Ik haal de meeste boodschappen (qua groen) ook bij te groenteturk; meestal Genco, ook wel Asya Market naast de Blokker geregeld. Specifieke groente bij de natuurwinkel (raapstelen bv) en groente die bio echt veel beter smaken dan plof-groente (wortels en kleine piepers). Soms haal ik ook wel groente bij de AH, meestal als het pas in de bonus is of ik op een tijdstip boodschappen aan het doen ben dat de overige winkels dicht zijn. Op de markt koop ik ook wel het eea, ik weet welke kramen goede en welke slechte spullen verkopen. Mijn ervaring is dat de Turk vaak goedkoper is en betere kwaliteit heeft dan de markt. Bio zuivel en eieren haal ik meestal wel bij de AH, omdat het dan meestal net iets goedkoper is dan bij de natuurwinkel. Nepvleesjes meestal ook bij de AH en ik wil voortaan alleen nog maar tofu van de toko.
Ik sta ook raar te kijken als een paprika weken kan overleven, maar ik vind de kwaliteit van groente en fruit van de AH toch vaak anders. Zo heb ik afgelopen zomer al zeker 3x gehad dat ik nectarines haalde en deze liet narijpen op de fruitschaal. Ineens waren ze zowat rot, maar toch niet smaakvol. Met de nectarines van Genco heb ik dat helemaal niet gehad.
Bij de toko koop ik bijna geen verse groente/fruit. Ik hou niet zo van paksoi, dus eet dan spinazie of romainesla en dat komt van de groenteturk. Ze hebben er meestal wel nasi-peren en als ik er ben, neem ik meestal wel een zakje mee. Verder koop ik er blikken, flessen, potten en andere houdbare dingen. Soms ook speciale pepertjes of verse specerijen die hier niet zo verkocht worden (verse laos bv).