Vegatopia Forum

11 - Amsterdam

Offline Sam

• 7.191
11 - Amsterdam
« Gepost op: 03 september 2004, 16:23:55 »
Restaurant/bar/club 11 op de elfde verdieping van het voormalig hoofdpostkantoor naast het Centraal Station. Als je aankomt is het even schrikken: is het HIER? Het ziet er uit als een bouwplaats. Je gaat met een industriele lift naar de 11e. In de rest van het gebouw zit tijdelijk het stedelijk museum etc. Op de 11e zit dus een heel hip restaurant met fantastisch uitzicht over de hele stad. Op grootbeeldschermen worden mooie beelden geprojecteerd (toen ik er was Koyanisquatsi). Ze hebben maar 1 menu, je kunt kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. Van de week was het:
Antipasti - drie verschillende salades met brood en olijfolie
Pompoensoep (gepureerde pompoen met kruiden, geen bouillon)
Fettcucini met persto
Cheesecake (volgens mij met gelatine, heb ik niet gegeten), koffie/thee
Kosten voor een dit menu met 5 drankjes: ongeveer 35 euro dus niet al te gek.
Het eten was erg lekker en goed verzorgd, mooi opgemaakt enzo. De bediening is hip en erg attent. Het publiek is hip en heeft kapsones maar hey, wie heeft dat niet als-ie zo hip is? Erg leuke tent om mensen die Amsterdam niet kennen mee naar toe te nemen op loopafstand van CS, en zowel voor vleeseters als vego's leuk. Door de hipheid van deze tent moet je wel reserveren want het zit na 8 uur wel vol.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2006, 11:07:40 door Sander »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Re:11 Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 04 september 2004, 01:38:45 »
Lijkt me leuk voor de nieuwe restaurantgids! Goed als ik je recensie overneem?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 07 september 2004, 18:10:06 »
wilde er van het weekend heen maar ze zitten al vol (da's niet zo raar, maar ik wilde erg vroeg omdat mn zus nog met de trein moet, maar ook dan zitten ze al vol).
,,,,فلافل

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #3 Gepost op: 09 september 2004, 16:58:34 »
Is OK!

En Selly, ze zijn zooooo vreselijk hip dat je inderdaad ver van te voren moet reserveren. Maar ik zou het zeker nog een keer proberen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 09 september 2004, 18:37:42 »

En Selly, ze zijn zooooo vreselijk hip dat je inderdaad ver van te voren moet reserveren. Maar ik zou het zeker nog een keer proberen.

nou, ik ben er al geweest toen ze net open waren en de wachtrij valt tegenwoordig weer mee, laatst reserveerde iemand een dagje van de voren  :) Maar het leek me leuk voor mn zus
,,,,فلافل

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:11 - Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2004, 21:09:07 »
Ze hebben maar 1 menu, je kunt kiezen uit vlees, vis of vegetarisch

Ehm, je zegt hier toch juist dat je geen restaurants in de gids wilt waar maar één vega-optie is?
Of snap ik er weer eens niks van?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2004, 21:19:45 »
maar dit restaurant serveert niet a la carte, er is ook maar 1 vlees optie en 1 vis optie
,,,,فلافل

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2004, 22:55:34 »
Ehm, je zegt hier toch juist dat je geen restaurants in de gids wilt waar maar één vega-optie is?
Of snap ik er weer eens niks van?

Hmm... eh tja... goed... eh. Wat Selly zegt! Geen kaart dus uitzondering ;) Pfoei... daar kom ik niet lang mee weg.

Offline Nick

• 578
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2004, 17:00:23 »
Zijn ze 's middags open?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #9 Gepost op: 15 september 2004, 21:09:10 »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2004, 22:09:06 »
maar de lunch is niet zo heel erg bijzonder.
Niet slecht hoor, maar als je daar toch in de buurt ben zou ik zelf naar Healthy harry gaan.
In 11 kun je trouwens ook alleen koffie drinken.
En je kan er sowieso rondlopen en het uitzicht bekijken zonder er iets te eten en drinken, want er is een voorportaal, op etage 9 zijn mooie meubels te zien en beneden zit het stedelijk museum.
« Laatst bewerkt op: 15 september 2004, 22:13:24 door Selly »
,,,,فلافل

Offline linz

• 225
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2004, 23:25:39 »
Of je kunt er 's nachts lekker gaan dansen met super uitzicht!
(Ok, dat heeft nix met eten te maken, maar tis wel leuk!) :wortel:
Stiekem toch een banaan!

Offline Nick

• 578
« Reactie #12 Gepost op: 16 september 2004, 10:45:07 »
Bedankt voor de tips!  :thumbsup:
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Piek

• 2.510
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #13 Gepost op: 05 maart 2005, 19:32:06 »
Ik was vanmiddag in het TPG gebouw omdat ik naar het Stedelijk ging, en daarna heb ik maar meteen een bezoekje gebracht aan 11 voor lunch.
Er was weinig keus. Voor vega's maar 2 opties: broodje kaas met tuinkers of een humus-nogiets broodje (en geloof ik nog een geitenkaas-salade). Ik vond het nogal fantasieloos en makkelijk (en duur).

« Laatst bewerkt op: 05 maart 2005, 19:35:00 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #14 Gepost op: 01 juni 2005, 13:17:50 »
Maar je hoeft niet eens ín het restaurant te gaan om van het uitzicht te genieten, dus wie in de buurt is moet zowiezo even met de lift naar boven! :D
This is between me and the vegetable!

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #15 Gepost op: 03 april 2007, 13:04:11 »
Gisteren had ik met mijn werk een etentje bij 11.
Van tevoren had een collega gebeld om te zeggen dat er twee veganisten mee zouden gaan en om te vragen of dat een probleem was. De reactie van het meisje aan de telefoon was "ik ben ook veganist, het is geen probleem".
Ik ben nogal wantrouwend dus ik vroeg me af of dat wel allemaal in de haak was en ik was dus erg benieuwd naar hoe het zou gaan.
Toen we er zaten kwam er iemand van de bediening naar de tafel om te vragen wie de veganisten waren, dat vond ik sowieso al prettig (dat je dan niet zelf nog een keer moet vragen oid) en hij zei dat hij even met de keuken zou overleggen wat de mogelijkheden waren.
Het vegetarische hoofdgerecht dat op de kaart stond bleek sowieso veganistisch te zijn, en verder werden ons twee alternatieven aangeboden als voorgerecht, namelijk een groene salade of een taboulé salade. We gingen allebei voor de groene salade maar blijkbaar kwam dat niet goed door want we kregen de taboulé. Maakt niet uit want ik vond het heerlijk! Hij was goed gekruid en werd geserveerd met wat rucola blaadjes en gemarineerde artichok harten.
Het hoofdgerecht (bloemkool curry met amandelen) was ook goed te doen, beetje pittig maar niet te. Het mooie vind ik ook altijd dat de vega porties een stuk groter zijn dan de vlees/vis gerechten. Als ik vis zou eten zou ik er nog met honger weg zijn gegaan denk ik.
Kortom, een dikke  :thumbsup: voor 11!