Vegatopia Forum

Nijmegen

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Nijmegen
« Reactie #40 Gepost op: 18 juli 2008, 10:10:11 »
Gisteren naar Vandaag geweest. Leuke tent wel hoor! Het eten was ook wel lekker. Het zag er ook mooi uit, het bord was mooi opgemaakt met 2 wortels. Dit kwam het vegetarierimago niet ten goede, maar ach.

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 02 augustus 2008, 13:53:23 »
Ik at gisteren bij Odessa: groentetempura met lekkere sojasaus. Als hoofd zijdetofu en groente in dashi, erbij rijst. Toe gorgonzola met gefrituurde Italiaanse broodjes. Was erg lekker. :) Een beetje raar: een tafelgenote vroeg of ergens mossel inzit, daar is ze allergisch voor, maar dat wist de keuken niet want het stond niet op het pakje.  ??? En we vonden eigenlijk dat de spinazie een beetje naar afwasmiddel of een ander niet vanzelfsprekend ingrediënt smaakte: toch maar even aan de bediening gemeld voor de zekerheid, maar de bedienende jongeman vroeg zich af of wij wel wisten hoe verse spinazie hoort te smaken. Duh....  

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #42 Gepost op: 02 augustus 2008, 14:04:28 »
Maar dashi is niet veggie toch? Of was het veggie dashi?
,,,,فلافل

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #43 Gepost op: 02 augustus 2008, 15:30:26 »
Ik ben er maar vanuit gegaan dat het om veggie dashi ging: het gerecht stond bij de vega gerechten en ik heb mijn tafelgenoten laten proeven maar die vonden het ook niet vissig smaken. Maar ik weet niet of gewone dashi vissig smaakt.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #44 Gepost op: 21 augustus 2008, 22:47:20 »
Morgen ga ik eindelijk eens bij Liberty eten. (pas op, stom muziekje dat je uit kan zetten). Eerst zat het helemaal vol, de tweede keer hadden ze een weekje vakantie, maar nu heb ik dus een reservering. Ben benieuwd. Verslag volgt uiteraard.
« Laatst bewerkt op: 21 augustus 2008, 22:47:42 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #45 Gepost op: 23 augustus 2008, 09:08:33 »
Het is erg fijn bij Liberty. We namen eerst een prosecco. Toen het verrassingsmenu van vier gangen. Als amuse kregen we paprikasoep. Als voorgerecht had peperkoek met gele biet en wat salade- achtige dingen erbij. De tweede gang bestond uit een soort "bitterballen" om het zo maar te zeggen, heeel erg lekker. Wat er verder precies bijzat weet ik niet zo goed meer. Dat kan liggen aan de geweldige wijn die we erbij dronken. Het hoofdgerecht was een soort omelet met Indiaas achtige kruiden. Als toetje chocoladecake/taartje met ijs.

Erg verrassende combinaties, leuke en goede bediening, fijne stoelen en heerlijke wijn. Aanrader!
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2008, 09:09:28 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #46 Gepost op: 28 augustus 2008, 07:58:02 »
Met een uitje van werk bij dansschool Amanne in Nijmegen. Vanaf 15 personen kun je daar een Caribisch buffet doen. Voor de vegetariers was er nog iets met quorn en paddestoelen bij gemaakt. Verder at ik quinoa, salade, en friet (?). Soep vooraf. Aardige kok en best lekker eten.
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2008, 07:58:36 door LL de Ling »

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #47 Gepost op: 01 december 2008, 14:39:56 »
Bij Bij José kun je inmiddels kiezen uit drie menu's die iedere twee weken wisselen. Aan de porties is inmiddels ook gewerkt, zodat je wel een volle buik hebt aan het eind van de maaltijd. Het is er wel regelmatig nogal leeg, misschien vanwege de slechtere verhalen in hun startperiode. Inmiddels zijn die problemen dus grotendeels verholpen (alhoewel de sfeer inderdaad nog steeds niet kan tippen aan die van Enig Alternatief in Arnhem  ::) ) en verdienen ze wat mij betreft wel weer wat meer gasten.
Oh, en voor wie ook al mijn reactie op Maharaja in Nijmegen had gelezen: ja ik ben Nijmegenaar die alle vegetarische initiatieven in Nijmegen zeer waardeert en graag een tweede kans gunt na wat start-problemen, ik ben al lang blij dat ze er zijn!
Overigens in de categorie 'verdient steun': in Nijmegen zit ook Jasmin, de enige biologische pizzeria in Nederland, erg lekkere pizza's en een vrolijk tegen je aankletsende eigenaar. Dreigt alleen over de kop te gaan, dus mocht je trek hebben in pizza, Jasmin is zeker de moeite waard en ziet je graag langskomen :)
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #48 Gepost op: 01 december 2008, 16:34:02 »
Jasmin is inderdaad lekker. Aardige en grappige man inderdaad. Moet inderdaad maar weer eens gaan.

Ik ben een tijdje terug nog eens bij eten bij Jose geweest, zal niet mijn favoriet worden, maar dat je kon kiezen was wel erg fijn. Het was wel redelijk vol de laatste keer.

Maharadja krijgt zeker nog wel een keer een kans (derde of vierde inmiddels), maar de laatste keer waren ze helaas dicht ...
« Laatst bewerkt op: 01 december 2008, 16:37:57 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #49 Gepost op: 05 december 2008, 11:22:06 »
In Schoppenvrouw in Nijmegen. Was er jaren geleden al eens geweest en ze hadden nog dezelfde kaart, maar op zich wel redelijke vegakeus. De uiensoep was prima. Hoofdgerecht (gevuld flensje) iets minder. Maar wel gezellig met elkaar. Er zat verder eigenlijk bijna niemand en een collega zei dat het wel vaker leeg was. Dat het dan nog niet failliet is...

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #50 Gepost op: 13 december 2008, 16:27:04 »
Scrolde net door de restaurantlijst voor Nijmegen (die met sterrenbeoordelingen) en miste daar restaurant de Hemel. Heb deze dus net daar toegevoegd, maar ik ben er eigenlijk zo enthousiast over, dat het ook wel op het forum mag:

Brouwerij de Hemel is een begrip in Nijmegen, het restaurant van de Hemel deelt hier het pand mee, samen met ook restaurant Plaats1, een koffiebranderij en een chocolaterie. Dit pand op zich is al een bezoekje waard, al is het maar voor een kop koffie, omdat je op tien stappen afstand van het centrum opeens in een oase van rust belandt. Zeker in de zomer is het er goed toeven op het terras.
Er is in het restaurant maar één keuze voor het diner, namelijk de Braziliaanse churruscaria; hierbij worden een avond lang steeds nieuwe hapjes langs gebracht totdat je helemaal verzadigd bent. Er hoort een gratis salad bar bij. Je kunt wel kiezen voor een vegetarische variant, die volgens vegetarische vrienden heel goed schijnt te zijn. Zelf heb ik alleen ervaring met de veganistische variant, iets wat niet op de kaart slaat, maar waar de kok zo enthousiast en creatief mee aan de slag ging dat ik dit restaurant echt aan iedereen wil aanbevelen. We kregen echt hele bijzondere combinaties van groenten met aparte kruiden (bv een maiskolf met paprikakruiden) en creatieve vleesvervangende elementen (mix van allerlei paddestoelen, heel lekker gekruid). Het is de wat aan de hoge kant liggende prijs dan ook meer dan waard. Aanrader: drink er één van de specialiteitenbiertjes van de brouwerij bij!
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #51 Gepost op: 13 december 2008, 17:13:19 »
Ik herinner me ook een erg lekkere chocolade-taart daar!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #52 Gepost op: 16 december 2008, 14:54:52 »
O, ben benieuwd. Kom al wel regelmatig in de Hemel voor de biertjes en de wijn, maar ik heb daar nooit gegeten omdat ik die ene optie zo weinig vond. Als de kok er zo leuk mee omgaat, is het wel eens de moeite waard denk ik!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #53 Gepost op: 21 december 2008, 21:34:35 »
Het Hoogstraatje in Nijmegen. Een pannenkoek met kaas en paprika. Wel een boel kinderen, waaronder spugende babies. Maar de pannenkoek was lekker!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #54 Gepost op: 30 januari 2009, 10:40:20 »
Door de positieve verhalen hier ben ik gisteren met mijn collega's naar De Hemel gegaan. Viel een beetje tegen helaas. Ik kreeg eerst wel een lekker vegetarisch gerechtje, maar moest vervolgens heel erg lang wachten totdat ik nog wat kreeg. Terwijl de rest het een na de andere gerechtje kreeg. Toen was ook al veel van de saladebar op. Vrij laat (en er grappend wat over zeggen) kreeg ik ineens wel wat vegetarische gerechten, maar dan heb je niet echt honger meer. Ze waren wel lekker hoor, daar niet van.

Het grand desert was overigens wel heerlijk! Maar de bediening was wat sloom en vergeetachtig en ik vind het ook niet zo leuk dat je geen kraanwater kunt krijgen, maar meteen een flesje moet kopen.

Offline Purplehippie

• **
  • 60
« Reactie #55 Gepost op: 30 januari 2009, 15:29:35 »
Hè wat stom, misschien dat je net een andere kok had? Of misschien werd hij wel enthousiast van de veganistische 'uitdaging', maar kende 'ie het vegetarische kunstje inmiddels wel. Dat van dat kraanwater is inderdaad storend, vooral bij het serveren van alcohol en koffie vind ik dat een wat beter restaurant er eigenlijk standaard een glas of karaf kraanwater bij hoort te serveren. Ik heb het wel eens omzeild door te zeggen dat ik er een paracetamol mee in wilde nemen (wat niet zo was) en toen kon het opeens wel.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #56 Gepost op: 31 januari 2009, 17:06:39 »
Tsja, weet niet wat het was, maar ja. Het was wel gezellig. Maar ook mijn collega's waren niet enthousiast over de vl33s en v!s. Mijn vegetarische gerechten vond ik heus wel lekker, maar het kwam allemaal wat laat.  Een ding was wel fijn, we zijn er gisteren achter gekomen dat we veel te weinig moeten hebben betaald. Het diner is 25 euro pp, maar we hebben 30 betaald pp en wat fooi. Dat kan nooit als je je bedenkt wat alle biertjes en flessen wijn moeten hebben gekocht ;)
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2009, 17:08:51 door LL de Ling »

Offline braam

• 460
« Reactie #57 Gepost op: 01 februari 2009, 07:16:19 »
Gister heerlijk gelunched bij st. Anneke aan de st. Anna straat. Lekkere wijn en een lekker broodje gezond, vegagemaakt op verzoek.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #58 Gepost op: 08 februari 2009, 08:58:49 »
Gisteren in pannenkoekrestaurant "Het Hoogstraatje" geweest. Prima pannenkoek met noten, brie, rozijnen en honing gehad. :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #59 Gepost op: 19 maart 2009, 10:33:11 »
Bij tapasrestaurant De Ontmoeting in Nijmegen met collega's. Lekker hoor. Het enige nadeel is dat het restaurant een slechte akoustiek heeft en je elkaar slecht verstaat. Gelukkig waren we zelf met genoeg om er lekker hard bovenuit te schreeuwen :P