Vegatopia Forum

Poll

Wat is je favoriete supermarkt?

lbert Heijn
59 (59%)
ldi/Lidl
6 (6%)
1000
2 (2%)
irk v/d Broek
6 (6%)
onmar
0 (0%)
par
0 (0%)
uper de Boer
2 (2%)
nders, namelijk...
25 (25%)

Totaal aantal stemmen: 47

Favo supermarkt (NL)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Monique

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #20 Gepost op: 04 december 2004, 08:56:09 »
Voor mijn vegetarische dingetjes ga ik altijd naar Albert Heijn, vanwege het uitgebreide vegetarisch arsortiment.
En voor de overige boodschappen ga ik altijd naar Dirk van den Broek, omdat die om hun beurt ook weer een uitgebreid arsortiment hebben in de overige boodschappen.
Maar natuurwinkeltjes vind ik altijd ook errug interresant  :)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #21 Gepost op: 04 december 2004, 09:13:24 »
Telt De Natuurwinkel eigenlijk al supermarkt? Niet dat ik daarop zou stemmen, ik kom er maar ongeveer 1 keer per maand. AH is mijn favoriet, voornamelijk omdat die het lekkerste brood hebben.

Offline Di.

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #22 Gepost op: 04 december 2004, 11:59:46 »
brood en kaas bij AH, verder alles bij dirk v/d broek. Die laatste is echt veel goedkoper dan de eerste en dan dus voor precies dezelfde producten. Bij de dirk in osdorp komen wel veel enge mensen, in Leiderdorp bij de digros helemaal niet zo. Ow en tegenover het huis van mijn ouders zit een hoogvliet (in adam heet het vomar) daar hebben ze superlekkere vegaballetjes en de beste krieltjes.

Groente en fruit haal ik trouwens bij een Koerdische zaak. (vaak met mijn ouders in Den Haag)
Just know that when you see me cringe sometimes
I'm trying to rid the poison from my mind

Elsbeth

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #23 Gepost op: 04 december 2004, 12:38:21 »
Ik heb met volle overtuiging op AH gestemd. Ze hebben daar een enorm assortiment (als je bijvoorbeeld kijkt naar de AH op het Gelderlandplein in A'dam: kwijl kwijl), ook veel lékkere vegetarische produkten, groenten & fruit zijn meestal best mooi en ook zijn er elke week wel 2 soorten groenten en 2 soorten fruit in de aanbieding (zal vast ook wel bij andere supermarkten zo zijn, maar goed). Helaas is het duur, waardoor ik met een overgroot deel van Euroshopper in m'n mandje beland. AH eigen merk vind ik ook erg goed.
Ook ga ik regelmatig naar de Dirk vd Broek. Die op het Marie Heinekenplein in huge, fijne winkel ook (behalve dat Anja Joos er doorgeschopt is), ook uitgebreid in groenten & fruit en ook veel vegetarische producten, alleen net die, die ik niet zo lekker vind. Gelukkig wel Quorn.
Tevens ga ik naar de Super de Boer: kutwinkel, ronduit. In ieder geval die bij mij in de buurt zit en die ene die bij mijn ouders in de buurt zit. Klein kutassortiment, klote personeel etc. Weinig eigen merk ook, zuivel eigen merk is bijvoorbeeld vaak uitverkocht. Allergoorste vegetarische producten.
Heb onlangs een C1000 ontdekt vlak waar ik woon, met een groot assortiment en Planet Green producten! Vooral de 'knakworsten' zien er lekker uit (lekkerder dan van AH), maar ik heb er voor mijzelf nog geen boodschappen gedaan.
Ga binnenkort verhuizen, dan heb ik een AH en een Edah heel dicht bij, dus dan kan ik mooi afwisselen.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2004, 12:39:45 door Elsbeth »

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #24 Gepost op: 04 december 2004, 14:43:35 »
De grote Konmar in het entrepotgebouw Rotterdam-Zuid heeft dat idee wel een beetje. Gelegen in een multi-culturele buurt kun je er allerlei exotische dingen kopen. En het is nog eens een fantastisch gebouw ook. Dat is echt genieten als je daar inkopen doet!

jammer dat het in Rotterdam is  :P
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #25 Gepost op: 05 december 2004, 12:42:07 »
ik heb op albert heijn gestemd, want als ik boodschappen ga doen bij een andere supermarkt heb ik altijd iets nodig wat daar niet in het assortiment zit, zelfs heel logische dingen, zoals tortillachips en kidneybonen

Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #26 Gepost op: 05 december 2004, 22:36:50 »
Citaat
Daar droom ik ook wel eens van, zo'n supermarkt met een voetbalveld-grote groenteafdeling waar het wemelt van de exotische dingen. Twee keer de C1000 van de Maxis in Muiden en dan met meer klasse.

Als de prijs geen bezwaar is zou je eens bij de horecagroothandel kunnen gaan kijken (vegatopia heeft een Kvk-nummer, neem ik aan?). De Hanos in Amsterdam Oost heeft een heel behoorlijk assortiment, dat vreemd genoeg opvallend vaak per ons wordt afgerekend. Bij diepvriesgroenten (oh! De keuze!) moet je wel rekenen op zakken van 2,5 kg.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #27 Gepost op: 05 december 2004, 22:38:19 »

De Hanos in Amsterdam Oost

Zuid-Oost niet Oost!!  :)

Maar zo'n Hanos is toch anders dan zo'n mega gewone mensen super
« Laatst bewerkt op: 05 december 2004, 22:39:15 door Selly »
,,,,فلافل

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #28 Gepost op: 05 december 2004, 22:42:21 »
Yeah, maar ik had begrepen dat de meest recente pogingen tot hypermarché in Nederland alweer failliet waren, en dan is dat the next best thing.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2004, 22:42:31 door bart »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #29 Gepost op: 29 december 2004, 19:21:08 »
Ik kwam in Nijmegen toevallig bij de Coop. Kent iemand die supermarkt?  Er bleek een enorm assortiment vleesvervangers te zijn, groter nog dan bij een grote AH. Ik moet hun ene winkel in Amsterdam (Nierstraat, vlak bij de RAI) maar eens bezoeken.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #30 Gepost op: 29 december 2004, 22:52:20 »
Ik ben ook een keer bij een Coop geweest. :)
Toen ik eens in Westzaan (of was het Oostzaan? of zo'n ander dorp daar in de buurt) verzeild geraakt was en er een half uurtje te doden had namelijk.
Ze verkochten daar zaad voor allerlei moestuinplantjes. Vet kicken! 8)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #31 Gepost op: 29 december 2004, 22:57:28 »
In Enschede heb je een enooooorme supermarkt met ook veel bio. En cheapy!!
Man, daar ben ik wel jaloers op.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #32 Gepost op: 29 december 2004, 23:02:55 »
Welke vegamerken verkopen ze bij de Coop? Ze zitten hier ook wel in de buurt, dus als er iets interessants bij zit, doe ik ze ook eens een bezoekje aan.


Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #33 Gepost op: 29 december 2004, 23:06:17 »
Welke vegamerken verkopen ze bij de Coop? Ze zitten hier ook wel in de buurt, dus als er iets interessants bij zit, doe ik ze ook eens een bezoekje aan.

Ik kan me Planet Green, Quorn en Vivera herinneren, maar het was geloof ik nog meer. Ze hadden ook een vegetarische lasagna van een mij onbekend (eigen?) merk.

Het kan trouwens dat het per winkel scheelt, net als bij de AH. De vestiging in Nijmegen (in het winkelcentrum in het centrum) was een vrij grote.

Fabian

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #34 Gepost op: 30 december 2004, 09:08:24 »
Ik vind om te winkelen de AH erg prettig, mede vanwege de vele biologische en vegetarische producten maar ook omdat de winkel een veel prettigere uitstraling heeft dan andere winkels die ik ken.

Maar eigenlijk gun ik het ze niet, met die prijzenoorlog die ze hebben veroorzaakt.

ponx

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #35 Gepost op: 30 december 2004, 18:36:25 »
ik heb op de Gimsel gestemd! vooral omdat ik laatst zo'n leuk kadootje kreeg. een doosje met minibijenwaskaarsjes en lucifers, zodat in 2005 op geluksmomenten een kaarsje kunt aan steken!  :D

maar natuurlijk ook om het grote assortiment vega-dingen en het lekkere zuurdesembrood!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #36 Gepost op: 01 januari 2005, 16:35:22 »
AH heeft alles, maar is veel te duur. Super de Boer en de Konmar zijn uitgebreid en niet zo duur als AH.
AH is voor mij favoriet omdat de keuzemogelijkheid zo groot is. Ook vind ik het pas duur als ik iets kies wat ik in een bepaalde kwaliteit moet hebben, bijvoorbeeld biologisch. De euroshopper heeft artikelen die in dezelfde prijsklasse zitten als die van de Aldi en een prima kwaliteit. Komen regelmatig bij de Consumentenbond als beste eruit. Snap dan niet dat diezelfde Cb AH als duurste winkel betitelt. Verder neem ik veel 35% artikelen. Veel vegetarisch bij wat je vervolgens prima in de vriezer kunt bewaren. Kortom je moet blijven uitkijken wat je kiest.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

NY152

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #37 Gepost op: 01 januari 2005, 21:59:42 »
AH en een beetje de DekaMarkt (kennen jullie die ???).

Ze hebben allebei een ruime keus aan vegetarische producten. En ook ander biologisch voedsel.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #38 Gepost op: 05 januari 2005, 16:22:58 »
Ik kwam in Nijmegen toevallig bij de Coop. Kent iemand die supermarkt?  Er bleek een enorm assortiment vleesvervangers te zijn, groter nog dan bij een grote AH. Ik moet hun ene winkel in Amsterdam (Nierstraat, vlak bij de RAI) maar eens bezoeken.

Inmiddels heb ik die bezocht. Helaas was deze een stukje kleiner dan die in Nijmegen en was het assortiment vleesvervangers niet groter dan die van andere supermarkten (wel falafel trouwens). Toch had deze vestiging wel enige meerwaarde voor mij: twee pizza's die ik bij mijn normale supermarkten niet tegengekomen ben, Pizza Vegetale van Dr. Oetker en Pizza Pomodori van een Duits merk, Wagner.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2005, 16:24:23 door Poek »

Kiwi

Re:Favo supermarkt (NL)
« Reactie #39 Gepost op: 05 januari 2005, 16:31:26 »
Toch had deze vestiging wel enige meerwaarde voor mij: twee pizza's die ik bij mijn normale supermarkten niet tegengekomen ben, Pizza Vegetale van Dr. Oetker en Pizza Pomodori van een Duits merk, Wagner.

De Pizza Vegetale van Dr. Oetker hebben ze soms wel eens bij de Konmar (net als de Funghi en de Mozzarella, ook allebei zonder vlees). En de Wagnerpizza's ken ik ook wel, alleen de Pomodori niet.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2005, 16:31:53 door Kiwi »