Scrolde net door de restaurantlijst voor Nijmegen (die met sterrenbeoordelingen) en miste daar restaurant de Hemel. Heb deze dus net daar toegevoegd, maar ik ben er eigenlijk zo enthousiast over, dat het ook wel op het forum mag:
Brouwerij de Hemel is een begrip in Nijmegen, het restaurant van de Hemel deelt hier het pand mee, samen met ook restaurant Plaats1, een koffiebranderij en een chocolaterie. Dit pand op zich is al een bezoekje waard, al is het maar voor een kop koffie, omdat je op tien stappen afstand van het centrum opeens in een oase van rust belandt. Zeker in de zomer is het er goed toeven op het terras.
Er is in het restaurant maar één keuze voor het diner, namelijk de Braziliaanse churruscaria; hierbij worden een avond lang steeds nieuwe hapjes langs gebracht totdat je helemaal verzadigd bent. Er hoort een gratis salad bar bij. Je kunt wel kiezen voor een vegetarische variant, die volgens vegetarische vrienden heel goed schijnt te zijn. Zelf heb ik alleen ervaring met de veganistische variant, iets wat niet op de kaart slaat, maar waar de kok zo enthousiast en creatief mee aan de slag ging dat ik dit restaurant echt aan iedereen wil aanbevelen. We kregen echt hele bijzondere combinaties van groenten met aparte kruiden (bv een maiskolf met paprikakruiden) en creatieve vleesvervangende elementen (mix van allerlei paddestoelen, heel lekker gekruid). Het is de wat aan de hoge kant liggende prijs dan ook meer dan waard. Aanrader: drink er één van de specialiteitenbiertjes van de brouwerij bij!