Vegatopia Forum

Knoflookrestaurants

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
Knoflookrestaurants
« Gepost op: 27 juli 2001, 10:35:00 »
Hallo? Ik vermoed dat dit niet de plaats is om het te vragen, maar ik heb even geen beter idee. Weet iemand hier hoe dat restaurant in Amsterdam heet waar elk gerecht (inclusief het ijsje toe) knoflook bevat? Is voor verjaardagskadootje van een vriend. En hebben ze vegetarische gerechten?

BVD,
BB
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 10:57:33 door Sander »
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Jan

• 413
    • http://www.vegatopia.com
Knoflookrestaurant
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2001, 13:13:00 »
Dat zal dan restaurant Garlic Queen moeten zijn, denk ik. Ben er nooit geweest, dus geen idee wat ze te bieden hebben. Misschien maakt de website je wijzer: http://www.garlicqueen.nl/

"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Astrud

Knoflookrestaurant
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2001, 14:15:00 »
Hee dat klinkt gezellig !!

Zelfs een 9- van Johannes van Dam hebben ze gekregen, en die is meestal niet zo positief.

Ik ga zeker een keertje een tafel reserveren hier want ze hebben ook behoorlijk wat vega-gerechten zag ik. Nou nog even iemand zoeken die bereidt is tegen de walm aan te leunen

Offline bart

• 2.585
Knoflookrestaurant
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2001, 11:14:00 »
Dankjewel!
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Sander

• 5.528
Re:Knoflookrestaurant
« Reactie #4 Gepost op: 01 oktober 2003, 12:45:04 »
Zijn er eigenlijk nog meer knoflookrestaurants in Nederland?
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #5 Gepost op: 01 oktober 2003, 12:46:14 »
Zijn er eigenlijk nog meer knoflookrestaurants in Nederland?

ja, 1 in Rotterdam. Ik zal later nog wel ff het adres en de naam posten (heb het nu niet bij de hand) tenzij iemand in de tussentijd daar al mee komt.
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #6 Gepost op: 01 oktober 2003, 12:47:04 »
Bedoel je Look? :) (zie hierboven)
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 01 oktober 2003, 12:51:17 »
Bedoel je Look? :) (zie hierboven)

*ahum* ja, niet goed gekeken  :-[
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8 Gepost op: 10 januari 2004, 00:34:00 »
Vandaag gegeten bij Garlic Queen. Voordat je binnen mag moet je in een hal op een belletje drukken. Dan haalt een vriendelijk corpsmeisje je op. Het duurt heel lang voordat je de kaart krijgt, eerst moet je wijn uitkiezen (wat lastig is als je niet weet wat je gaan eten)(geen wijn drinken, mag natuurlijk ook).
Op de kaart staan een aantal vegetarische dingen (er staat ook bij 'dit is een vegetarisch gerecht'), ik geloof voor vooraf geitenkaassalade, knoflooksoep en een hele knoflookbol uit de oven, de vegetarische hoofgerechten zijn paddestoel tagliatelle (klinkt niet bijzonder) en brie-brioches met tomatensaus en salade.
Vooraf krijg je wat brood en lekkere knoflokige-tomatensalsa. Ze komen gedurende de maaltijd steeds vragen of je extra brood wilt. De knoflooksoep is erg lekker, vreemd alleen dat je eerst een leeg bord met croutons krijgt en ze daarna los langskomen om de soep in het bord te gieten. Hip doen is niet hip. Maar die soep is dus lekker, en romig. De geitenkaassalade die mijn vriend had had lekkere dressing, lekkere tomaatjes en is veel.
De brie-brioches zijn heel lekker. De brie erin is echt heel erg goede brie die heel mooi smelt, de brioche erom heen lijkt gemaakt van een soort stokbrooddeeg. De tomatensaus is voorzien van veel basilicum en smaakt erg vers en lekker (wat best knap is voor tomatensaus in de winter) de salade erbij lijkt een beetje op de salade van het voorgerecht en is smakelijk.
Helaas hadden we geen tijd meer voor het knoflookijs (ze zijn hier niet heeel snel) maar we hebben natuurlijk wel vlug de button 'sorry, we had dinner at the Garlic Queen' meegenomen.

Het enige nadeel is misschien dat ze al tijden dezelfde kaart hebben, volgens mij wisselen ze daar niet vaak in.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2004, 00:35:56 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 10 januari 2004, 17:52:34 »
Selly, weet je toevallig de mogelijkheden voor vegans? Die soep zal wel room bevatten niet?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #10 Gepost op: 10 januari 2004, 22:24:54 »
Kga binnenkort dat recept voor "hele knoflook" echt wel proberen :)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #11 Gepost op: 10 januari 2004, 22:41:48 »
vreemd alleen dat je eerst een leeg bord met croutons krijgt en ze daarna los langskomen om de soep in het bord te gieten.
Dat is toch praktisch? Dan hoef je niet met borden hete soep door het restaurant te manouvreren!
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #12 Gepost op: 10 januari 2004, 23:40:30 »
Selly, weet je toevallig de mogelijkheden voor vegans? Die soep zal wel room bevatten niet?

ja, die zijn niet je van het denk ik . De soep bevat denk ik idd room (het zou makkelijk zonder room kunnen, maar ik geloof dat dat er wel in zat ja). De hele knoflook kan wel als voorgerecht. Je zou kunnen navragen of die pasta oke is, maar ik denk met ei. Ze richten zich wel ook op vegetariers, maar niet op vegans. Misschien in Rotterdam beter? Zo'n knoflookrestaurant is lijkt me Frans georienteerd, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik t al heel wat vind dat ze ook met vegetariers rekening houden. Misschien als je belt dat je iets kan regelen: in Amsterdam zeiden ze veel a la minute maken.

Best leuk ook trouwens voor een etentje met vrienden te organiseren, iedereen doet een gang iets met knoflook.
En iedereen zorgt dat ie de volgende dat geen afspraken heeft  ;D
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2004, 23:41:05 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Lenda

• 377
Re:Knoflookrestaurants
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2010, 15:26:43 »
Afgelopen vrijdag heb ik met een groep gegeten bij de "Garlic Queen", in Amsterdam.

Omdat we met 10 mensen waren kregen we de kaart met minder keuze. Op hun website stonden genoeg vegetarische gerechten, maar op onze kaart stond geen enkel vegetarisch hoofdgerecht. Toen ik ernaar vroeg kon ik alleen het gerecht "warme brie" krijgen. Dit waren zes briochebroodjes met warme brie, wat knoflook-tomatensaus en een bakje sla erbij. Het was goed eetbaar, maar niet erg vullend, en erg droog. Als dessert hadden we knoflookijs. Weinig bijzonder, de knoflook was niet zo duidelijk te proeven.
De gerechten waren flink aan de prijs, terwijl het kleine hoeveelheden waren.
Het restaurant lijkt zich met dergelijke hoeveelheden en hoge prijzen te willen profileren als een exclusief restaurant. Helaas kwam dit niet helemaal over. Ze hadden wel kroonluchters hangen, maar de muren waren kitch bekleed met Delft's blauwe borden en op tafel stonden electrische waxinelichtjes.

De serveerster sprak niet zo goed Nederlands, waardoor we onze bestelling steeds moesten herhalen.

Aan het eind van de avond kregen we een flinke rekening, en hebben we allemaal nog een frietje halen omdat niemand vol zat...
 Jammer, want als knoflookliefhebber had ik er hoge verwachtingen van.

Als je met minder personen gaat krijg je wel de gewone kaart, en zal er meer keuze zijn voor vegetariërs.

Overigens heb ik wel hun kookboek gekocht, met veel knoflookrecepten, dus die ga ik thuis eens proberen.
People never grow up, they just learn how to act in public.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2010, 18:30:23 »
Ik heb die brioche ook een keer gehad, en die was toen erg lekker. Jammer dat ie nu droog was, en helemaal idioot dat jullie erna nog friet moesten eten (niet idioot van jullie dus, maar van het restaurant). Maar jullie hadden geen vooraf? Misschien gaan ze er vanuit dat je pas vol zit met 3 gangen? Maar dan moeten ze dat iig van te voren melden en dan nog.
Ik was er jaren geleden, en ik ben sindsdien niet meer geweest omdat ze nooit hun kaart aanpassen (en ik dacht dat het andere veggie hoofdgerecht pasta met knoflook was, waar ik niet echt voor naar een resto hoef).
Dat van niet Nederlands praten en idioot hoge prijzen is ben ik bang wel een Amsterdams fenomeen, je krijgt hier geregeld geen waar voor je geld.
Overigens: Look in R'dam schijnt wel prima te zijn, maar daar ben ik nooit geweest.
,,,,فلافل

Offline Lenda

• 377
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2010, 07:59:36 »
De brioche was wel lekker, maar ik vind dat ze er nog iets van groente bij hadden moeten doen. Want zes van die broodjes achter elkaar is erg droog.
We vonden het erg prijzig worden om ook een voorgerecht te nemen, dus begonnen we met het hoofdgerecht. Dat hebben ze idd niet gemeld. Overigens denk ik ook niet dat het veel uitgemaakt zou hebben, die voorgerechten zijn eeerg klein.

Het zal idd wel iets Amsterdams zijn, ik moet bekennen geen ervaring te hebben met restaurants daar. Het zou wel verklaren waarom een witte wijn 4 euro was, ik schrok me dood.

Misschien maar eens naar Look gaan  ;D
People never grow up, they just learn how to act in public.

Kiwi

« Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2010, 08:30:49 »
Ik ben nooit bij Garlic Queen geweest, maar ik weet wel dat het eten bij Look heel wat beter is dan het bovenstaande verhaal klinkt!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2010, 20:11:22 »
Het zal idd wel iets Amsterdams zijn, ik moet bekennen geen ervaring te hebben met restaurants daar. Het zou wel verklaren waarom een witte wijn 4 euro was, ik schrok me dood.

Oh, dat vind ik wel vrij schappelijk. Maar inderdaad vervelend als je ergens bent en het is duurder dan verwacht, en helemaal als het dan nog niet eens echt lekker is.
,,,,فلافل