Vegatopia Forum

Klimaat in Nld verplaatst zich 11m per dag

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Klimaat in Nld verplaatst zich 11m per dag
« Gepost op: 07 november 2004, 11:38:05 »
...vonnik een grappig gegeven in iets wat grote consequenties heeft. En tegelijk denk ik dan aan met name bomen. Er zijn geen Enten in dit land. Sommige soorten zullen een handje geholpen moeten worden.
De flora en fauna verandert in een razendsnel tempo heb ik de indruk. Met name ook in de wateren: veel exoten hebben zich gevestigd. Voor heel wat planten en dieren luidt ook de noodklok. Helaas: de meeste mensen horen haar niet of doen alsof ze haar niet horen en dienen vooral de Mammon.
We maken misschien nog mee dat Fransen massaal hier tweede huizen gaan kopen, omdat het niet uit te houden is 's zomers ;)
11m-bron: 1 van de 30 schrijvers van het boek Opgewarmd Nederland in Vroege Vogels vanochtend.
« Laatst bewerkt op: 07 november 2004, 11:41:07 door Lovel¤cker »
de tuin: dat ben ik

Aiko

Re:Klimaat in Nld verplaatst zich 11m per dag
« Reactie #1 Gepost op: 07 november 2004, 13:58:11 »
Ha, er is geen ruimte voor een tweede huis van de Fransen. Dit land is al bijna volgebouwd. Maar misschien dat ik mijzelf opoffer door ruimte te maken en verhuis naar het dan half-tropische Scandinavie...

Is elf meter per dag niet wat veel? Geen typefout?

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Klimaat in Nld verplaatst zich 11m per dag
« Reactie #2 Gepost op: 07 november 2004, 17:11:28 »
Valt wel mee hoor. Stel dat het klimaat zich braaf in een rechte lijn van Zuid naar Noord 'verplaatst', dan duurt het nog een slordige 300 jaar voor het weer in Utrecht op dat van Marseille lijkt.