Vegatopia Forum

Poll

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

0-10 jaar
61 (15.3%)
11-15 jaar
142 (35.7%)
16-20 jaar
98 (24.6%)
21-25 jaar
58 (14.6%)
26-30 jaar
15 (3.8%)
31-35 jaar
9 (2.3%)
36-40 jaar
4 (1%)
Ouder dan 40 jaar
11 (2.8%)

Totaal aantal stemmen: 126

Hoe oud was je toen je vegetariër werd?

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Hoe oud was je toen je vegetariër werd?
« Reactie #200 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:23:27 »
Maar nu weten we nog niet hoe oud je was toen je vegetarier (geen veganist, want je gebruikt nog melk en ei) werd.
Supercalifragilisticexpialidocious!

redpsybutterfly

« Reactie #201 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:25:49 »
Oja,, lekker slim,  ;)
Ik was 13.  

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #202 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:26:15 »
Ben je dan niet erg jong om zoveel af te vallen?
Supercalifragilisticexpialidocious!

redpsybutterfly

« Reactie #203 Gepost op: 16 oktober 2006, 13:28:11 »
Mmm nee?. Ik vindt van niet...
Ik had extreem overgewicht dus tja.

Offline Gretz

• 190
  • Geslacht: Man
« Reactie #204 Gepost op: 21 oktober 2006, 23:28:32 »
Mmm toen ik begon met afvallen 7 maanden geleden, Ik besloot alleen nog kip te eten, En toen later dacht ik waarom wel kip en geen varken?  Dus toen ben ik veganist geworden, Later wilde ik ook geen melk en ei meer maar dat mag niet van me ouders.
Je bedoelt waarschijnlijk dat toen je behalve kip ook geen varken en ander vlees meer begon te eten dat je toen vegetariër bent geworden. Als je nog verder had kunnen gaan en ook geen zuivel en eieren meer was gaan eten dan was je veganist geworden. Ik zou trouwens ook wel een paar maanden een veganistische leefwijze willen uitproberen maar dat mag ook niet van m'n ouders zolang ik nog bij hen woon.

Ik ben touwen ondertussen alweer 22,5 kilo kwijt. En dat is mede door vegetarich zijn.
Dat is een mooi resultaat! Als vegetariër is het idd makkelijker om op een gezond gewicht te blijven (of dat gewicht bereiken). De vegetariërs die ik ken (waaronder mezelf) hoeven er minder secuur op te letten of dat je misschien steeds net wat teveel binnenkrijgt. Sowieso heeft de gemiddelde vegetariër denk ik al meer kennis van wat je allemaal via je voeding binnen moet krijgen dus dat speelt ook mee. Als je iig geen vlees en vis eet dan krijg je minder snel téveel eiwitten binnen en dat leidt er uiteindelijk ook toe dat je minder vatbaar bent voor overgewicht. Je bent vast niet het enige meisje dat vegetariër is geworden mede omdat ze dat als een makkelijke manier zag om af te vallen.

Kaatie

« Reactie #205 Gepost op: 07 november 2006, 15:48:04 »
Ik was 26, nu bijna 4 jaar geleden. Ik liep er al jaren over te twijfelen en was al jaren deeltijdvega, maar bij de zoveelste vogelpestcrisis had ik er echt genoeg van. In eerste instantie begon het als iets tijdelijks, maar ik voel me er eerlijk gezegd steeds beter bij, dus ach...

blauw

« Reactie #206 Gepost op: 07 november 2006, 16:50:09 »
13, dus da's alweer elf jaar geleden, goh, ik word oud :-\

psychogoogje

« Reactie #207 Gepost op: 10 november 2006, 09:35:01 »
Ik was 22, mijn moeder was altijd al vegetariër, dus zoveel vlees at ik al niet.
Toen ik kamers ging kocht ik af en toe scharrelvlees, op een bepaald moment alleen nog maar vis en kip tot ik op een goeie dag besefte dat er een kadaver op m'n bord lag.. toen was het helemaal gedaan  :P

Moet wel bekennen dat ik wel gewone kaas en snoepjes met gelatine eet  :-[

Nikki

« Reactie #208 Gepost op: 11 november 2006, 17:10:27 »
ik was 5

Fovely

« Reactie #209 Gepost op: 06 december 2006, 10:24:28 »
Ik geloof dat ik een jaar of 7/8 was. Ik ben nu namelijk bijna 18 en ben ZEKER al 10 jaar vegetarier als het niet meer is ;)

Offline iammars

• 288
« Reactie #210 Gepost op: 23 december 2006, 13:04:53 »
Volgens mij was ik 23.
Het moment is achteraf ook grappig, ik zat met mijn vriendin (al vegetarier) bij de Griek te eten, en we hadden een goede discussie over de bio-industrie/vegetarisme. Ik zat lekker vlees te eten als hoofdgerecht, maar halverwege heb ik de beslissing genomen om vegetarier te worden en heb dus ook niet verder meer gegeten want het smaakte opeens nergens meer naar. De ober vroeg nog of ik het wel lekker had gevonden :).
« Laatst bewerkt op: 23 december 2006, 13:05:37 door iammars »

Offline Gabs

• 796
« Reactie #211 Gepost op: 23 december 2006, 13:06:46 »
Bij mij was het ook tijdens het eten: koud geworden kip...

Jasmijn

« Reactie #212 Gepost op: 31 december 2006, 12:21:35 »
Zestien. Ik ging studeren, op mezelf wonen en besloot rigoureus te stoppen. Meteen vier kilo afgevallen  :D

Ik ben wel volledig uit principe gestopt met vlees eten, ik was altijd gek op biefstuk, tournedos, entrecote, etc. Maar ik heb het geen seconde gemist sindsdien. (Hoewel kerstdiners met een volledig vleesetend tafelgezelschap wel irritant bleek te zijn.....creativiteit, mensen?  :-\)

slmh

« Reactie #213 Gepost op: 07 april 2007, 12:08:57 »
Ik was 8 of 9 jaar toen ik vegatarier werd.. Ik ben van het ene moment tot het andere meteen gestopt met vlees eten en daarna dus ook nooit meer gedaan. En ik ben nu 15 jaar.. dus ong al 6-7 jaar vega.

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
« Reactie #214 Gepost op: 07 april 2007, 12:30:08 »
Bij mij was het ook tijdens het eten: koud geworden kip...

Koud geworden macaroni met gehakt. :pukey:
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

« Reactie #215 Gepost op: 07 april 2007, 14:53:04 »
Ik ben 6 maanden geleden vegetarier geworden. Ik was toen 18. Dat vind ik wel een mooie leeftijd om vegetarier te worden.

Sal

« Reactie #216 Gepost op: 07 april 2007, 23:14:16 »
Ik zat toen in het zesde leerjaar, dus was ik nog net 11 jaar. Nu ben ik dus ongeveer 7 jaar vegi  ;D
Ik heb er nog steeds geen spijt van hoor!

Otje

« Reactie #217 Gepost op: 10 april 2007, 17:13:31 »
Ik ben vegetarier geworden toen in net 18 was, dat is ondertussen 6,5 jaar geleden. Mijn zusje was toen al een aantal jaar vegetarier, ik at al vaak met haar mee, geen vlees dus. Ik vond vlees ook nooit echt superlekker. De beslissing om echt helemaal geen vlees mee te eten, nam ik op werkweek met school in Brugge. We zaten in een jeugdherberg waar het vlees dat we kregen er zo superranzig uit zag en ook echt niet lekker was. Het eten dat de vega's daar kregen zag er zoveel beter uit. Vanaf dat moment heb ik geen vlees meer gegeten.  

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #218 Gepost op: 14 april 2007, 20:33:12 »
Ik ben vegetiel sinds geboorte, inmiddels ben ik al een oude z..
Nooit spijt gehad. Getrouwd met vegetarisch meisje en deel schoonfamilie.
Twee vegetarische kinderen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Suzanne1978

« Reactie #219 Gepost op: 21 april 2007, 11:29:59 »
Ik was een jaar of 10. Ik had op televisie een documentaire over slachthuizen gezien en verkondigde diezelfde avond aan mijn ouders dat ik geen vlees meer zou eten. Mijn ouders, broers en zus namen het niet serieus en dachten dat het een fase was maar ik heb sinds die dag geen vlees meer gegeten. Wel de eerste paar jaar vis, daar stopte ik pas mee toen ik een jaar of 14, 15 was.