Nou vroeg ik me af: Zijn hier mensen die eet eetstoornis hebben of gehad hebben? Wat vinden jullie van orthorexia? Vanaf waar is het ongezond?
Ik denk dat orthorexia nervosa zowiezo ongezond is, de 'nervosa' duidt immers aan dat het om iets psychisch gaat. En dat het net als bij andere eetstoornissen een manier is om te dealen met andere problematiek waarmee je te kampen hebt. Een eetstoornis gaat immers niet echt om het eten en het afvallen, maar om de afleiding van het werkelijke probleem.. heel overdreven en bijna obsessief gezond gaan eten is denk ik net als bij anorexia (het afvallen, bewegen, kcal tellen blabla), boulimia (eten, braken, eten, braken) en andere eetstoornissen uiteraard (nao, bed) een soort van 'tijdvulling' om niet aan andere dingen te hoeven denken.
Ik heb ook een eetstoornis, stopte aanvankelijk inderdaad met vlees omdat het iets 'makkelijks' om te ontwijken was. Daar hoefde ik me in ieder geval niet meer druk om te maken. Als je geen vlees eet, is dat niet zo raar.. als je geen friet wil, zijn er wel s mensen die dat raar vinden
ik zeg dat ik het niet lekker vind. Maar goed, daar ging het niet om
.
Ik ben nu wel overtuigd vegetariër, ben niet van plan ooit nog vlees/vis oid te eten; ook niet als ik beter ben.