Vegatopia Forum

Wat voor een mensen zijn vega's?

Offline Daphne

• 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat voor een mensen zijn vega's?
« Reactie #100 Gepost op: 08 november 2006, 18:03:39 »
Maar ligt dat aan de leeftijd? Heb je het idee dat 30-jarigen zich meer inzetten voor anderen?

Ik denk dat het wel iets uitmaakt. Ik ben ook ooit oppervlakkig geweest, maar ik ben geestelijk snel ontwikkeld, waardoor ik op mijn 20e al 'volwassen' was, terwijl veel mensen van mijn leeftijd (die ook student zijn) zich alleen druk maken om uitgaan en kleren. Maar misschien is dat gewoon mijn interpretatie? Waarschijnlijk zijn de mensen die nu egoïstisch zijn dat nog steeds als ze 30 zijn.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)

Lotte88

« Reactie #101 Gepost op: 02 januari 2007, 21:18:29 »
Ik wil alle leeftijden gewoon op zijn tijd meemaken, het lijkt me niet vervelend om 21, 30 of wat dan ook te zijn. Al vind ik wel dat jongere mensen vaak minder serieus genomen worden en meer voor hun waardering moeten vechten en oudere mensen vaak een beetje oud-fobisch zijn wat zich uit in neerbuigend gedrag. Wel heel grappig (en leerzaam) dat mijn zus 32 is, kan altijd wel leuke gesprekken met haar hebben over jong en oud.

Anyways, ik ben inderdaad enigzins alternatief, hoogopgeleid maar van uiterlijk zie ik er zeer normaal uit omdat ik niet meer van het gevoel hou dat ik ergens bij wil horen. Ik ben zeer tegen dogma's en het feit dat mensen zich vaak aan moeten passen aan hun groep wat negatieve gevolgen heeft voor hun persoonlijke ontwikkeling. Ik ben tegen onderdrukking en verkeerde machtsverhoudingen. Ik ben dan ook lichtelijk sociaal-anarchistisch. Nou ben ik weer off-topic aan het gaan maar het komt erop neer dat ik in het dagelijks leven gevoelsmatige verschillen tussen jong en oud probeer te negeren. Ik voel me niet minder of beter dan ouderen of jongeren. Ik ben overigens net 18 geworden en ik hoop dat 18 zijn net zo leuk gaat worden als mijn 17e jaar, ik heb een heel goed jaar achter de rug namelijk.

beroepskok

« Reactie #102 Gepost op: 02 januari 2007, 23:19:59 »
Wat noem je kortzichtig? Ik eet nogwel vlees, maar uitsluitend bio en groenten en fruit ook, of bio-dynamisch. Of heeft het niet alleen met eten te maken? Ik ken hoog opgeleiden die qua eten kortzichtig zijn maar verder goed ontwikkeld. Naar mijn idee kan iemand kortzichtig zijn qua muziek maar vernieuwend en modern qua eten, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Lotte88

« Reactie #103 Gepost op: 03 januari 2007, 11:57:01 »
Wat noem je kortzichtig? Ik eet nogwel vlees, maar uitsluitend bio en groenten en fruit ook, of bio-dynamisch. Of heeft het niet alleen met eten te maken? Ik ken hoog opgeleiden die qua eten kortzichtig zijn maar verder goed ontwikkeld. Naar mijn idee kan iemand kortzichtig zijn qua muziek maar vernieuwend en modern qua eten, om maar eens een voorbeeld te noemen.
Ja, het is kortzichtig om te denken dat alles om vegetarisch eten draait :)

Offline Sedna

• 160
« Reactie #104 Gepost op: 02 december 2011, 14:09:48 »

Wat is anders? Wat is normaal? Elk mens kan zijn eigen definitie daar over hebben. Ik zie mijn zelf niet als heel apart. Ik ben gewoon huisvrouw getrouwd en twee gezonde Hollandse jongens. Wonen heerlijk in een hoekhuis met ruime tuin waar ik lekker van kan genieten. We hebben twee honden. Dus eigenlijk huisje,boompje,beestje verhaal.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline eno2

• 758
  • Geslacht: Man
« Reactie #105 Gepost op: 25 maart 2012, 22:49:53 »
Vega's zijn geen bepaalde soort mensen, behalve dat ze vega's zijn.
Eet wat best is voor de planeet.

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #106 Gepost op: 27 maart 2012, 00:53:40 »
Ze zijn mager en hebben een groene huid.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

« Reactie #107 Gepost op: 27 maart 2012, 08:44:52 »
Je bedoelt blauw?
Met een groen mutsje?
En een witte baard?
En mager, dat zie ik ook niet zo een twee drie.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #108 Gepost op: 27 maart 2012, 18:10:21 »
 :eh: mensen van vlees en bloed?? Daarom zijn ze ook niet vegetarisch.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Sedna

• 160
« Reactie #109 Gepost op: 06 juni 2012, 02:14:22 »
Deze huismoeder heeft trouwens nu weer een baan. En jammer genoeg is 1 hond weg van de twee. Het blijkt dat mijn man allergisch is dus de husky is weg en de kat. Was allemaal tranen. We hebben ze wel zelf weg gebracht naar hun nieuwe adres zodat we wisten waar ze terecht zouden komen. Na twee keer zo vedriet wouden we geen derde het kleine hondje proberen we nu nog aan. Het gaat maar af en toe zit me man nog behoorlijk dicht met zijn neus. Jaren lang gedacht dat het door de stof op zijn werk kwam blijkt het de huisdieren te zijn. Was echt balen. Wel weer blij dat ik nu weer werk. Allebei me jongens zitten op speciaal onderwijs en komen pas om 16:00 thuis met het busje. En ik werk tot die tijd dus hebben maar heel kort oppas nodig en ben ik ook weer lekker aan de slag.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #110 Gepost op: 06 juni 2012, 08:47:28 »
Wat spijtig, Sedna, dat je huisdieren wegmoesten.  :(
Wel leuk dat je nu buiten het huis kan werken, bevalt het wat?

Offline Sedna

• 160
« Reactie #111 Gepost op: 06 juni 2012, 09:43:11 »
Hoi Greet
Ja het bevalt me prima. 9 Januari begonnen en me teamlijder is ook tevreden over me. De collega’s waar ik mee werk vinden me ook netjes werken. En ik ben nog in opleiding en ik loop gelukkig nu met iemand mee die ook de tijd neemt om dingen uit te leggen en dat ik zelf de moffen mag maken.

Offline greet

• 2.671
« Reactie #112 Gepost op: 06 juni 2012, 09:45:57 »
Klinkt leuk, maar wat betekent
dat ik zelf de moffen mag maken.

??? En wat voor werk doe je dan juist?

Offline Sedna

• 160
« Reactie #113 Gepost op: 06 juni 2012, 09:53:11 »
Oeps  :bloos: Beetje onhandig toegelicht. Ik werk nu als assistent elektromonteur en ik ben in opleiding voor elektromonteur. Een mof maken is dat je kabbel aan een bestaande kabel vast maakt. Om bijvoorbeeld parkeermeters aan te sluiten wat we in Amsterdam Zuid hebben gemaakt. Die maak je onder spanning en een assistent elektromonteur mag alleen onder spanning werken onder continu toezicht van een elektromonteur. Dus om het te leren kost het wel tijd en niet iedere monteur heeft dat geduld. En ik loop nu met een monteur mee die gelukkig wel de tijd neemt zodat ik de mof mag maken.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #114 Gepost op: 06 juni 2012, 10:55:31 »
Deze huismoeder heeft trouwens nu weer een baan. En jammer genoeg is 1 hond weg van de twee. Het blijkt dat mijn man allergisch is dus de husky is weg en de kat.

Ik weet niet hoe het met honden zit, maar er zijn kattensoorten die geschikt zijn voor (de meeste) mensen met een allergie. Als jullie heel graag (meer) huisdieren willen zou je dat kunnen overwegen.

Offline Sedna

• 160
« Reactie #115 Gepost op: 06 juni 2012, 19:09:29 »
Deze huismoeder heeft trouwens nu weer een baan. En jammer genoeg is 1 hond weg van de twee. Het blijkt dat mijn man allergisch is dus de husky is weg en de kat.

Ik weet niet hoe het met honden zit, maar er zijn kattensoorten die geschikt zijn voor (de meeste) mensen met een allergie. Als jullie heel graag (meer) huisdieren willen zou je dat kunnen overwegen.

Hoi Poek
Bedankt voor de tip. We hebben wel gekeken. We hebben wel konijntjes gekocht voor de kinderen die staan buiten dus daar heeft me man geen last van. En nu ik ook weer aan het werk ben hebben we besloten om niet meer dieren te nemen. We houden dit hondje en in de toekomst waarschijnlijk wel een ras zoals een spynx (naakte kat) of een hond die geen haren uitvalt zodat je minder schilfers hebt.

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #116 Gepost op: 24 juni 2012, 00:45:46 »
Vandaag weer eens een discussie over vegetariër-zijn, met een meisje-van-het-platteland, die het opvallend vond dat vooral mensen uit de stad vegetariër zijn en dat die vegetariërs doorgaans nogal wat bekeringsdwang hebben (en ondertussen wel veel kaas eten en de auto voor elk wissewasje gebruiken).

In een ideale wereld zouden haar argumenten overtuigend zijn. Vegetariërs dragen minder bij aan het dierenwelzijn dan mensen die uitsluitend en met mate vlees eten van kleine, biologische bedrijven; door dat te doen, geef je een impuls om de diervriendelijke veehouderij te bevorderen. Een volledig vegetarische of zelfs veganistische maatschappij is sowieso onhaalbaar en zelfs als dat zou lukken, zouden gedomesticeerde dieren als varkens (die vooral zo talrijk zijn omdat wij ze zo lekker vinden) alsnog tot bedreigde diersoorten worden gedegradeerd. Ik geloof dat trouwens ook wel. Maar ja, als je dan in een blad als Öko-Test (vrijdag bij de huisarts, wachtend op de diagnose 'ja, die teen is leuk gekneusd, dat het al goed vier weken duurt, is niets bijzonders, wacht nog wat langer') leest dat ook de biologische kippen zo zijn gefokt dat ze nauwelijks op hun eigen benen kunnen staan, dan weet je meteen dat de wereld niet ideaal is.

Daarom blijf ik vrolijk vegetarisch eten, al was het maar omdat vlees me gewoon tegen staat. Zo lang er zo veel mensen zijn die kiloknallers eten, is vegetarisme een gezonde tegenbeweging.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #117 Gepost op: 24 juni 2012, 10:27:22 »
In een hutje op de hei met een flinke moestuin zou ik ook anders leven.
Nu ga ik elke zondag langs iedere deur met de vraag of men vegetariër wil worden.

Oh nee, mensen die op zondag langs de deur komen, vraag ik of ze vegetariër zijn. Desnoods vraag ik nog even door. Zodra ze mij met hun toekomstmuziek willen belasten, geef ik aan hiervoor geen belangstelling te hebben.

Online Eelco

• Admin
  • 20.665
    • Mijn Homepage
« Reactie #118 Gepost op: 24 juni 2012, 14:09:54 »
Nu ga ik elke zondag langs iedere deur met de vraag of men vegetariër wil worden.
Wat? Sta jij niet elke zaterdagochtend met de nieuwste Vega in de binnenstad te leuren?  :o
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #119 Gepost op: 24 juni 2012, 14:30:20 »
Wat? Sta jij niet elke zaterdagochtend met de nieuwste Vega in de binnenstad te leuren?  :o

Ik heb veel gedaan in mijn leven, maar dat nog niet. Als je voor mij een honderdtal gratis exemplaren hebt, wil ik het wel overwegen (zonder de mensen een abonnement aan te smeren natuurlijk).