Heh heh heh, het blijkt dat mijn moeder (= voedingskundige) het ook niet eens is met mijn leefwijze. Ze heeft me opgedragen elke avond bij hen langs te komen voor het avondeten. "Dan krijg ik in elk geval nog een gezonde maaltijd binnen"
Tja, laksheid en luiheid zal het wel wezen. Veelal zit ik 'gezellig' boven achter m'n computer en ben dan te beroerd om naar beneden te gaan om brood uit de vriezer te ontdooien. Heb echter gisteren toch maar even 4 plak brood gegeten.
De enige keren dat ik echt actief met eten bezig ben, is wanneer ik iemand over de vloer heb. Dan vind ik het opeens leuk om te koken. Zal wel aan m'n sterrenbeeld liggen *LOL*
Ach, en die BMI blijkt niet te kloppen (althans dat zegt m'n moeder); want die is aangepast op een globaal gewenst gemiddelde. Ik ben namelijk wel slank, maar niet broodmager (tenminste dat vind ik zelf). Als ik de ideale score zou nastreven zou ik voor mijn gevoel teveel lichaamsvet krijgen. Mijn moeder heeft nog een lagere score als ik, en zij is gewoon erg slank. Niet dat ik te dik zou kunnen worden, aangezien ik rond de 60 blijf; hoeveel ik ook eet. Versnelde stofwisseling???
Oh, en groentesoep? Hmmm, het is niet zozeer de bereidingstijd waardoor ik het niet zou maken. Eerder de trip naar de supermarkt om alle benodigdheden te vergaren. Ik heb namelijk een pesthekel aan supermarkten en die rijen bij de kassa's (met die moddervette vrouwen en hun karren vol vleeswaren) :p
Maar ik zal eens kijken wat er zoal te maken is. Heb destijds voor mijn verjaardag een vegetarisch kookboek gekregen. Eens zien of dat mij kan activeren tot een volledig zelfstandig eetpatroon.
Groetjes,
Manuel