Vegatopia Forum

Huisdier met kanker

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Fabian

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #20 Gepost op: 20 december 2004, 19:18:45 »
 :'( veel sterkte

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #21 Gepost op: 20 december 2004, 19:56:06 »
Sterkte!!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2004, 20:28:16 »
:'(
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2004, 20:30:48 »
Knuffel.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #24 Gepost op: 20 december 2004, 20:56:40 »
Bedankt allemaal.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2004, 21:45:00 »
Veel sterkte! Je hebt echt je best gedaan :heart:

Monique

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #26 Gepost op: 22 december 2004, 11:20:08 »
Heel veel sterkte Nick.
Ik heb net de hele topic gelezen, en wat Anya al zei: je hebt echt je best gedaan (mijn eigen mening dan he), dus voel je alsjeblieft niet schuldig ofzo.

Offline Sam

  • ******
  • 7.165
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #27 Gepost op: 22 december 2004, 13:27:57 »
Heel veel sterkte Nick...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Monie

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #28 Gepost op: 22 december 2004, 14:31:31 »
Wat fijn dat jij je hond de kans hebt gegeven zijn/haar eigen proces te gaan. Ik ben er niet voor een dier in te laten slapen tenzij je echt aan het dier kan merken dat hij veel pijn heeft of zich erg oncomfortabel voelt. Blijkbaar was dat met jouw hond nu het geval, was de grens bereikt. Ik wens je heel veel sterkte.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #29 Gepost op: 22 december 2004, 20:40:02 »
Bedankt!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #30 Gepost op: 23 december 2004, 17:12:33 »
Sterkte Nick. Ik denk ook dat je niet beter had kunnen handelen. Mijn kat (kiko) heb ik 4 maanden laten inslapen. Ze was pas 6 jaar. Eigenlijk zelfde voorgeschiedenis als jouw hond.

Kiwi

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #31 Gepost op: 10 januari 2005, 00:26:41 »
Noppes gaat snel achteruit. Donderdag was er nog niets aan haar te merken, behalve een dikke bult bij haar oog. Vandaag kon ze maar met moeite zelf opstaan als ze lag, en ze loopt met gekke kleine pasjes.
Het zal niet lang meer duren voor we zullen besluiten dat we haar een spuitje laten geven, want zo is het toch ook niets voor het beestje. :'(

Aiko

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #32 Gepost op: 10 januari 2005, 01:37:48 »
Misschien leeft ze nog wel op. De hond van mijn ouders was drie jaar geleden op een leeftijd van begin twintig ook met regelmaat zover dat mijn vader 'm naar de dierenarts wou brengen voor een spuitje. Diverse keren stond hij met schoenen en jas aangekleed klaar om te gaan, of was er alvast een gat in het weiland gegraven, terwijl de hond net weer opleefde en wat weken ermee verder kon. Maar toegegeven, het betrof hier 'gewoon' ouderdom, geen ziekte. Desalniettemin kan het een tijdelijke inzinking zijn.

Kiwi

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #33 Gepost op: 10 januari 2005, 06:44:03 »
Vannacht ben ik een paar keer uit bed gegaan om op zolder naar de kat te gaan kijken. Ik sliep toch al slecht, en bij elk geluidje wat ik hoorde was ik klaarwakker.
Ze ligt normaal altijd op de verwarmingsketel te slapen. Vroeger sprong ze daar zonder moeite in één keer boven op, maar dat kan ze echt niet meer. G. heeft nu een hele stellage gemaakt van kastjes, tafeltjes en dozen, zodat ze maar maximaal 15 tot 20 cm per trede hoeft te overbruggen. En zelfs dat was al te veel. Van de ketel af lukte nog wel, maar dan weer omhoog ging echt niet meer. Kwam ik boven, zat ze heel zielig omhoog te kijken naar haar plekje. :( We hebben speciaal haar voer en water ook al op zolder gezet, dan hoeft ze niet elke keer al die trappen op en af als ze wil eten of drinken. En gisteravond mocht ze lekker op schoot blijven liggen terwijl ze eten kreeg, dat vond ze helemaal fijn.
We zijn haar schandalig aan het verwennen, maar dat heeft ze wel verdiend. :heart:

Monique

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #34 Gepost op: 10 januari 2005, 07:08:26 »
We zijn haar schandalig aan het verwennen, maar dat heeft ze wel verdiend. :heart:

Dat zou ik in die situatie ook zeer zeker doen hoor  :)
Mijn poezekindje heeft gelukkig geen ziekte of pijn (voor zover ik weet dan he), maar die verwen ik ook al vanaf haar geboorte (ze is geboren in 2002) :heart:
Trouwens elk dier die ik heb gehad of heb, probeer ik te verwennen als het maar even kan :D

Le

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #35 Gepost op: 10 januari 2005, 11:14:22 »
Ik wil je waarschuwen voor het volgende:

Ik had ooit een poes en zij had ook kanker. De dierenarts besloot om haar de volgende dag te opereren, ik was het ermee eens...
Midden in de nacht ging ze ineens erg achteruit en is ze in mijn armen gestorven... echt verschrikkelijk was het! Ze spuugde ontlasting, zo hard als steen... Ik was er hélemaal kapot van. Ik hoorde aan de geluiden die ze maakte dat ze erg veel pijn had, maar ik kon er niets aan doen... het was te laat.

Bij de dierenarts aangekomen heeft ze alsnog een spuitje gekregen, maar ze was al zo goed als overleden.

Ik ben helemaal verliefd op mijn huidige katten en ik moet er niet aan denken ze te verliezen, maar ik zou het nooit meer zolang afwachten! :(

Ik wens je overigens veel sterkte met je hond

Kiwi

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #36 Gepost op: 11 januari 2005, 11:32:56 »
Het gaat heel slecht met Noppes, ze gaat zo snel achteruit. Ze kan niet meer zelf opstaan of gaan liggen, dan laat ze zich maar een beetje opzij vallen en dan blijft ze in die houding liggen. Het is echt hartverscheurend om te zien. :'(
Ze eet nog wel goed, dus we geven haar de lekkerste dingen die we voor haar kunnen verzinnen. Maar ze is niet gelukkig zo, ze ligt alleen maar te slapen, en misschien heeft ze wel erge pijn.

Dit willen we haar niet aandoen. Zojuist heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts. Vanavond krijgt ze een spuitje. :sadley: :sadblue:

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #37 Gepost op: 11 januari 2005, 11:33:53 »
Dit willen we haar niet aandoen. Zojuist heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts. Vanavond krijgt ze een spuitje. :sadley: :sadblue:


Tjeetje, Kiwi, heel veel sterkte!
Eet gezond & eet taartjes

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Huisdier met kanker
« Reactie #38 Gepost op: 11 januari 2005, 12:04:43 »
Zolang ze nog eet zal het met de pijn wel meevallen. Maar ik snap heel goed dat je nu de knoop doorhakt. Geef Noppes een dikke knuffel van mij.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Monique

Re:Huisdier met kanker
« Reactie #39 Gepost op: 11 januari 2005, 13:12:44 »
Zojuist heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts. Vanavond krijgt ze een spuitje. :sadley: :sadblue:

Een hele moeilijke beslissing :nosmile:, maar als ik het zo lees wel de beste beslissing, in idergeval voor Noppes dan.
Heel veel sterkte Kiwi.