Vegatopia Forum

Vegatopia food fights

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #580 Gepost op: 03 november 2005, 18:54:34 »

Overigens blijkt het totale rookverbod (dus ook in de horeca) hier in den lande verrassend goed te werken.
Er zijn in het begin een paar incidenten geweest met hardleerse publicanen, maar al met al wordt het verbod boven verwachting goed nageleefd.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #581 Gepost op: 03 november 2005, 19:10:16 »
en is de omzet van horeca gelegenheden ook verminderd?
Zo.

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #582 Gepost op: 04 november 2005, 09:27:29 »
en is de omzet van horeca gelegenheden ook verminderd?

Ik heb niet die indruk, en cijfers wijzen daar (voor zover ik weet) ook niet op. Misschien is of was er een (tijdelijke) daling sinds de invoering, maar de hoge prijzen voor een drankje worden als een minstens zo grote boosdoener gezien.

Het rookverbod heeft in ieder geval wel degelijk een mentaliteitsverandering teweeggebracht, en de overgrote meerderheid (inclusief rokers!) wil niet meer terug naar de oude situatie.
Daarbij zijn uitbaters creatief genoeg om in openlucht-rokershoeken te voorzien.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

smikkeltje

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #583 Gepost op: 08 november 2005, 17:01:16 »
roken is gezellig, bellen niet (iig niet voor degene waar je mee aan tafel zit, tenzij je daarmee belt maar dat is dan weer een beetje onzin) :)

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #584 Gepost op: 08 november 2005, 17:07:09 »
roken is gezellig

Als het zonder rook zo ongezellig is aan tafel, ga dan toch maar liever telefoneren wat mij betreft.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #585 Gepost op: 08 november 2005, 17:16:40 »
Longkanker oplopen is niet mijn wijze van gezellig zijn.
[Zo, even flauw edoch serieus tegelijkertijd aan het doen]

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #586 Gepost op: 09 november 2005, 08:40:38 »
Een 'food' fight die de gemoederen nogal bezighield, maar uiteindelijk wordt De Roker toich duidelijk afgeserveerd als de ergste tafelgenoot.

De Beller        32.1%
De Roker    67.9%
Totaal uitgebrachte stemmen: 156

Deze week: pepernoten of speculaas? (onderaan de pagina)
« Laatst bewerkt op: 09 november 2005, 08:41:34 door J@n »

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #587 Gepost op: 09 november 2005, 09:26:11 »
Dat zijn kruidnootjes hoor, op het plaatje. Pepernoten zijn die taaie, lichtbruine, vormloze dingen. Zoals mijn zus ze ooit typeerde: Die stenen moesten wij eten op school!
« Laatst bewerkt op: 09 november 2005, 09:35:43 door Tar@ñtino »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #588 Gepost op: 09 november 2005, 09:39:36 »
Dat zijn kruidnootjes hoor, op het plaatje. Pepernoten zijn die taaie, lichtbruine, vormloze dingen. Zoals mijn zus ze ooit typeerde: Die stenen moesten wij eten op school!


Je hebt gelijk. In het dagelijkse gebruik worden die termen echter meestal door elkaar gebruikt. Van Dale noemt kruidnoten ook een synoniem van pepernoten.

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #589 Gepost op: 09 november 2005, 09:46:16 »

Maar mijn stem wordt erdoor beïnvloed.
Kruidnootjes hoeven van mij niet zonodig, afgezien van de vorm is dat voor mij gewoon speculaas. En aangezien ik die het hele jaar door kan krijgen (nou ja, hier slechts voor Kerst bij de Lidl), kies ik die.
Maar echte pepernoten hebben iets speciaals, vooral als je ze tot ruim na Sinterklaas laat liggen tot ze echt goed taai zijn. Daar kan speculaas niet tegenop.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #590 Gepost op: 09 november 2005, 09:52:00 »
pepernoten eten lekkerder dan speculaas, maar dan wel die kruidnotige dingen, die verkleinde taaitaaidingen sta ik niet om te springen.
Zo.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #591 Gepost op: 09 november 2005, 10:11:28 »

Maar mijn stem wordt erdoor beïnvloed.

Je moet in dit geval afgaan op het beeld. Ik heb bewust gekozen voor twee dingen die qua smaak niet ver uit elkaar liggen.

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #592 Gepost op: 09 november 2005, 10:14:50 »

Maar ik heb de plaatjesweergave uitstaan in IE. Valt wat minder op op mijn werk, en veel pagina's worden wat sneller geladen thuis.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #593 Gepost op: 09 november 2005, 11:11:26 »
Allebei even niet-lekker. Ik hou niet van speculaasachtige dingen. En al helemaal niet van Sinterklaas-voer.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #594 Gepost op: 09 november 2005, 11:20:20 »
Gevulde speculaas vind ik overheerlijk. Pepernoten heb ik vaak na 2 handjes wel gezien. Verder vind ik speculaaskoekjes vaak wel lekker bij de thee. Geef mij maar speculaas dus.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #595 Gepost op: 09 november 2005, 11:30:40 »
Pepernoten zijn niet zo gekend in belgenland. Al eens geproefd maar geef mij toch maar speculaas.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Marizzie

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #596 Gepost op: 09 november 2005, 12:37:38 »
gevulde speculaas indd!  ;D
Maar die telt vast niet, dus dan ga ik voor de kruidnootjes

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #597 Gepost op: 09 november 2005, 12:45:07 »
ik vond dat de keuze tussne speculaasjes en kruidnoten ging. Gevuld speculaas is natuurlijk lekkerder.
Zo.

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #598 Gepost op: 09 november 2005, 13:12:20 »
ik vond dat de keuze tussne speculaasjes en kruidnoten ging. Gevuld speculaas is natuurlijk lekkerder.

Het is een speculaasoïde maar in dat geval ga ik nog steeds voor de speculaas wat ik ook al noemde speculaaskoekjes of zo'n grote speculaaspop, bring 'm on! :P

Offline Superguppie

  • ***
  • 322
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #599 Gepost op: 09 november 2005, 18:44:13 »

Maar mijn stem wordt erdoor beïnvloed.

Je moet in dit geval afgaan op het beeld. Ik heb bewust gekozen voor twee dingen die qua smaak niet ver uit elkaar liggen.

Dan heb ik verkeerd gestemd :(, ik lust geen pepernoten en heb op de speculaas gestemd, maar ik vind kruidnoten wel 115 keer lekkerder dan speculaas!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit