Vegatopia Forum

Belgisch Restaurant Lieve - Amsterdam

Offline Selly

• 30.783
Belgisch Restaurant Lieve - Amsterdam
« Gepost op: 29 augustus 2004, 21:55:49 »
Ik vergeet het altijd weer, maar eigenlijk is Belgisch restaurant Lieve toch wel erg leuk voor vegetariers.
Ik ben er al een aantal keer geweest en gister weer, en dat was toch erg lekker. Ik heb er ook wel eens wat minder gegeten, maar over het algemeen is het er erg prima.
Op de huidige kaart (elk seizoen wisselt die) staan vijf vegetarische voorgerechten en drie vegetarische hoofdgerechten.
Je krijgt er altijd direct lekker bruin brood (veel!) met boter op tafel, en we begonnen met een lekker bijzonder Belgisch biertje.
Ik had als voorgerecht een mini-kaasfondue van Hervekaas (ik had er nog nooit van gehoord, het schijnt een soort Limburgse kaas te zijn, erg lekker) geserveerd met stukjes bleekselderij (jummie) radijs, wortel en een gerookt broodje. Dat gerookte broodje was ook heel lekker.
Als hoofdgerecht een strudel met ratatouille, witlof en quorngehakt geserveerd met pittige crème fraiche met spaanse peper en halve zwarte pepperkorrels. Een goede combi met die pittige creme fraiche. Ik ben niet zo van quorn maar deze was okee, de witlof was alleen niet zo herkenbaar.
Mijn vriend had als hoofdgerecht pappardelle pasta met gefrituurde noten, champignons, rucola en truffelolie, en die was er ook over te spreken (ik heb wat pasta geproeft en die was idd erg lekker).
Bij de hoofdgerechten krijg je huisgemaakte friet met mayo, lekkere appelcompote en ingemaakte wittekool salade en een bakje groenten (dit maal gegratineerde brocoli)
Een toetje ging er niet meer in.
Een 3 gangenmenu kost hier 24,95 en elders betaal je voor minder vaak veel meer. Bovendien is de bediening hier erg beleefd, wat je ook niet altijd zo treft.

« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2010, 18:38:16 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
Re:Belgisch Restaurant Lieve - Amsterdam (ook in Utrecht)
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2004, 08:12:44 »
Hervekaas is een sterk ruikende kaas die uit het land van Herve komt (NO van de provincie Luik), dus niet Limburg.  ;) Wel lekker  :thumbsup:

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2004, 12:59:20 »
Hervekaas is een sterk ruikende kaas die uit het land van Herve komt (NO van de provincie Luik), dus niet Limburg.  ;) .

Ja ja, dat weet ik, maar ik bedoelde qua vergelijking de smaak, in NL is het limburgse kaasje nog wel een beetje bekend, vandaar!  :)
,,,,فلافل

Offline Nick

• 578
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2004, 20:15:07 »
Jammer dat ze alleen s' avonds open zijn.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline kimske

• 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Restaurant Lieve, Amsterdam..
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2005, 20:26:10 »
Zo daar kun je echt leuk, gezellig en vooral ook erg lekker eten! De vega maaltijden zijn echt heerlijk, heel verrassend ook!! Je kan kiezen uit 3 stijlen waar je wilt zitten:
Belgische Barok, de huiskamer en gastronomisch.. Maakt voor het eten niet uit, maar tis echt de sfeer.. tis erg leuk daar:

http://www.restaurantlieve.nl/index.php
geloven is zeker weten dat je twijfelt