Vegatopia Forum

Trektochten

Sandra

Re:Trektochten
« Reactie #20 Gepost op: 09 september 2008, 09:16:41 »
Dank je voor je berichtje.
Klinkt niet als iets wat onze kinderen graag zouden willen drinken.
Misschien zijn er verschillende soorten te verkrijgen. Ik las een keer een ander berichtje van iemand die vertelde het mee te hebben genomen tijdens een tocht en het nu thuis ook drinkt. Het werd omschrijven als handig en lekker.  ???

Mocht je het merk nog kunnen achterhalen, dan hoor ik graag van je. Vast bedankt voor je moeite en een mooie dag verder!

Groeten,
Sandra

Kiwi

« Reactie #21 Gepost op: 09 september 2008, 10:45:49 »
Ik heb ook wel eens een ander soort melkpoeder gebruikt. Ik weet nu even niet meer wat het precies was (ik denk amandelmelkpoeder?), maar die was wèl lekker. Merk weet ik niet meer, het zat in ieder geval in grote bussen die destijds te koop waren bij de natuurvoedingswinkel.

Sandra

« Reactie #22 Gepost op: 09 september 2008, 11:30:37 »
Wederom bedankt voor je reactie en tip!
 :D

Offline lieve lijn

• 4.047
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #23 Gepost op: 08 juni 2009, 21:59:50 »
*schopt tgen t draadje aan*

ik vertrek 25 juli  voor 2 weken naar Italië.. nu weet ik dat je daar heerlijk en goedkoop buiten de deur kan eten.. maar ik verwacht zo dat ik daar 1 geen geld voor heb  ;D en 2 niet elke avond zin heb om alleen in een restuarant te gaan zitten.. (vooral niet in rome en florence tussen de bergen toeristen)

nu ben ik wel vaker wezen kamperen maar meestal hadden we toch wel minimaal 2 pannen mee.. dit jaar wil ik er maar 1 meenemen.. hebben jullie lekkere tips voor makkelijk avondeten?? (en risotto is dus geen optie  ;) op een gasfelsje he)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #24 Gepost op: 08 juni 2009, 22:15:20 »
Zie hier:
http://www.vegatopia.com/smf/index.php?topic=9884.msg271713#msg271713 (en de links naar andere draden in deze draad)

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #25 Gepost op: 08 juni 2009, 22:34:16 »
thanks wist dat er zoiets was maar kon hem niet vinden  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #26 Gepost op: 09 juni 2009, 10:31:40 »
Waarom is risotto geen optie? Uitje aanbakken, rijst erbij, slokje wijn (als je dat hebt), plens water en bouillonblokje, aan de kook brengen en hoppetee in de slaapzak. Lekker hoor! Salade erbij en klaar ben je.
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #27 Gepost op: 09 juni 2009, 11:33:51 »
ik ken mezelf  :-[ en hoewel ik vind dat ik redelijk kan koken mislukken dat soort dingen steevast

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #28 Gepost op: 09 juni 2009, 11:42:43 »
Waarom bezuinigen op pannen? Gewoon een lichtgewicht setje meenemen, daar zitten 2 pannetjes en een deksel annex koekenpan in. Met 1 pan wordt het best lastig om te koken. Maar ga je ook rondtrekken en ben je dus op zoek naar lichtgewicht voedsel wat je mee moet slepen (waardoor het in deze draad hoort) of ga je op 1 plek staan en ga je boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt en zoek je alleen makkelijke (eenpans-)gerechten?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #29 Gepost op: 09 juni 2009, 11:49:28 »
ik ga backpacken door italie.. ws grotendeels in de buurt van grote steden. tis meer voor t makkelijke idd.
en in t grooste pannetjes past precies mijn brander.. t zijn oude (niet lichtgewicht) dingen maar vind t zonde om dit jaar naast een nieuwe tent en nieuw matje ook nieuwe pannen te kopen  :-[ en ad mezelf beloofd dat ik volgend jaar een complete nieuwe set mocht kopen van mezelf   ;D dus dit jaar nog even zo  ;D

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #30 Gepost op: 09 juni 2009, 12:12:27 »
in t grooste pannetjes past precies mijn brander.. t zijn oude (niet lichtgewicht) dingen maar vind t zonde om dit jaar naast een nieuwe tent en nieuw matje ook nieuwe pannen te kopen 

Waarom leen je dat soort spullen dan niet een keertje?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #31 Gepost op: 09 juni 2009, 12:53:49 »
ik ben maar alleen dus vind 1 pannetje helemaal geen probleem  ;) en uhmmm als ik even mijn omgeving afspeur...  uhm nee.. die gaan allemaal met de auto of naar hotels... maar nogmaals ik ind het gee probleem.. tis maar voor 2 weekjes en ik heb wel een aantal lekkere recepten hoor  :) was alleen op zoek naar meer

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #32 Gepost op: 12 juni 2009, 22:48:01 »
op zoek naar iets heel anders kwam ik dit tegen een paar veganistische trekkersmaaltijden  ;D
en ook nog wat vegetarische, maar die heb ik niet gelinkt...

http://www.kampeermarkt.com/product.php?productid=8491&cat=321&page=1
http://www.kampeermarkt.com/product.php?productid=8486&cat=321&page=2
http://www.kampeermarkt.com/product.php?productid=8499&cat=321&page=2

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #33 Gepost op: 12 juni 2009, 23:16:44 »
Globetrotter (www.globetrotter.nl) maakt kwalitatief hoogwaardig gedroogd voedsel en stelt daarmee ook 'buitensportmaaltijden' samen.  Het kost iets meer tijd en moeite (en dus brandstof) dan de meeste andere buitensportmaaltijden (zoals Adventure Food, maaltijden van AS adventure, ...) maar als je niet op een paar honderd gram brandstof moet kijken en je niet voor weken voedsel moet meeslepen dan zijn maaltijden van Globetrotter een aanrader. (Al heb ik er zelf nog geen ervaring mee, hoewel ik hier twee maaltijden om te testen heb klaarliggen.  Maar ik heb voldoende ervaringen gelezen die mijn uitspraak ondersteunen.)

Verder staat er op het www (natuurlijk) nog een massa interessante informatie over buitensportvoeding, b.v op http://www.hiking-site.nl/

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #34 Gepost op: 13 juni 2009, 07:01:37 »
Ze (globetrottermaaltijden) zijn inderdaad zeer eetbaar, en de porties zijn goed. Wij zijn beiden grote eters en hadden genoeg aan een maaltijd. Wel neem ik als ik een tijdje op dit soort dingen overleef multivitaminetabletten om zeker te weten dat ik niks te kort kom.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #35 Gepost op: 16 juli 2009, 19:45:41 »
Eind augustus ga ik een huttentocht doen in Le Vanoise. Eten (met uitzondering van dag 2, maar dat wordt verdeeld onder de groep), krijgen we in de hutten, maar we moeten zelf wat eten voor onderweg meenemen. In de mail stond zoiets als Liga's en Cup a soup.

Maar wat zou ik nog meer of anders mee kunnen nemen?

Ik heb ooit eens een trekkershanddoek gekocht bij Xenos, maar vind die eigenlijk niet zo goed absorberen. Zijn die van een ander merk beter?

En hebben jullie nog tips qua kleding enzo?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #36 Gepost op: 16 juli 2009, 19:59:32 »
Instantnoedels. Vocht, zout en te veel vet, maar beter dan cupasoup. Studentenhaver (noten, gedroogde vruchten). Ontbijtbiskwie. Kaas. Van die chipspatatjes. Chocola, in welke vorm je het dan ook leuk vindt. M&Ms zijn wel in handig formaat.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #37 Gepost op: 16 juli 2009, 20:02:43 »
Instantnoedels. Vocht, zout en te veel vet, maar beter dan cupasoup. Studentenhaver (noten, gedroogde vruchten). Ontbijtbiskwie. Kaas. Van die chipspatatjes. Chocola, in welke vorm je het dan ook leuk vindt. M&Ms zijn wel in handig formaat.

Dank je! Dat zijn allemaal dingen waar ik nog niet opgekomen ben :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #38 Gepost op: 16 juli 2009, 20:32:37 »
Instant misosoep van de natuurwinkel (duur maar lekker). Van wasa iets dat 'sandwich' heet (2 crackers met houdbare creamcheese met een smaakje -er is nu ook mierikswortel- er tussen, klinkt vies maar het is wel lekker vind ik en hartig, het kruimelt wel), eventueel van die sesam-honingcrackers van de natuurwinkel of aziatische winkel,  hazelnotenreep (AH), hartige sultana's.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #39 Gepost op: 17 juli 2009, 13:47:39 »
Van wasa iets dat 'sandwich' heet (2 crackers met houdbare creamcheese met een smaakje -er is nu ook mierikswortel- er tussen, klinkt vies maar het is wel lekker vind ik en hartig, het kruimelt wel)

Mierikswortel heb ik nog nooit geprobeerd maar die andere smaken vond ik erg vies, maar ik zal eens kijken als ik een avontuurlijke bui ben ;)