gisteren bij Izzi in Nijmegen. Ik had de vegetarische sushi vooraf. Die was lekker.

Als hoofdgerecht had ik groenten met noedels (klinkt zo vrij simpel, maar het was echt lekker en mooi opgemaakt). Wel maf, het meisje in de bediening wilde me dit afraden te nemen omdat de noedels half koud zouden zijn, en dus echt wel apart en misschien niet lekker (Ik vroeg nog: "Waarom zetten jullie het dan op de kaart?" Maar daar reageerde ze niet echt op). Nou ja, het idee alleen dat ik geen acquired taste heb, is natuurlijk een beetje stom :P

Het eten was lekker, maar de bediening dus een beetje raar. Ze vergaten ook het water dat we bestelden. De wijn was wel erg lekker. Maar toch. Ik ga er niet zo heel snel meer naartoe denk ik.

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #83 Gepost op: 03 mei 2010, 17:36:46 »
Gisteren in De Stadstuyn in Nijmegen gegeten. Bladerdeegaspergepaddestoeltorentje en spinaziefetataart. Was lekker en gezellig.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #84 Gepost op: 10 mei 2010, 08:45:18 »
Bij Klinkklaar in Nijmegen (na een flinke wandeling): vooraf een salade van witlof en appel met een geitenkaasbitterbal. Als hoofdgerecht couscousloempiaatjes. Was allemaal wel lekker.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #85 Gepost op: 09 juni 2010, 08:22:07 »
Gisteren bij Funkenstein. Stokbrood en kruidenboter vooraf. Als hoofdgerecht pasta met ricotta en rode pesto. Niet vreselijk culinair, maar heel goedkoop en voor dat geld prima. Ik dronk er een wijntje bij, om te vieren dat vriendin vertelde dat ze zwanger is  :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #86 Gepost op: 09 juli 2010, 09:29:06 »
Gisteren bij de Ontmoeting in Nijmegen, tapas. Lekker buiten gezeten, met brood, olijven, wijn. Verder onder andere patatas bravas, spinaziesalade en een funky kaasplankje.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #87 Gepost op: 13 augustus 2010, 11:02:50 »
Gisteren wilde ik naar de Serre in Nijmegen, maar daar zijn ze met vakantie. Het werd toen De Amuse, ook een hapjesrestaurant. Best ok daar. We hadden onder andere een griekse salade met veel feta (werd daarom wel heel zout), gefrituurde courgette, pittige aardappeltjes, en groenteloempia's met erg lekkere chilisaus.

Het meisje in de bediening is vreselijk correct aardig, maar goed. Dat is ook wel fijn.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #88 Gepost op: 22 oktober 2010, 10:42:50 »
Gisteren bij Heertjes in Nijmegen. Helaas viel het een beetje tegen. Aantal jaren geleden vond ik het beter.

We kregen een amuse, met vis en lamsbouillon. Vind T. niet erg, maar toen ik zei dat ik geen vlees at, zei de gastheer dat het van het huis was en dat hij straks wel op ging nemen wat ik wel en niet lustte. Ok, toen kreeg T. de vis. Maar jammer dat ik niet een andere amuse kreeg.

We namen vier gangen. Het vooraf vond ik wel lekker. Het was een soort groentjekoekje op taugesalade. Het tussengerecht was schijfjes aardappeltjes met 2 soorten kaas, eigenlijk vond ik dat een fantasieloos gerecht.

Hoofd was groente gevuld met hummus. Op zich wel smakelijk en eigenlijk ook wel fijn dat het vegan was, maar wederom niet zo heel spannend.

Toe hadden we kaas, en nog een zoet toetje. Heerlijk ijs. Iets met kardemom.

Vond de bediening deze avond wat slordig, hij wist vaak niet precies wat het was, en voor dit geld (ik heb iets meer dan 100 euro betaald voor 2), verwacht ik toch net wat meer kwaliteit.

De inrichting mag ook wel wat vernieuwd en op de wc was het ijskoud.

Wel een fijne avond gehad hoor, en ik vind het dubbel, ik voel me nu echt een snob. Het was niet slecht, maar ook niet de perfecte avond waar ik op hoopte.
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2010, 10:46:19 door LL de Ling »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #89 Gepost op: 22 oktober 2010, 20:47:10 »
Wel een fijne avond gehad hoor, en ik vind het dubbel, ik voel me nu echt een snob. Het was niet slecht, maar ook niet de perfecte avond waar ik op hoopte.

Daar hoef je je toch geen snob voor te voelen? Veel geld uitgeven en dat het niet echt goed was en dat gewoon vinden, dat vind ik eigenlijk eerder snobbig. Als je veel geld uitgeeft mag je er ook iets van verwachten.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #90 Gepost op: 25 oktober 2010, 09:57:39 »

Daar hoef je je toch geen snob voor te voelen? Veel geld uitgeven en dat het niet echt goed was en dat gewoon vinden, dat vind ik eigenlijk eerder snobbig. Als je veel geld uitgeeft mag je er ook iets van verwachten.

Ja, dat bedacht ik me later ook. Het was echt niet goed. Toch jammer.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #91 Gepost op: 14 november 2010, 17:33:37 »
Gisteren bij Weetjewel in Nijmegen. En het is best wel leuk daar weetjewel. Enthousiaste bediening en ruime vegakeus.

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: 14 november 2010, 18:05:37 »
Ik zou bij de Klinker eten met vrienden maar ze waren al vol, dus werd het Donatello's (in Nijmegen).Op mijn vega pizza zaten een paar verdwaalde stukjes shoarma.  :-X Het is dat ik er al 15 jaar zo af en toe komen nog nooit zoiets heb gehad, anders zou ik de keuken echt niet meer vertrouwen: normaal gesproken zijn groenten en vlees toch gescheiden.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #93 Gepost op: 14 november 2010, 18:17:29 »
Grappig! Wij hadden de Klinker ook nog gebeld.

Offline Uniflame

• 180
« Reactie #94 Gepost op: 04 januari 2011, 23:06:03 »
Ik lunchte vandaag lekker Oosters bij Food to go Oost en West in Nijmegen. Ik had nasi met aubergines in een sausje als side dish. En bakkeljauw, tja Pesco he. Ze hebben er veel vegetarische opties dus zeker goed vertoeven en niet duur. Voor 5 euro heb je nasi of noodles met 2 bijgerechten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #95 Gepost op: 29 januari 2011, 08:05:57 »
Gisteren bij Funkenstein in Nijmegen. Prima voor die prijs, en erg gezellig.

susanneB

« Reactie #96 Gepost op: 25 maart 2011, 13:06:58 »
ik had laatst bij Manna gegeten in nijmegen. ze hebben veel vegatarisch en dat was super lekker!!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #97 Gepost op: 29 maart 2011, 11:26:20 »
Zou wel graag eens eten bij Manna, wel veel goeds over gehoord.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #98 Gepost op: 08 juni 2011, 11:21:22 »
Zaterdag mijn jaarlijkse bezoek aan Klinkklaar in Nijmegen gebracht (met de Brabantse wandelgroep die steeds meer gaat bestaan uit niet- Brabanders). Kerriesoep vooraf. Hoofdgerecht: risottokroketjes met roomkaas. Die konden wel meer smaak gebruiken, maar verder wel ok. Na deelden we met zijn vijven een nagerecht en had ik nog koffie Klinkklaar (met een bonbon en amaretto). De bonbon was echt zo'n ouderwetse bonbon die je van je oma kreeg. Grappig detail: er stond bij de koffie ook een blik koekjes op tafel.

Je kan er erg leuk buiten zitten en het is niet duur.

Maandag was ik met mijn vriend bij Lux (filmhuis in Nijmegen). Er staan wel 4 vega hoofdgerechten op de kaart. Ruime keuze. Ik koos een salade met sugarsnaps, zeewier, cashews en meer. Wel lekker, iets te zout door veel sojasaus denk ik. Mijn vriend had een pasta met paddestoelen en kaas. Hij vond het wat machtig en een beetje vlak. Op zich wel leuk om voor de film te eten.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #99 Gepost op: 20 augustus 2011, 08:46:02 »
Tijdje terug eens bij Tiffin gegeten. Een Indiase lunchroom met ook warme gerechten (het is tot 8 uur 's avonds open).

Was erg lekker! Voor picknickers bieden ze ook een picknickemmer aan. Desgevraagd ook vegetarisch, zei de eigenaar op Twitter.

Ben verder wel benieuwd naar Ambacht Eten. Veel vega-opties!