Vegatopia Forum

Wat voor een mensen zijn vega's?

Offline Sanja

• Forumkenner 2005
  • 2.541
Re:Wat voor een mensen zijn vega's?
« Reactie #60 Gepost op: 12 maart 2006, 16:29:40 »
Maar anderzijds zijn het wel veelal vegetariers/veganisten die naast dieren ook aan de mens zelf denken door veel fair trade te kopen enzo. Dat percentage ligt gemiddeld toch wel hoger bij vegetariers en veganisten.

Daar heb je wel een punt vind ik.
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Feyra

« Reactie #61 Gepost op: 09 juli 2006, 21:18:41 »
Mij valt wel op dat veel lesbische vrouwen vegetarier zijn.
Ik ben zelf ook lesbisch en onder mijn lesbische vriendinnen is de helft vegetarier, van mijn heterovriendinnen geen één...

Typisch..

Offline bloempjuh

• 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
« Reactie #62 Gepost op: 09 juli 2006, 23:19:27 »
Is dat niet gewoon iets 'lesbisch', om anders dan anderen te willen zijn? Ik bedoel.. als je al links progressief loopt te zijn in je tuinbroek en je hanenkam, kan een alto-eetstijl niet lang uitblijven ;)

Zijn er eigenlijk nog lesbische vrouwen met tuinbroeken en hanenkammen?
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #63 Gepost op: 09 juli 2006, 23:25:16 »
Mij valt wel op dat veel lesbische vrouwen vegetarier zijn.
Ik ben zelf ook lesbisch en onder mijn lesbische vriendinnen is de helft vegetarier, van mijn heterovriendinnen geen één...

Ja, en veel biseksuelen onder de vega's. En ook opvallend bij veganisten iig en ook wel vegetariers... dat vele geen kinderen willen...
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #64 Gepost op: 09 juli 2006, 23:36:01 »
En ook opvallend bij veganisten iig en ook wel vegetariers... dat vele geen kinderen willen...

Dat vind ik vaak zonde. Het zijn vaak de wat intelligentere mensen die over de wereld nadenken die die keuze maken. Juist deze mensen zouden kinderen moeten opvoeden: "the hands that rock the cradle are the hands that rule the world" ;). Het wil niet zeggen dat je dan meteen een goede ouder bent, maar als je ziet wat voor mensen er allemaal maar aanfokken :o. Die denken nergens over, maar doen het gewoon met als gevolg een hoop kinderen die in ellende en achterstand leven.
« Laatst bewerkt op: 09 juli 2006, 23:39:09 door Hizikigrrrl »

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #65 Gepost op: 09 juli 2006, 23:39:35 »
Dat vind ik toch best zonde. Het zijn vaak de wat intelligentere mensen die over de wereld nadenken die die keuze maken. Juist deze mensen zouden kinderen moeten opvoeden: "the hands that rock the cradle are the hands that rule the world" ;). Het wil niet zeggen dat je dan meteen een goede ouder bent, maar als je ziet wat voor mensen er allemaal maar aanfokken :o. Die denken nergens over, maar doen het gewoon met als gevolg een hoop kinderen die in ellende en achterstand leven.

Inderdaad.. maar goed.. ik begrijp ook wel de redenatie erachter. Je wilt geen leed veroorzaken en ook niet een kind in een wereld helpen waar erg veel mis is en waar veel leed is. Adopteren staan sommige dan nog wel wat positief in.
Maar ik vind adopteren zelf ook zeer mooi hoor, maar zou liever toch wel enkele met mijn eigen genen hebben. ;)

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #66 Gepost op: 09 juli 2006, 23:40:43 »
Bij een meeting in Brussel viel het ons ook op dat er veel holebi's waren. Het verband zou ik niet weten. Op een holebiforum waar ik soms ook vertoef is er in een paar draden over koken of eten anderzijds weer weinig van te merken.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #67 Gepost op: 09 juli 2006, 23:52:06 »
Ook trouwens veel IT'ers die vegetarier/veganist zijn.. valt me ook altijd op.. of die in de zorg/hulpverlening werken.

Feyra

« Reactie #68 Gepost op: 10 juli 2006, 20:00:13 »
Is dat niet gewoon iets 'lesbisch', om anders dan anderen te willen zijn? Ik bedoel.. als je al links progressief loopt te zijn in je tuinbroek en je hanenkam, kan een alto-eetstijl niet lang uitblijven ;)

Zijn er eigenlijk nog lesbische vrouwen met tuinbroeken en hanenkammen?

Nou Bloempjuh, zulke vrouwen heb je vast wel, maar ik kom ze minder vaak tegen vaak tegen dan gerokte, hooggehakte lesbo´s.

Ik denk dat het misschien komt doordat je als lesbische vrouw (of homo-man) min of meer gedwongen wordt na te denken over hoe de maatschappij in elkaar zit.. Wie weet dat het daar aan ligt. Met links stemmen heeft dat toch niets te maken?
Ik ben een vegetarische lesbo die van rock- en alternatieve muziek houd, maar ik stem zeker niet links..

wendy

« Reactie #69 Gepost op: 11 juli 2006, 11:00:55 »
Ik ben zeker niet alternatief.... zal een beetje over mezelf vertellen;
ik ben 27, samenwonend, zwanger en al "moeder" van 4 poezen en een paard...
Verder heb ik een eigen kledingzaak, in de laatste mode, voor jeugd en dames.
Ik hou van winkelen, dansen, uitgaan, terrasjes, Mariah Carey en dance.
Mn hobbys zijn, paardrijden en aerobics.
Wil trouwens over 3 jaar stoppen met mn winkel en aan de Pabo/leraren opleiding beginnen voor het basisonderwijs...

Qua uiterlijk: blond haar blauwe ogen, lichte make up en meestal lichte kleren, in de zomer wit/roze en winter bruin beige zwart.

Dus geen kenmerken van een alternatief persoon...
Niet dat ik daar wat op tegen heb hoor ;)
is gewoon niet mijn stijl...

Offline Anna

• 319
« Reactie #70 Gepost op: 13 juli 2006, 06:49:21 »
En ook opvallend bij veganisten iig en ook wel vegetariers... dat vele geen kinderen willen...

Dat vind ik vaak zonde. Het zijn vaak de wat intelligentere mensen die over de wereld nadenken die die keuze maken. Juist deze mensen zouden kinderen moeten opvoeden: "the hands that rock the cradle are the hands that rule the world" ;). Het wil niet zeggen dat je dan meteen een goede ouder bent, maar als je ziet wat voor mensen er allemaal maar aanfokken :o. Die denken nergens over, maar doen het gewoon met als gevolg een hoop kinderen die in ellende en achterstand leven.

Haha, is dit een oproep om allemaal aan de slag te gaan?  :D  ;)

Nee ik snap je punt! En ben het met je eens!
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2006, 06:49:45 door Anna »

Kaatie

« Reactie #71 Gepost op: 05 november 2006, 15:37:42 »
Tsja, wat voor mensen zijn vega's?

Ik ben bijna 30, hoog opgeleid, geen kinderen (zit in de twijfelfase), samenwonend (met een vleeseter die alleen buitenshuis vlees eet, wat een pop he), fulltime baan, niet heel erg alternatief volgens mij, al heb ik wel mijn fasen gehad in mijn studententijd, ik sport veel en houd van buikdansen en stem links. Ben nu bijna 4 jaar vega.

Offline braam

• 460
« Reactie #72 Gepost op: 05 november 2006, 18:58:37 »
ach, wat is alternatief, ik ben 50, ik werd getroffen door je twijfelfase. Mijn ervaring is de volgende: ik heb 3 kinderen van 19 tot 23 jaar en een pleegdochter van 22 jaar. De laatste en zoon van 19 wonen  nog thuis. Heel verfrissend en je blijft op de hoogte van de ontwikkelingen bij die leeftijdsgroep. Verder werk ik i het onderwijs, speciaal voortgezet, fantastisch. Kinderen hebben vind ik echt heel bijzonder.

Offline braam

• 460
« Reactie #73 Gepost op: 05 november 2006, 19:00:26 »
Kleine aanvulling: mijn kinderen nemen het mij niet kwalijk dat wij ze op de wereld gezet hebben. Meevaller.

Kaatie

« Reactie #74 Gepost op: 06 november 2006, 10:59:20 »
Wat leuk Braam! Ach, en ik zeg twijfelfase, maar ik neig naar wel hoor, en mijn vriend ook. 't Is meer dat ik ze niet heel oud wil krijgen en er nu achterkom dat ik 'ineens' bijna 30 ben, vliegt me een beetje naar de keel zeg maar.

Maar ik geloof helemaal je stelling! Ik heb zelf wel oude ouders, en die zijn veel jonger van geest dan veel van hun leeftijdsgenoten, omdat ze laat kinderen hebben gekregen om ze jong te houden, zeggen ze altijd  ;)

Kaatie

« Reactie #75 Gepost op: 06 november 2006, 11:00:27 »
Oja en ik heb ook nog een kleine aanvulling; ik ben dus vrouw, en hetero

Offline braam

• 460
« Reactie #76 Gepost op: 06 november 2006, 19:35:28 »
Kaatie, mooie leeftijd hoor, helemaal niet te oud..

Kaatie

« Reactie #77 Gepost op: 07 november 2006, 15:44:20 »
Hahaha dank je Braam, nee, nu nog niet, maar ik zei ook niet dat ik er nu al aan toe was  ;)

Offline Daphne

• 438
« Reactie #78 Gepost op: 07 november 2006, 21:46:11 »
Kaatie, ik kan niet wachten tot ik 30 ben! Dan word je tenminste serieus genomen. Ben pas 21...
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #79 Gepost op: 07 november 2006, 22:09:39 »
En de rest van het forum klaagt over 30 worden of noemt het zelfs 'bijna dood' :P

Maar waarom wordt je als 21-jarige niet serieus genomen dan?