Die nieuwe schijf van vijf is echt geen gebaar o.i.d. naar vegetariers of veganisten hoor. Het is gewoon eerlijk, meer niet, en dat is toch juist wat er van een overheidsinstantie verwacht kan worden, niet?
Dat je beter 20+ en 30+ kaas kan eten, was volgens mij al best bekend, maar toch goed dat er extra aandacht aan besteed wordt. Ik moet zeggen dat ik wel eens 20+ of 30+ kaas eet en dat ik de 30+ kaas nog wel lekker vind, maar de 20+ kaas niet echt meer naar kaas vind smaken. Dat lekkere romige is eraf
Echter, als je de komijn-variant neemt van de 20+ (en 30+) kaas, dan schijn je het niet-romige (en dus minder lekkere) minder te proeven! In ieder geval, dat heb ik van mijn ouders, die heel verantwoord dat soort kaas eten.
Ikzelf eet gewoon volvette kaas, nl. de goedkoopste, dus Euroshopper of eigen merk. Weet iemand of Zonnezuivel (van Campina geloof ik) echt gezondere kaas is? Dat beweren ze wel, omdat het met zonnebloem olie is bereid en er schijnen extra vitaminen in te zitten en het bevat minder vet (dan gewonen kaas). (Of er stremsel in zit of niet, is voor mij persoonlijk niet zo'n punt.)