Vegatopia Forum

De stijlpolitie in de keuken

Offline Superguppie

• 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:De stijlpolitie in de keuken
« Reactie #180 Gepost op: 23 januari 2006, 18:05:46 »
Ik vroeg me vandaag af of er nog mensen zijn die desserts versieren met hagelslag. Da's ook wel te erg.

Wij hebben van die overdreven dure, maar ó zo lekkere, échte chocoladehagelslag. Die strooi ik zelfs over zelfgemaakt gebak.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline Anya

• 737
« Reactie #181 Gepost op: 23 januari 2006, 19:15:13 »
Ik vroeg me vandaag af of er nog mensen zijn die desserts versieren met hagelslag. Da's ook wel te erg.

Dat hangt ervan af of je het over een puddinkje voor je nichtjes en neefjes hebt of over een grotemensendessert ;)

Dee

« Reactie #182 Gepost op: 23 januari 2006, 19:21:02 »
rete-hip ;)
Wat een vies taaltje is dat Hollands toch ::)

Aiko

« Reactie #183 Gepost op: 23 januari 2006, 19:58:33 »
Derrière-chique is een fraaier op en top Nederlands synoniem daarvoor, natuurlijk...!

Offline dorinka

• 741
« Reactie #184 Gepost op: 23 januari 2006, 20:21:51 »
griebel, hagelslag over vanile-sharoma, bleh

ik doe wel eens heel fijn gesneden chocola ergens doorheen, of erover, maar dat proeft tenminste nog naar chocola.
Zo.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #185 Gepost op: 23 januari 2006, 20:52:49 »

ik doe wel eens heel fijn gesneden chocola ergens doorheen, of erover, maar dat proeft tenminste nog naar chocola.

Ja dat is iets heel anders.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #186 Gepost op: 23 januari 2006, 22:17:41 »
Ik wilde hard mee gaan roepen dat hagelslag alleen maar op brood en beschuitjes kan, maar dat kan niet want..

Een vriend van mij gooit het over zijn homemade tiramisu en daar doet de hagelslag het wel goed (alhoewel ik me nu bedenk dat cacao me veel lekkerder lijkt..)
Mijn moeder gooit het over de langevingertaart en dat is heel lekker
En mariabiscuitjes met boter en hagelslag zijn ook lekker!

Maar hagelslag in vla en ijs is niks

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #187 Gepost op: 24 januari 2006, 10:36:26 »

Versieren niet, maar soms eet ik een bak yofu naturel met banaan en daar doe ik dan een zwik pure hagelslagjes in.  :bloos:

smikkeltje

« Reactie #188 Gepost op: 24 januari 2006, 17:30:53 »
die hele pure (en hele dure) hageslag is overal lekker bij, vooral bij sojavla!
en ik heb gisteren ook pijnboompitten gegeten, ondanks dat dat echt niet meer schijnt te kunnen (maar het ging best goed en was ook heel erg lekker)

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #189 Gepost op: 24 januari 2006, 17:50:00 »
Het is niet zo dat pijnboompitten niet meer kunnen, maar het overal doorheen flikkeren wordt een beetje eng.

Offline Superguppie

• 322
« Reactie #190 Gepost op: 24 januari 2006, 18:01:56 »
Maar hagelslag in vla en ijs is niks

Maar dat spul wat wél hagelslag heet, wat eigenlijk gewoon uit kleine stukjes
goede chocolade bestaat, mag daar wat mij betreft best overheen....
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #191 Gepost op: 24 januari 2006, 20:23:40 »
- en helaas: ik ben bang dat biologisch eten minder gangbaar wordt :(

bij de Albert Heijn in mijn buurt staat nu de biologische pasta op een andere plek dan alle andere pasta! Nou ja zeg, het moet toch niet gekker worden! Alsof biologische pasta anders is dan niet biologische pasta! Om er maar voor te zorgen dat je niet 'per ongeluk, toevallig, op eens' biologisch gaat eten. grrrr stomme AH..  >:(

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #192 Gepost op: 25 januari 2006, 13:15:09 »

bij de Albert Heijn in mijn buurt staat nu de biologische pasta op een andere plek dan alle andere pasta! Nou ja zeg, het moet toch niet gekker worden! Alsof biologische pasta anders is dan niet biologische pasta! Om er maar voor te zorgen dat je niet 'per ongeluk, toevallig, op eens' biologisch gaat eten. grrrr stomme AH..  >:(

Waarom denk je dat dat erachter zit?  ::)

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #193 Gepost op: 25 januari 2006, 22:51:40 »

Waarom denk je dat dat erachter zit?  ::)

Ik was nogal op dreef gisteren, qua stampij maken (was op mijn werk ook al lekker bezig :-[). Ik denk niet dat er per se iets achter zit hoor, maar ik vind het wel raar dat het niet bij elkaar staat.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2006, 22:52:15 door renske »

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #194 Gepost op: 19 februari 2006, 08:12:44 »
Ik eet alweer bijna twee weken dagelijks buiten de deur vanwege werk en ik wil de volgende trend zo snel mogelijk een halt toeroepen: een hoopje gefrituurde bieslook, alfalfa of andere op hooi lijkende zut op het hoofdgerecht stapelen. Het ziet er misschien wel spannend uit, maar er zit geen smaak aan en  het mondgevoel is belabberd. Ik denk dat ik dit nu al 5 keer gekregen heb in die korte tijd... STIJLPOLITIE, STOP DEZE TREND!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

overanalizing

« Reactie #195 Gepost op: 19 februari 2006, 17:21:35 »
Ik eet alweer bijna twee weken dagelijks buiten de deur vanwege werk en ik wil de volgende trend zo snel mogelijk een halt toeroepen: een hoopje gefrituurde bieslook, alfalfa of andere op hooi lijkende zut op het hoofdgerecht stapelen. Het ziet er misschien wel spannend uit, maar er zit geen smaak aan en  het mondgevoel is belabberd. Ik denk dat ik dit nu al 5 keer gekregen heb in die korte tijd... STIJLPOLITIE, STOP DEZE TREND!

AArgh! Terechte veroordeling! In een broodje gaat het nog... Het ergste zijn preischeuten, die een plastic-achtig gevoel in je mond geven.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #196 Gepost op: 20 februari 2006, 19:18:33 »
En bovenal waanzinnig vies zijn!
This is between me and the vegetable!

smikkeltje

« Reactie #197 Gepost op: 20 februari 2006, 20:31:57 »
sowieso, dingen die niets toevoegen aan de smaak maar alleen aan het plaatje... vooral duurdere restaurants hebben daar een handje van, helaas.

brenda_lelie

« Reactie #198 Gepost op: 20 februari 2006, 20:34:00 »
ik vind alfalfa zeker wel wat toevoegen aan een broodje of een salade hoor!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #199 Gepost op: 20 februari 2006, 22:46:23 »
sowieso, dingen die niets toevoegen aan de smaak maar alleen aan het plaatje... vooral duurdere restaurants hebben daar een handje van, helaas.

Nee juist niet. Dure restaurants hebben evenwichtige gerechten. Restaurants die proberen boven eetcafeniveau uit te klimmen maar bij wie dat niet lukt serveren onzinnige toevoegingen.
,,,,فلافل