Vegatopia Forum

Eetmeter

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eetmeter
« Reactie #100 Gepost op: 08 september 2009, 11:35:04 »
Besmeer mijn brood niet, altijd vies gevonden. Maar slik daar nu pilletjes voor. Als het potje op is moet ik echter wel een gezond (natuurlijk) alternatief vinden want vermoed dat ze niet vega zijn. Ik bak tegenwoordig wel in vloeibare margarine ipv olie.
Die smeerkaasjes heb ik laatst voor het eerst ontdekt, dat lijkt me wel lekker. Helaas kan je op de eetmeter vegetarische vleeswaren niet invoeren, dus kan het niet bijhouden.
Nu nog even kijken hoe ik huttenkase kan toepassen.
tnx!

Offline Rosanne

• **
  • 81
« Reactie #101 Gepost op: 08 september 2009, 11:39:07 »
Huttenkase kun je combineren met zoet, bijvoorbeeld jam (of zonnatura fruitbeleg). Ook kan het hartig: plakjes tomaat, Italiaanse kruiden (al dan niet vers), bieslook, komkommer en ga zo maar door.
Misschien is een combi met noten en honing ook wel lekker, verzin ik nu terplekke.

Oja: je kunt natuurlijk wel berekenen hoeveel eiwit er in een plak vegavleeswaar zit. Dan kun je hem in je hoofd bijtellen bij je dagtotaal.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #102 Gepost op: 08 september 2009, 12:32:29 »

Hoeft ook niet perse op brood, maar kan ook makkelijk in lasagne of mexicaanse gerechten. Vind ik dan.

Offline Djooiss

• 1.843
« Reactie #103 Gepost op: 10 september 2009, 17:16:26 »

Hoeft ook niet perse op brood, maar kan ook makkelijk in lasagne of mexicaanse gerechten. Vind ik dan.

Het doet het ook leuk in salades.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #104 Gepost op: 10 september 2009, 17:41:11 »
Ben inmiddels aan de melk, chocomelk en de slankie smeerkaas, dus maak grote stappen op zuivel/ eiwit gebied. :angel:

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #105 Gepost op: 30 mei 2010, 16:03:45 »
Hilarisch die eetmeter. Ik was mn voeding van gisteren aan het intikken en had alleen nog maar een irish coffee ingevoerd of hij begon al te jammeren dat ik teveel alcohol drink.
De wijn, rose en pernod vul ik denk ik maar niet meer in;)

« Reactie #106 Gepost op: 30 mei 2010, 16:53:56 »
Hilarisch die eetmeter. Ik was mn voeding van gisteren aan het intikken en had alleen nog maar een irish coffee

Als je die irish coffee ook als eerste hebt binnengekregen, zou die eetmeter weleens een puntje kunnen hebben...  :koffie: :cocktail:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #107 Gepost op: 30 mei 2010, 18:27:51 »
 :-[

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
« Reactie #108 Gepost op: 04 september 2010, 23:38:09 »
Ook maar eens ingevuld (alleen vandaag) en ik kom echt van alles tekort :( Zal zo maar eens een multi slikken ofzo. En maar iets beter op m'n voedingspatroon letten -.-

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #109 Gepost op: 04 september 2010, 23:52:04 »
Op zich geeft het toch niet dat je niet alle wenselijke voedingsstoffen in een dag binnenkrijgt? Als je het nou een aantal dagen achterelkaar invult, krijg je misschien een beter beeld van waar de hiaten in je voedingspatroon zitten.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eline

• 243
« Reactie #110 Gepost op: 05 september 2010, 14:36:41 »
Bij mij is het ook nooit goed. Denk dat je al heel nauwkeurig moet eten om alle balkjes groen te krijgen. (en dan is het niet meer leuk  :P)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #111 Gepost op: 05 september 2010, 15:26:13 »
Het beste is om het uit eten te halen, maar omdat veel mensen dat niet redden is een multi-supplement wel zo handig.

Overigens kan je soms door een aantal voedingsmiddelen aan te passen al veel meer nutrienten binnenkrijgen, dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Als je het leuk vindt, mag je hier wel je eetpatroon posten en dan kunnen we met je meekijken wat je zou kunnen veranderen.

Offline chinoiseries

• 247
« Reactie #112 Gepost op: 06 september 2010, 22:20:56 »
Bij mij is het ook nooit goed. Denk dat je al heel nauwkeurig moet eten om alle balkjes groen te krijgen. (en dan is het niet meer leuk  :P)

Inderdaad! xD Ik ben nu al meer m'n eten aan het loggen dan genieten van mijn eten!

Ik zal het de rest van de week ook nog even volhouden en dan mijn resultaat hier posten. Heb uit vrees idd gisteren en eergisteren uiteindelijk maar een multi genomen. Heb helemaal niet het gevoel dat ik te weinig of niet gevarieerd genoeg eet, maar dat mogen jullie aan het eind van de week oordelen (na de krokettenmeet? Ja! Na de krokettenmeet :P)
« Laatst bewerkt op: 06 september 2010, 22:23:09 door chinoiseries »

Kiwi

« Reactie #113 Gepost op: 06 september 2010, 22:28:35 »
Het lukt mij tot nu toe aardig, alle vakjes op groen (alleen B12 niet, maar dat weet ik en ondervang ik met een pilletje). Het enige wat daarnaast vaak in het rood springt is natrium. Waarschijnlijk komt dat door het brood wat ik eet, maar om nu zoutloos brood te gaan eten....  :nooo:

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #114 Gepost op: 06 september 2010, 22:33:38 »
nu zoutloos brood te gaan eten....  :nooo:
:-X Getsie!
Ik vrees dat bij de gemiddelde Nederlander het natrium in rood zit, bij mij ook helaas.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline chinoiseries

• 247
« Reactie #115 Gepost op: 06 september 2010, 22:33:54 »
Wat goed! :worshippy: Heb je dat elke dag??

B12 en natrium zijn ook hier een probleem, maar ijzer en seleen ook. En ik moet duidelijk meer broccoli en andere calcium-houdende dingen eten (de fortified sojamelk is reeds aangeschaft). De rest staat na drie dagen wel op geel of groen.

Wat me licht irriteert is dat niet alles in de Eetmeter database staat. Ik heb dan ook al wat suggesties ingestuurd  8)

Kiwi

« Reactie #116 Gepost op: 06 september 2010, 22:37:43 »
Niet elke dag, maar wel meer dan de helft van de tijd.
Het seleenprobleem los ik op door elke dag een paar paranoten te eten. IJzer haal ik volgens mij vooral uit brood en groene bladgroenten, maar dat is, net als calcium, eigenlijk nooit een probleem.

Ik mis ook wel eens dingen, maar dan kies ik een vergelijkbaar product. Zo heel nauw komt het niet, ik weeg ook niet alles tot op de gram nauwkeurig af (alleen de 'slechte' dingen, zoals chocolade weer wel ;)).

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #117 Gepost op: 06 september 2010, 22:40:09 »
Ik vind de hele Eetmeter sowieso niet zo erg op vegetariërs of veganisten gericht.

Offline chinoiseries

• 247
« Reactie #118 Gepost op: 10 september 2010, 20:53:48 »
Na 6 dagen lang de Eetmeter ingevuld te hebben, ben ik het wel beu. De conclusie is dat ik voldoende gevarieerd eet, aangezien over de 6 dagen genomen alle balkjes groen en geel zijn, behalve het zeer rood brandende natrium (zucht, en ik eet echt zoveel minder zout dan een jaar geleden!), selenium (meer noten?) en b12 (Eetmeter kent alleen de gewone sojamelk of Alprosoja chocomelk! Telt zeker niet de toegevoegde B2, B12, D en calcium mee?). De suggesties helpen ook niet, meestal moet ik meer volkorenproducten, groenten, brood en... vlees eten.

De Eetmeter is absoluut niet flexibel. Ik denk dat ik wel fantastische waarden zou halen, als ik zou ontbijten met brood (met kaas, vleeswaar en melk), lunchen met brood (met kaas, vleeswaar en melk) en dineren met aardappelen, (een aantal "opscheplepels"?) groente en vlees. Maar helaas weerspiegelt dat juist niet hoe ik normaliter eet :/

Zo. Nu maar een "schaaltje"  bleekselderij besmeerd met Vegemite knagen!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #119 Gepost op: 10 september 2010, 22:45:38 »
Selenium= 2 paranootjes per dag!
B12= pilletje, zie de B12-draad

Netjes dat je de rest allemaal haalt! De vitamine A klopt bij hen niet helemaal, aangezien je voornamelijk betacaroteen binnenkrijgt ipv retinol etc. en betacaroteen maar gedeeltelijk wordt omgezet in vitamine A, dus waarschijnlijk krijg je daar ook te weinig van. Gewoon een multietje erbij en klaar is Chinoiseries.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2010, 22:49:38 door Hizikigrrrl »