Vegatopia Forum

Poll

Wat is je favoriete supermarkt?

lbert Heijn
59 (59%)
ldi/Lidl
6 (6%)
1000
2 (2%)
irk v/d Broek
6 (6%)
onmar
0 (0%)
par
0 (0%)
uper de Boer
2 (2%)
nders, namelijk...
25 (25%)

Totaal aantal stemmen: 47

Favo supermarkt (NL)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #60 Gepost op: 17 januari 2005, 12:38:53 »
of ben jij er zo één die als ie dan een keer bonuskorting denkt te hebben, niet wil afrekenen totdat hij de kaart van iemand heeft geleend (en dat kan heel lang duren op donderdagavond)?

Maar dat is toch nergens voor nodig? Binnen een tiende seconde nadat je 'nee'hebt geantwoordt op de bonuskaart-vraag, haalt de caissière heur eigen exemplaar al over de scanner.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #61 Gepost op: 17 januari 2005, 12:44:43 »
Maar dat is toch nergens voor nodig? Binnen een tiende seconde nadat je 'nee'hebt geantwoordt op de bonuskaart-vraag, haalt de caissière heur eigen exemplaar al over de scanner.

Ik kan me niet herinneren dat dat mij ooit is overkomen.

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #62 Gepost op: 17 januari 2005, 12:48:39 »

't Is weer een paar jaar geleden dat we zo'n bonuskaart hadden, maar de cassieres weigerden pertinent om zulks te doen. Mocht niet. Misschien dat ze in het Oosten braver zijn of zo?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #63 Gepost op: 17 januari 2005, 12:56:18 »
ik doe het ook niet, als ik te vaak dezelfde bonuskaart achterelkaar scan, komt er een faas-melding binnen bij mijn baas (faas is t fraudesysteem), en mijn bonuskaart staat op mijn naam

in mijn contract staat dat ik geen geld, bonus of airmilespassen bij mag hebben achter de kassa, en ik heb geen zin om ontslagen te worden omdat sommige mensen te wantrouwig (het gaat vooral om mensen die geen kaart willen, omdat ze denken dat wij ze dan gaan stalken, maar wel de korting willen, al die rijke mensen die het niets kan schelen wat ze voor hun boodschappen betalen, gaan mij ook niet lastig vallen met vragen waarom ik mijn eigen bonuskaart niet voor hen gebruik) zijn om een anonieme bonuskaart te halen
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2005, 19:20:42 »
AH haalt altijd wel ineens produkten uit het assortiment zonder het aan te kondigen in het filiaal. Kom ik daar net voor biologische roomkaas, die ze normaal altijd hebben daar, terwijl thuis de ingredienten al klaar liggen, gewassen, gesneden, hebben ze het ineens weer niet. grrrr.
Bij de Dekamarkt hangt er dan altijd een kaartje 'dit produkt verdwijnt binnenkort uit het assortiment'.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #65 Gepost op: 19 januari 2005, 19:53:56 »
De Natuurwinkel vind ik heerlijk! Helaas staat mijn portmonai het niet toe dat ik daar ál mijn boodschappen doe dus is AH mijn 2e keus. C1000&Edah vind ik vies....
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Miezemiez

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #66 Gepost op: 02 februari 2005, 14:32:48 »
Ik haal mn boodschappen bij de Albert Heyn en bij de Natuurwinkel.
Alle groenten/fruit/brood/kaas bij de Natuurwinkel en voorverpakte dingen bij de AH zoals bv Tivali dingen.

In andere winkels waag ik me niet.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #67 Gepost op: 02 februari 2005, 14:47:13 »
Geen islamitische winkels en toko's?

Miezemiez

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #68 Gepost op: 02 februari 2005, 14:52:33 »
haha ik bedoel meer dirk van de broek/aldi/edah enzo.
Te vaag dingen over de datum gezien die gewoon nog voor de verkoop liggen, zoals iets wat verloopt in maart 2004 ofzo...
maar in toko's en islamitsche winkels kom ik eigenlijk ook niet, geef mij maar de natuurwinkel, die heeft werkelijk alles in Hilversum.

Kiwi

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #69 Gepost op: 02 februari 2005, 14:55:58 »
Te vaag dingen over de datum gezien die gewoon nog voor de verkoop liggen, zoals iets wat verloopt in maart 2004 ofzo...

Dat valt over het algemeen best wel mee hoor, niet vaker dan bij Albert Heijn in ieder geval. Maar mocht het zo zijn; dan koop je die artikelen toch gewoon niet?

Miezemiez

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #70 Gepost op: 02 februari 2005, 15:05:16 »
nee bij de ah niet daarom kom ik daar ook.

Ik was bij de edah en ik moest gewoon ZOEKEN naar iets houdbaars. Ik heb gewoon denk ik een beetje een kutedah hier, dat zal het zijn.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #71 Gepost op: 14 februari 2005, 19:36:11 »
AH heeft uit de Prijzenoorlog 0,1 :% marktaandeel weten te halen. Nu snap ik wel dat dat evengoed een flink bedrag in Euro's is aan omzet, maar toch...is het AH achteraf bezien nu wel waard?
de tuin: dat ben ik

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #72 Gepost op: 14 februari 2005, 19:53:49 »
Ik was bij de edah en ik moest gewoon ZOEKEN naar iets houdbaars. Ik heb gewoon denk ik een beetje een kutedah hier, dat zal het zijn.

Dat ligt niet aan jouw Edah... Ik kijk tegenwoordig altijd naar de datum sinds een akkefietje met naanbrood dat volgens de winkeljongen wel over de datum verkocht mocht worden. Als ze dingen over de datum willen verkopen zouden ze daar ook een korting aan moeten verbinden. Ik weet dat artikelen best wel een stukje over de datum geconsumeerd kunnen worden, maar die data staan er niet helemaal voor niets op.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #73 Gepost op: 14 februari 2005, 21:27:12 »
Een ergernis trouwens: kortingsstickers die over houdbaarheidsdata of ingredientenlijst worden geplakt. Zo heb ik een keer thuis kunnen komen met een tapenade met ansjovis.
Daar heb ik dan wel van geleerd...als er gerede twijfel is dat een produkt mogelijk niet vegetarisch is, dan maar niet!
de tuin: dat ben ik

Kiwi

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #74 Gepost op: 14 februari 2005, 22:30:02 »
dat volgens de winkeljongen wel over de datum verkocht mocht worden

Dat is ook zo. Die datum staat erop omdat de fabrikant de kwaliteit van de producten tot die datum garandeert. Daarna niet meer dus, maar dan mag het product best nog wel verkocht worden.
Dit geldt niet voor zuivel en verse dingen als vleeswaren e.d. Deze mogen na de datum op de verpakking niet meer verkocht worden.
Ik ben met je eens dat je verwacht dat een product wordt afgeprijsd als de datum in zicht of zelfs al verstreken is.

Aiko

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #75 Gepost op: 14 februari 2005, 22:35:01 »
Ik neem aan dat verderop achterin de schap de pakken en zakjes liggen die wat verser zijn. Het oude spul staat vooraan opdat dit dan het eerste weg is omdat domme malloten zoals ik daar niet op gaan letten.

Wat betreft favoriete supermarkt; ik kom alleen maar bij de AH en de Hoogvliet. Overigens een wereld van verschil in mensen die er komen, ervaar ik telkens maar weer.
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2005, 22:36:45 door Aiko »

Stella_Maris

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #76 Gepost op: 16 februari 2005, 11:16:32 »
Ik heb gestemd op Albert Heijn, maar wil die delen met de Konmar. Ik was pas bij de Konmar en ze hebben daar, net als bij de AH, gewoon een los rek met vleesvervangers, echt heerlijke! oa van quorn en planet green.... Ik vind die afwisseling wel fijn. En het is heerlijk dat het niet, zoals bij de Edah en zo, tussen het vlees ligt...
Maar dit was dan wel een hele grote Konmar. Ik ga bij ons altijd naar zo'n AH XL.... ik ben zo blij met dat biologische. Dat mis ik bij Konmar. Campina (of melkunie of zo) heeft ook biologische melk, maar er gaat niks boven de biomelk van AH! (zeker nu met de nieuwe lieve verpakking met het koetje erop :) )

Offline animal lover

  • ****
  • 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #77 Gepost op: 22 februari 2005, 09:09:33 »
Ik heb op de AH gestemd. Niet dat ik daar vaak kom,maar ik vind het de beste supermarkt. Veel keus en veel lekkere dingen. Ik koop er af en toe vleesvervangers of pizza's. Het probleem van de AH is dat het te duur is.Ik doe meestal boodschappen bij de Turkse winkel, plusmarkt(lekker dichtbij)en de konmar.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #78 Gepost op: 22 februari 2005, 12:08:08 »
Ik heb op de AH gestemd. Niet dat ik daar vaak kom,maar ik vind het de beste supermarkt. Veel keus en veel lekkere dingen. Ik koop er af en toe vleesvervangers of pizza's. Het probleem van de AH is dat het te duur is.Ik doe meestal boodschappen bij de Turkse winkel, plusmarkt(lekker dichtbij)en de konmar.
Als je uitkijkt bij AH dan vind ik het helemaal niet duur. De biologische producten zijn goedkoper dan in de biowinkel, de euroshopper zijn altijd erg goedkoop en meestal goede kwaliteit en de eigen merkproducten zijn heel goed en ook niet duur. De echte merkartikelen koop ik toch niet.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #79 Gepost op: 10 augustus 2005, 15:22:28 »
Ik kwam in Nijmegen toevallig bij de Coop. Kent iemand die supermarkt?  Er bleek een enorm assortiment vleesvervangers te zijn, groter nog dan bij een grote AH. Ik moet hun ene winkel in Amsterdam (Nierstraat, vlak bij de RAI) maar eens bezoeken.

Inmiddels hebben ze vier vestigingen in Amsterdam, waaronder een in de buurt (zat eerst een Komart). Ik moest lang wachten bij de ene kassa die open was, maar ik heb wel twee pizza's gescoord die ik nog niet eerder gehad heb.