Gisteren had ik met mijn werk een etentje bij 11.
Van tevoren had een collega gebeld om te zeggen dat er twee veganisten mee zouden gaan en om te vragen of dat een probleem was. De reactie van het meisje aan de telefoon was "ik ben ook veganist, het is geen probleem".
Ik ben nogal wantrouwend dus ik vroeg me af of dat wel allemaal in de haak was en ik was dus erg benieuwd naar hoe het zou gaan.
Toen we er zaten kwam er iemand van de bediening naar de tafel om te vragen wie de veganisten waren, dat vond ik sowieso al prettig (dat je dan niet zelf nog een keer moet vragen oid) en hij zei dat hij even met de keuken zou overleggen wat de mogelijkheden waren.
Het vegetarische hoofdgerecht dat op de kaart stond bleek sowieso veganistisch te zijn, en verder werden ons twee alternatieven aangeboden als voorgerecht, namelijk een groene salade of een taboulé salade. We gingen allebei voor de groene salade maar blijkbaar kwam dat niet goed door want we kregen de taboulé. Maakt niet uit want ik vond het heerlijk! Hij was goed gekruid en werd geserveerd met wat rucola blaadjes en gemarineerde artichok harten.
Het hoofdgerecht (bloemkool curry met amandelen) was ook goed te doen, beetje pittig maar niet te. Het mooie vind ik ook altijd dat de vega porties een stuk groter zijn dan de vlees/vis gerechten. Als ik vis zou eten zou ik er nog met honger weg zijn gegaan denk ik.
Kortom, een dikke
voor 11!