Ik doe vakantiewerk in de supermarkt colruyt, en ze hebben daar een eigen beenhouwerij.
Ik vul gewoon rekken in de winkel, maar ze hadden laatst te weinig personeel in de beenhouwerij en vroegen of ik niet een paar uur daar wou gaan helpen. Stel je voor, ik moest er 1 keer iets gaan brengen en ik walgde gewoon als ik er binnen ging, yuk. Toen kon ik het gaan uitleggen natuurlijk waarom ik niet wou helpen.
Het was geen probleem gelukkig, ze hebben iemand anders gevraagd.
Maar owee, wat een gezeik achteraf, toen iedereen had gehoord dat ik geen vlees eet.
"Hoe? Als jij geen vlees eet, wat eet jij dan wel?"
"En uw ouders maken apart eten voor jou? Dat zou thuis niet werken hoor, bij mij eten mijn kinderen wat de pot schaft!"
"Die vleesvervangers die jij eet, weet je dan niet dat daar houtzaagsel in zit?" (eh?)
"Kinderen in Afrika hebben niks te eten, en jij laat je vlees staan!" (Wat?)
Het is niet eens zozeer dat zulken mensen geen idee hebben van de juiste redenen dat de meeste mensen vegetariër zijn.. Als ze nu nog zouden luisteren als je begint over het milieu.. Maar ze WILLEN gewoon niet.
Geen vlees eten is schandalig.
Aargh.. Ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat ie moet stoppen met vlees eten, ik leg graag mijn principes uit als ernaar gevraagd wordt, maar ik begin er niet zelf over. Waarom word ik dan niet met rust gelaten.
Naja, het zal hier velen wel bekend in de oren klinken zeker