Ik denk dat bespoten groenten en fruit niet slecht is voor de weerstand...
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Of eigenlijk ben ik het helemaal niet met je eens. Gif heeft heel vaak een rare eigenschap: het hoopt zich op tot een kritische waarde. Je lijf reageert er op door sterker allergisch te worden bijvoorbeeld. Of in het geval je veel nitriet binnenkrijgt (via te veel "verkeerde" bladgroente) dan reageert het nog sterker doordat in je lijf al andere gifstoffen zijn opgehoopt.
Dan is er nog de voedselketen. Voordat er erg kritisch werd gekeken naar al die gifstoffen bleef er veel in het oppervlaktewater achter en dat kwam in de Noordzee en uiteindelijk in de Waddenzee. De populatie zeehonden is toen teruggelopen van 3000 naar 500, omdat die vis aten die al vol zat met allerleid bestrijdingsmiddelen.
Tenslotte is er het doorspoelen naar het grondwater. Over 25 jaar als het in dat water is terechtgekomen moet het er met veel geld weer uitgehaald worden, omdat dit slecht is voor de volksgezondheid. Die prijs zit nu niet in het gangbare spul. Dit is dus onterecht zo goedkoop en de biologische heeft waarschijnlijk de juiste prijs.