Vegatopia Forum

Poll

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

0-10 jaar
61 (15.3%)
11-15 jaar
142 (35.7%)
16-20 jaar
98 (24.6%)
21-25 jaar
58 (14.6%)
26-30 jaar
15 (3.8%)
31-35 jaar
9 (2.3%)
36-40 jaar
4 (1%)
Ouder dan 40 jaar
11 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 126

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

ingrid

Re:Hoe oud was je toen je vegetariër werd?
« Reactie #240 Gepost op: 29 januari 2009, 12:22:55 »
Het was Oktober, in de herfstvakantie toen ik 13 was. Nu alweer 10 jaartjes en 3 maanden geleden! Wat gaat het toch snel, ik was het kats vergeten  :P

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #241 Gepost op: 29 januari 2009, 12:26:10 »
ik was het kats vergeten 

Dank, weer een nieuw gezegde geleerd :)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #242 Gepost op: 29 januari 2009, 12:52:06 »
Het was Oktober, in de herfstvakantie toen ik 13 was. Nu alweer 10 jaartjes en 3 maanden geleden! Wat gaat het toch snel, ik was het kats vergeten  :P

Je woont nu in Engeland lees ik? Waar kom je oorspronkelijk vandaan? Ook uit Twente?

ingrid

« Reactie #243 Gepost op: 29 januari 2009, 12:58:50 »
Gelderland. Hattem om precies te zijn,dus tegen overijsselse grens aan. Mijn oma en opa kwamen uit drente en het plat praten komt beetje van hun uit dus. Ook de droge humor :-X

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #244 Gepost op: 29 januari 2009, 13:03:41 »
Gelderland. Hattem om precies te zijn,dus tegen overijsselse grens aan. Mijn oma en opa kwamen uit drente en het plat praten komt beetje van hun uit dus. Ook de droge humor :-X

Aha, nou, wees welkom om er zoveel mogelijk van het plat en humor te uiten ;)

ingrid

« Reactie #245 Gepost op: 29 januari 2009, 13:06:46 »
Dankje  :P Mijn humor snappen ze hier niet zo aangezien het in het engels moet en er toch verkeerd uit komt, en anders denken ze weer dat ik serieus ben  >:( Stommerds  :P

Offline Xiara

• 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #246 Gepost op: 29 januari 2009, 17:48:29 »
Ik was geloof ik net 16.
Ik was ziek thuis en zat/lag tv te kijken. Was een programma over een kippen slachterij, echt vreselijk om te zien! Vanaf die dag nooit meer een hap kippenvlees gegeten (terwijl ik dat altijd wel heel lekker vond).
Ik geloof dat ik toen een week of 2 gezegd heb geen kip meer te eten, maar dat vond ik toen zó hypocriet dat ik maar vegetariër geworden ben.

Mijn moeder is zelf absoluut geen vlees liefhebber, dus ik geloof dat het haar wel goed uit kwam. Zij is een "parttime-vegetariër". Mijn pa dacht dat het een fase was, maar is er inmiddels geloof ik wel aangewend.
Mijn zusje ging er deels in mee, zolang ze haar (plof)kip en gehakt maar niet hoeft te laten staan. Aan de buitenwereld verteld ze altijd wel dat ze vega is
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Lenda

• 377
« Reactie #247 Gepost op: 13 april 2009, 15:17:26 »
Ik ben vanaf mijn tiende vegetarier.
We hadden toen in de klas een gesprek over hoe dieren geslacht werden, waarop de halve klas besloot vegetarier te worden.
Ik ben de enige die het langer dan 2 dagen volgehouden heeft ^^
People never grow up, they just learn how to act in public.

Lalena

« Reactie #248 Gepost op: 13 april 2009, 16:51:07 »
Vanaf mijn 13e, maar begon maanden daarvoor al met minder vlees te eten. Ik wilde het gewoon niet meer, en toen heb ik uiteindelijk op een dag maar tegen mijn moeder gezegd. Die deed toen eerst met me mee, maar hield het niet vol. Gelukkig staan mijn ouders wel redelijk open voor vegetarisch eten.

Offline Madelief

• **
  • 32
« Reactie #249 Gepost op: 15 april 2009, 20:09:03 »
Ik was 16, nu zo'n 4 jaar geleden.. Daarvoor at ik ook al minder vlees en had ik ook periodes dat ik het helemaal niet maar toen hield ik het niet vol. Maar op die dag zo'n vier jaar geleden was ik er helemaal klaar mee en heb sindsdien geen vlees meer gegeten. Ik mis het ook helemaal niet, ik vind het juist een verrijking omdat ik nu zoveel andere dingen eet. :)

AkaneChan

« Reactie #250 Gepost op: 19 april 2009, 13:35:37 »
Ik was 14 jaar toen ik vegetarier werd maar daarvoor at ik al weinig vlees tot ik op een gegeven moment alleen nog maar kip at en toen op mn 14e besloot om vegetarier te worden :)

Offline Chantal

• 127
« Reactie #251 Gepost op: 21 april 2009, 10:37:02 »
Ik was 21 of 22. Vanaf mijn 18de heb ik twee jaar lang geen varkensvlees gegeten omdat ik in mijn examenjaar steeds langs de nieuwe varkensslachterij fietste en het gekrijs soms kon horen. Van medestudenten kreeg ik later wel wat mee over vegetarisme, maar ik ben eerst over het waarom en hoe gaan lezen voordat ik ermee begon. Daarvoor vond ik het eigenlijk dom, ik dacht dat je niet genoeg voedingsstoffen binnen kon krijgen als vegetariër. Een half jaar nadat ik gestopt was met vlees eten, las ik het eerste artikel over BSE in een Brits tijdschrift en dat bevestigde mijn keuze. Zelfs al zou ik het niet meer zielig vinden, d'r wordt wat mij betreft te veel geknoeid met hormonen en andere zaken. Ik wil die troep niet meer in mijn lichaam.

Kieketok

« Reactie #252 Gepost op: 09 juni 2009, 12:12:13 »
Geen idee hoe oud ik precies was, ergens in de onderbouw van de middelbare school, ik denk een jaar of 13. Ik heb dus 11-15 ingevuld. Ik was het nooit eens met de bioindustrie, andere argumenten had ik toen nog niet van gehoord. (Nu zijn eigenlijk milieuredenen de hoofdmoot bij mij.) Ik had minder problemen met het eten van dieren die een goed leven hadden gehad. Steeds meer werd ik me ervan bewust dat je door het eten van (bioindustrie) vlees zelf verantwoordelijk bent voor het dierenleed. Gek genoeg kwam de doorslag bij een barbeque. Ik ging bbqen bij een vriendin van mij die pescotarier is (vis moet van d'r moeder) al sinds d'r 6e of zo. Zij had vega-worstjes op de barbeque en ik mocht een stukje proeven. Ik vond ze echt heel lekker.

Veel vleesdingen lustte ik sowieso niet, eigenlijk alleen hamburger, braadworst, kipfilet, visstick en andere dingen die mensen als minderwaardig goedkoop vlees beschouwen, geen karbonade of biefstuk of zo dus. Als 't gezin vlees at wat ik niet lustte maakte m'n moeder sowieso al ander vlees voor me. Dus ik vroeg of ik op die momenten een vleesvervanger mocht proberen. Eerst zeiden ze dat het te duur was, maar toen ik in de winkel vega-hamburgers met gewone vergeleek bleken die eerste 2ct goedkoper te zijn. Toen mocht het. Eerst voor af en toe. Maar ik koos steeds vaker voor de vegaburger tot ik ineens helemaal vegetarier was. Die worstjes heb ik trouwens nooit meer gevonden in de winkel, maar de andere vegaburgers vond ik ook lekker.

Offline Traantje

• **
  • 61
« Reactie #253 Gepost op: 09 juni 2009, 14:07:31 »
Toen ik bijna 14 was, in de zomervakantie :P Ja ik zat al een hele tijd erover na te denken, begon steeds minder vlees te eten, en toen zei ik tegen mijn ouders dat ik vegetariër was geworden. Mijn ouders hadden al zo'n vermoeden. Het begon omdat ik tegen de manier was waarop dieren behandeld worden, maar nu spelen het milieu, mijn gezondheid en mijn persoonlijke principes ook een grote rol.

Offline Muppet

• 805
« Reactie #254 Gepost op: 22 juni 2009, 19:07:29 »
ik was 16 en zat net 2 weken op mn nieuwe school in Antwerpen.. reed met de bus terug naar NL en haalden een vrachtwagen in met dode koeien en paarden zonder vel en helemaal in het bloed..lag geen zeiltje overheen.. was in 1x over.. ook dagen niet van geslapen.. mn pa en ma dachten dat het maar fase zou zijn..die nu al bijna 9jaar duurt  :)
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #255 Gepost op: 22 juni 2009, 20:42:57 »
 :o
Wat was dat voor een vervoer??

Offline Muppet

• 805
« Reactie #256 Gepost op: 22 juni 2009, 20:49:20 »
een vrachtwagen.. konden vanuit de bus zo erop kijken.. zooooo vies joh..
krijg ook al tranen in mn ogen als er van die vrachtwagen vol met varkentjes lang rijden..:meeleef:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Kieketok

« Reactie #257 Gepost op: 23 juni 2009, 21:06:48 »
:o
Wat was dat voor een vervoer??

Ja, klinkt niet alleen erg goor, ook erg onhygienisch als dit vlees moet worden! Zou ie niet naar de destructor gegaan zijn?

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #258 Gepost op: 23 juni 2009, 21:43:55 »
Die gingen niet naar de supermarkt, nee. Maar dat hoeft toch ook niet om er vegetarier van te worden?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Kieketok

« Reactie #259 Gepost op: 26 juni 2009, 13:06:21 »
Die gingen niet naar de supermarkt, nee. Maar dat hoeft toch ook niet om er vegetarier van te worden?
Nee joh, dat maakt sowieso niet uit waar je vegetarier van wordt he! Hoe meer vegetariers hoe beter! En ik kan me goed voorstellen dat dit geen prettig aanzicht was...   :bigeyes: