Deze reactie is wat laat maar ik ben vandaag voor het eerst op dit forum, vandaar
. Ik ben wijkhoofd voor de afdeling Utrecht van de dierenbescherming en deze afdeling heeft juist heel veel opgehaald dit jaar. Er waren ook meer collectanten dan vorige jaren. Dat komt omdat de afdeling veel leden heeft gebeld met de vraag of zij misschien wilden collecteren. Dit had ik het jaar daarvoor ook al zelf gedaan en dat heeft me een aantal nieuwe collectanten opgeleverd. Dus dat is misschien een tip voor je?
Ik ben wijkhoofd van de dierenbescherming omdat ik het toch belangrijk vind dat de dierenbescherming er is. Mijn donaties gaan ook naar kleinere stichtingen. Maar op deze manier kan ik ook iets voor de dierenbescherming doen. Ze potten misschien (teveel) geld op en ik zou sommige dingen ook liever anders zien maar ze doen ook goede dingen. En daar doe ik het voor, voor de goede dingen. Ook zijn ze regelmatig in gesprek met de regering, geen onbelangrijk punt.
De afdeling Utrecht is een hele prettige afdeling die openstaat voor nieuwe ideeen en die niet alleen voor katten en honden opkomt. Ik kwam eens op het idee om tijdens het collecteren folders van Wakker Dier uit te delen aan mensen die geld wilden geven. Gewoon gevraagd of ik ze een folder mocht aanbieden, de meeste mensen zeiden ja. Natuurlijk had ik eerst toestemming gevraagd aan het afdelingshoofd, die vond folders van Wakker Dier OK, maar het hoofdkantoor niet. Nu deel ik gewoon folders van de dierenbescherming zelf uit over de bio-industrie. Misschien gooien mensen de folder direct weg, misschien lezen ze hem ook eerst en bereik je op die manier toch weer een aantal mensen. Tegenwoordig zit er in Utrecht bij het wijkhoofdenpakket standaard informatiefolders over o.a. de bio-industrie en proefdieren, wat het wijkhoofd er mee doet (uitdelen of in bv. bibliotheken neerleggen) mag hij/zij zelf weten.