Vegatopia Forum

Poll

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

0-10 jaar
61 (15.3%)
11-15 jaar
142 (35.7%)
16-20 jaar
98 (24.6%)
21-25 jaar
58 (14.6%)
26-30 jaar
15 (3.8%)
31-35 jaar
9 (2.3%)
36-40 jaar
4 (1%)
Ouder dan 40 jaar
11 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 126

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

Re:Hoe oud was je toen je vegetariër werd?
« Reactie #280 Gepost op: 09 maart 2010, 11:29:45 »
De eerste keer 21, daarna 40.

How time flies...

Offline ~Bianca~

• **
  • 31
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #281 Gepost op: 10 maart 2010, 22:53:20 »
Eerlijk gezegd weet ik het niet meer precies :o
Maar ik denk 14. Het ging ook niet in één keer - ik moest eerst van mijn ouders nog vis blijven eten.. ik herinner me nog duidelijk een zelfgevangen (niet door mij natuurlijk!) vis van de barbecue tijdens een vakantie in Frankrijk (?) toen ik al geen vlees meer at  :-\
Gelukkig waren mijn ouders er verder wel heel makkelijk in - er werd voor mij altijd apart een vleesvervanger gemaakt, en ze aten een paar keer per week zelf ook vegetarisch, door bijv. het gehakt te vervangen door een vegavariant. Doen ze nu trouwens nog steeds :) Ik vind het alleen wel jammer dat ze als ze wel vlees eten niet voor biologisch gaan.. Maar ach, dat mogen ze natuurlijk zelf bepalen.

« Reactie #282 Gepost op: 28 maart 2010, 20:51:54 »
Was denk ik zo'n 14/15 jaar toen ik besloot vegetarisch te worden.
Dat was niet van de een op andere dag, maar denk binnen een paar maandjes zoiets.
Verder is niemand in mijn familie vegetarisch helaas.

Mijn moeder en zus proeven wel eens vegetarische vleesvervangers die ik klaar maak.
Ze vinden het lekker, maar maken het zelf nooit (alleen voor mij als ik bij ze kom eten).
Ik denk dat het voor sommige mensen niet zo erg meespeelt of dat mensen zich te zeer
aan hun gewoonten vastklampen.

Hoe dan ook, mensen zijn altijd niewsgierig, zelfs familie, maar overstappen doen ze helaas niet...
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
« Reactie #283 Gepost op: 01 mei 2011, 22:15:32 »
helaas pas zo rond mijn 40-ste, vijf jaar later veganist, nu 66.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline Sedna

• 160
« Reactie #284 Gepost op: 02 december 2011, 13:57:13 »
Ik dus met 32 jaar. Dat is dus dierendag dit jaar :). Ik heb wel ooit als kind vegetarisch gegeten ik vond het zielig maar had nog nooit van de bioindustrie gehoord dus toen ik een op TV een leeuw een zebra zag oppeuzelen dacht ik als kind; ze eten elkaar ook op dus kan ik ook wel vlees eten.

Ik at de laatste tijd al alleen maar biologisch vlees maar sinds ik op het programma Tros Radar heb gezien dat biologisch vlees ook een hoop rommel kan bevatten ben ik maar helemaal gestopt met vlees eten.

Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Pam1978

• **
  • 25
« Reactie #285 Gepost op: 15 december 2011, 13:58:05 »
Ik ben het vorige week geworden, ben nu 33 jaar. Ik at al meer dan de helft van de week vegetarisch, soms biologisch vlees of duurzaam gevangen vis. Ben er dus wel al heel lang mee bezig, maar omdat ik elke dag voor mijn vriend en kinderen kook, vond ik het te lastig om helemaal vegetarisch te eten. Ik vind het in de praktijk ook vervelend merk ik, aangezien mijn vriend heel weinig lust behalve vlees en vis. Ik denk dat ik de meeste dagen maar twee maaltijden op tafel ga zetten, één voor mij en de kinderen (2 en 7 jaar) en één voor hem. Hij eet wel gewoon tofoe of quorn door de rijst en zo (hij klaagt niet, al vindt hij het wel minder lekker), maar verder: kom niet aan zijn vlees. Gelukkig is mijn dochter van 7 wel erg begaan met het lot van de dieren en ze wil graag gezond eten, dus met de kinderen gaat het vast lukken.

Sedna, weet je of ik dat filmpje van Radar over biologisch vlees ergens kan terugvinden? Of kan iemand me uitleggen wat voor rommel daar dan in zit?

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #286 Gepost op: 15 december 2011, 21:34:14 »
Of kan iemand me uitleggen wat voor rommel daar dan in zit?

Dooie beesten.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #287 Gepost op: 16 december 2011, 00:12:21 »
 :schater2:

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #288 Gepost op: 16 december 2011, 22:16:35 »
Volgens mij ging het over biologische kip waar veel antibiotica in zit (waar mensen dan weer resistent tegen worden).
,,,,فلافل

Offline Tania91

• *
  • 8
    • Mijn tekenblogje
« Reactie #289 Gepost op: 17 december 2011, 11:52:14 »
Was voor mij niet zo moeilijk :) M'n papa is al sinds ongeveer z'n 25ste vegetariër, en m'n zus sinds haar negende, dus er was zowiezo al weinig vlees op het menu thuis. Op m'n zestiende vegetariër geworden volgens nogal een cliché scenario: Was aant knuffelen met een Kune Kune varken na een optocht in de geboorteplaats van m'n vader, toen ik te horen kreeg dat het beestje een week later in karbonaadjes, spek en ham zou veranderen. Vond het zó verschrikkelijk, maar wist meteen dat het redelijk hypocriet was om daarna zonder problemen nog de stukkies van een ander varken op te eten, alleen omdat ik die nooit persoonlijk ontmoet had.

En sindsdien nooit echt gezondigd (behalve laatst op school, maar dat kwam door een selleriesalade op een kantinebroodje die stiekem stukkies gerookte kip bevatte x_x)

Sinds m'n zestiende ook vastbesloten om ooit een hobbyboerderijtje te hebben met een koetje genaamd Noor en een geit genaamd Billie en een dikke rooie kater genaamd Rooie XD En een paardje genaamd Kobus. Maar dat zijn maar malle fantasietjes, kunststudenten hebben daar wel vaker last van ;)
Zhe starvin' vegetarian artist 8D

Aiko

« Reactie #290 Gepost op: 17 december 2011, 12:05:26 »
Sinds m'n zestiende ook vastbesloten om ooit een hobbyboerderijtje te hebben met een koetje genaamd Noor en een geit genaamd Billie en een dikke rooie kater genaamd Rooie XD En een paardje genaamd Kobus. Maar dat zijn maar malle fantasietjes, kunststudenten hebben daar wel vaker last van ;)

Jij leest graag de strips van Donald Duck en Jan Jans en de kinderen? Ik adviseer je de rode kater Nomad te noemen.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2011, 13:36:10 door Aiko »

Offline Tania91

• *
  • 8
    • Mijn tekenblogje
« Reactie #291 Gepost op: 17 december 2011, 12:33:19 »
@Aiko

Jan Jans wel, Donald Duck steeds minder ;)  Maar vind Rooie gewoon leuk, had niet veel gescheeld of onze Simon was blijvend 'Rooie' gebleven, is nu nog gereserveerd voor het rooie zwerfkatje dat telkens bij ons op bezoek komt voor knuffels en knabbels |3 Maar het schijnt dat achterhoekers zowiezo goed zijn in dat soort namen: Overbuurtjes hebben een kat genaamd Poes, andere buurtjes een stel genaamd Tak en Seop ;)
Zhe starvin' vegetarian artist 8D

Offline Sedna

• 160
« Reactie #292 Gepost op: 17 december 2011, 14:25:16 »

Sedna, weet je of ik dat filmpje van Radar over biologisch vlees ergens kan terugvinden? Of kan iemand me uitleggen wat voor rommel daar dan in zit?

Hier kan je de uitzending terug kijken:

http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1768/

In de uitzending kan je ook zien dat het bijna het leven van een klein meisje hebt gekost aangezien de antibiotica niet aansloeg omdat ze dit binnen heeft gekregen met het vlees te eten.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2011, 14:38:43 door Sedna »
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Pam1978

• **
  • 25
« Reactie #293 Gepost op: 18 december 2011, 09:35:11 »
Of kan iemand me uitleggen wat voor rommel daar dan in zit?

Dooie beesten.

LOL!  ;D Daar was ik al achter, daarom ben ik ook gestopt met het eten ervan ;)

Offline Pam1978

• **
  • 25
« Reactie #294 Gepost op: 18 december 2011, 09:37:24 »

Hier kan je de uitzending terug kijken:

http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1768/

In de uitzending kan je ook zien dat het bijna het leven van een klein meisje hebt gekost aangezien de antibiotica niet aansloeg omdat ze dit binnen heeft gekregen met het vlees te eten.

Thanks! Ik ben nu nog meer overtuigd. Gelukkig doet mijn oudste dochter met me mee, ze wil ook geen vlees meer. De jongste geef ik het gewoon niet meer, ze is 2, dus kan later alsnog zelf de keuze maken.

christelvds

« Reactie #295 Gepost op: 24 februari 2012, 16:01:40 »
Ik was 8 toen ik mijn eigen willetje erdoor duwde bij mijn ouders.
Ben nu 32.
Jeetje das al 24jaar vegetariër, Bijna jubileum...

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #296 Gepost op: 24 februari 2012, 19:54:04 »
Dat wordt feest.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline MoniqueS

• **
  • 24
    • Verzamelpunt Acties Tegen Dierenleed
« Reactie #297 Gepost op: 27 februari 2012, 16:20:50 »
Ik werd vegetariër op mijn 15e, sinds kort in de overgang naar veganist (ik eet nog wel een biologisch eitje in het weekend, nog wel).
Over een paar maanden word ik 50, dus dat is al weer zo'n 35 jaar inmiddels.
Het grappige vind ik dat ik nog wel weet wat ik wel en niet lekker vond aan vlees, maar blijkbaar de smaak zelf vergeten ben.
Het gebeurt regelmatig dat ik iets vega's eet en vind dat het bvb naar kip smaakt, terwijl mijn man dan zegt: Het lijkt er niet eens op.  ;D
*Kip, het meest mishandelde stukje vlees.*

veggie4life

« Reactie #298 Gepost op: 03 januari 2013, 11:23:09 »
Ik wou allang geen vlees en vis meer eten, maar ik moest telkens een klein beetje eten van mn ouders, ik stond elke dag met mn bord in de hoek! vanaf 11-12 jaar konden ze het niet meer aan en ben ik voltijds veggie (gelukkig maar) en sindsdien ging het van kwaad naar erger; geen bouillon, gelatine... Proud to be a vegan!

Offline fugazi

• *
  • 8
« Reactie #299 Gepost op: 12 februari 2013, 10:00:10 »
Ben vegetariër van geboorte af aan!