Vegatopia Forum

Nijmegen

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Nijmegen
« Reactie #100 Gepost op: 30 september 2011, 16:09:40 »
Gisteren bij In de Kazerne geweest voor een promotieborrel. Het was rond etenstijd, dus er was een buffet. Ik was gezellig aan het kletsen, dus ik kwam als een van de laatsten bij het buffet en er was niets meer. Ik ging vragen of er nog wat kwam en later kwam de ober vragen of we (er was nog iemand vega) dan nog een stuk quiche met een salade wilden. Erg netjes!

Je kan er heel fijn zitten, dus ik ga er morgen eten denk ik.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #101 Gepost op: 02 oktober 2011, 19:45:54 »
Was er (In de Kazerne) gisteren weer, en ik vind het leuk daar. Het terras is heerlijk, maar ook het eten is lekker en origineel.

Bij zowel de maaltijdsalade als de pasta, als de gewone hoofd- en voorgerechten is er een vegakeuze. Het wisselt regelmatig, maar nu kon ik in ieder geval kiezen uit iets met aardpeer en tofu. Dat vind ik erg leuk. Ik had het gerecht met aardpeer. Lekkere friet en wijn erbij.

En ik nam ook nog een lekker toetje van rood fruit en ijs. Daarna at ik ook nog het sorbetijs van mijn tafelgenoot op. Leuke zaak. Het enige nadeel was dat het vrij lang duurde, maar het was ook druk.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2011, 19:48:40 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #102 Gepost op: 24 oktober 2011, 08:56:42 »
Vrijdag bij Vesters in Nijmegen, omdat die altijd erg goede recensies krijgt.

Ik had van te voren via de reservering via internet doorgegeven dat ik vegetarisch at, daar belden ze me zelfs over op, dus dat was geregeld, dacht ik. Daar aangekomen, bleek toch dat ze het niet hadden opgeschreven ofzo. Toch zou het wel goed komen.

We deden vier gangen en een wijnarrangement. De wijn was allemaal erg lekker. De gerechten ook wel, al hadden ze wel de gerechten die ze op de (wisselende) kaard hadden vegetarisch gemaakt (bv. wild vervangen door geitenkaas). Dat vond ik eigenlijk wel jammer, daarom niet zo origineel. (Maar ik weet niet of het origineler was als ze tijdig hadden bedacht dat ik vegetarisch had gegeten. Let wel, dat had ik dus wel doorgegeven).

De sommelier was erg jong. Maar op zich wel schattig. Ik heb een fijne avond gehad, maar ik ga er toch niet zo heel snel terug. Daarvoor is deze zaak toch te duur. (De bediening is verder prima hoor, mijn commentaar gaat vooral om het eten).
« Laatst bewerkt op: 06 november 2011, 19:05:10 door LL de Ling »

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #103 Gepost op: 23 december 2011, 18:53:10 »
Gisteren lunchte ik met een vriendin bij Tiffin in de Burghardt van den Berghstraat. We namen allebei de Masala Dosa -volgens de eigenaar heel bijzonder omdat het gerecht maar op ene paar plekken in Nederland geserveerd wordt. Het gerecht (een pannenkoek van rijst en linzen, met een vulling van gekruide aardappeltjes) werd geserveerd met iets wat een beetje curryachtigs leek, iets met kokos en lekkere mangochutney; heel lekker en ook heel ok voor de prijs van €7,00. Wel typisch was dat we het allebei af en toe wat vissig vonden smaken, alsof er trassi doorheen zat, maar de eigenaar-kok verzekerde ons dat dat absoluut niet kon omdat alles gescheiden wordt klaargemaakt, en er geen vis of trassi voor het gerecht wordt gebruikt.
Ik kom er zeker nog wel een keer, maar dan neem ik denk ik een broodje (van de Knollentuin) of een soepje: er staat netjes op de kaart welke van vega bouillon is en welke niet.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #104 Gepost op: 23 december 2011, 19:40:36 »
Ja dosa kun je op helemaal niet zo veel plekken krijgen. Lekker!
,,,,فلافل

Offline Uniflame

• 180
« Reactie #105 Gepost op: 07 januari 2012, 09:56:47 »
Ik geloof dat ik ook maar eens bij Tiffin moet gaan kijken :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #106 Gepost op: 09 januari 2012, 08:54:10 »
Zaterdag at ik in De Klinker in Nijmegen. Tomaten- groentensoep vooraf, toen een hoofdgerecht met een linzenburgertje ofzo, rode koo en salade. Toe hadden ze kokoscake en een raar zoutig balletje.

Gisteren at ik in Springhaver in Utrecht, met 2 oud- Vegatopianen. Ik nam de Marokkaanse groentenstoof. Erg smakelijk en lekker gekruid.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #107 Gepost op: 08 februari 2012, 11:32:11 »
Is iemand hier al geweest? http://www.mrkumpir.nl/
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #108 Gepost op: 08 februari 2012, 11:37:51 »
Is iemand hier al geweest? http://www.mrkumpir.nl/

Ja, dat bestaat al een tijdje niet meer. (Is bij mij om de hoek) Ook niet echt een aanrader.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #109 Gepost op: 08 februari 2012, 11:39:38 »
Aha, jammer. Kumpir is wel leuk nl. (mits goed uitgevoerd).
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re: Nijmegen
« Reactie #110 Gepost op: 31 mei 2012, 08:42:08 »
Het is crisis wat de klok slaat maar we besloten dat we gisteren uit eten mochten omdat "Je niet zomaar elke dag op vakantie gaat". We gingen naar Jan Klaassen en het terras zat helemaal vol.

We hadden allebei iets van het speciale aspergemenu. En dat was best lekker. We kregen ook nog speciaal een vega amuse. Al met al best prima.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #111 Gepost op: 15 september 2012, 08:58:56 »
Gisteren eindelijk eens bij De Nieuwe Winkel geweest. En ik wil weer! Als vegetarier had ik als hoofdgerecht natuurlijk de watermeloen en als voorgerecht de borsjt. De amuses zijn altijd vega.

De nieuwe winkel karakteriseert zich een beetje door niet helemaal te serveren wat er op de menukaart staat. De borsjt is geen soep maar heeft wel alle ingredienten bijvoorbeeld. Ook de houtskool in het hoofdgerecht is geen houtskool, maar een paarse peen.

Verder aardige en deskundige bediening, oog voor detail op opmaak, en dus lekker eten maakt dat ik graag eens weer kom. Eerst een beetje sparen. ;)

brenda_lelie

« Reactie #112 Gepost op: 15 september 2012, 09:16:28 »
De nieuwe winkel karakteriseert zich een beetje door niet helemaal te serveren wat er op de menukaart staat. De borsjt is geen soep maar heeft wel alle ingredienten bijvoorbeeld. Ook de houtskool in het hoofdgerecht is geen houtskool, maar een paarse peen.

Weet je het zeker? Ik had vorig jaar ook een gerecht met houtskool en daar zat echt houtskool in. Was heel lekker. Ik zag volgens mij een tijdje geleden ook foto's op twitter dat ze weer met houtskool bezig waren.
Het is inderdaad een heel tof restaurant. Ik wil er ook wel weer eens heen!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #113 Gepost op: 15 september 2012, 09:59:47 »
Dat is wat ze vertelden over het paarse blokje in het gerecht. Denk dat er wel een beetje echte houtskool over een paar groentestukjes zat als smaakmaker.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #114 Gepost op: 15 september 2012, 13:13:52 »
Wat leuk dat ze ook berkensap gebruiken!

Ben alleen wel benieuwd wat ze met de pommes matroesjka bedoelen?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #115 Gepost op: 15 september 2012, 15:31:43 »
Ben alleen wel benieuwd wat ze met de pommes matroesjka bedoelen?

Goede vraag, dat weet ik eigenlijk niet. Moet weer terug dus!

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #116 Gepost op: 07 oktober 2013, 14:38:58 »
De Volkskrant organiseerde een wedstrijd voor het beste vegetarische gerecht van Nederland. Winnaar werd de In klein gebakken aardappeltjes met rettich, zeewier (Hiziki?), zeekraal en schuik van Oosterscheldewater van De Nieuwe Winkel. Tweede de Bleu d'auvergine en peer van De Vereeniging. Ook Voorheen Slagerij de Jong eindigde met een gerecht in de top 8. De Vegatopianen uit Nijmegen boffen maar!

brenda_lelie

« Reactie #117 Gepost op: 07 oktober 2013, 14:59:47 »
De Nieuwe Winkel is inderdaad gaaf.
Maar die andere twee vind ik zelf niet aantrekkelijk genoeg om naartoe te gaan. Voorheen Slagerij de Jong verbaasd me echt, zij had eerder een vega-restaurant in het centrum dat helemaal niet liep. Nu zit ze in een buurt een stuk van het centrum. Het verbaasd me dus eigenlijk dat ze er nog steeds zit want ik heb meerdere niet heel positieve verhalen gehoord over haar eerdere restaurant.

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #118 Gepost op: 08 oktober 2013, 12:05:30 »
Ik had een reservering gemaakt voor een restaurant in de Vegetarische Restaurantweek, maar toen ik gisteren dat artikel in Volkskrant las, heb ik gauw omgeboekt naar de Vereeniging (de nummer 1 uit de test doet volgens mij helaas niet mee met de restaurantweek).

Ik ben benieuwd!

brenda_lelie

« Reactie #119 Gepost op: 08 oktober 2013, 12:21:34 »
Laat je hier weten hoe het was? Ik ben wel heel benieuwd ook. Zou eerder nooit bedacht hebben om daar te gaan eten maar dat moet ik misschien toch maar heroverwegen.