Waar aten we vandaag? Ontbijt met taart bij Lux (want het was twintig minuten te vroeg voor een broodje, ze waren onverbiddelijk). Fijne chocoladetaart.
Lunch bij De Hemel, met een aangenaam broodje oude kaas + mosterd. Die kaas had boeriger gemogen van mij.
Gisteren lunchten we bij de Duivelsberg (met pannekoeken) en aten we 's avonds bij het Vlaams Arsenaal. Lekker daar. (Voor een salade met geitenkaas en appel, daarna tagliatelle van groenten (courgette, wortel, ui) met hele lekkere kaassaus en fijne frieten (alleen jammer dat er geen zout op zat en dat zich er, omdat ze in een hip gedesignede porseleinen frietzak werden geserveerd, ook niet makkelijk tussen liet gooien). Daarna nog de helft van het grand dessert dat best lekker was, maar tegenviel omdat het niet was samengesteld uit de drie toetjes die je los kon bestellen en waar ik niet tussen kon/wilde kiezen.)
Vrijdag lunchten we matig bij de Waag (met een warm broodje gegrilde groenten waarvan de binnenkant bevroren was toen ik het kreeg!)
En we ontbeten bij De Vries, te hip en trendy, maar toen we er waren was het rustig (maar één bugaboo in de zaak) met een geweldige boterham-voor-Maartje, met gegrilde pompoen en gesmolten taleggio.
.
Dit alles (behalve de laatste zin) kan natuurlijk ook prima in de Nijmegen-draad, maar ik ben erg gezagsgetrouw en volgens mij is hetzelfde in meer dan één draad posten strikt verboden...