Vegatopia Forum

Vegatopia food fights

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #420 Gepost op: 19 mei 2005, 21:03:15 »
in den beginne vond ik pringels erg lekker, omdat het weer eens wat anders was. maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik toch liever gewone chips heb; pringels zijn me te neppig. doritos, vooral geen stijl of met een dipje, zijn erg lekker...mmmm...

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #421 Gepost op: 20 mei 2005, 14:40:08 »
Zeker Doritos. Vroeger vond ik Pringles wel aantrekkelijk maar eet het nu nog maar zelden. Doritos is straffer gekruid, hou vooral van de kaas- en sweet chili-smaak.

Elsbeth

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #422 Gepost op: 20 mei 2005, 14:44:42 »
Doritos naturel. Vond eerst Pringles erg lekker, maar te vaak gehad ofzo I don't know, maar iig niet lekker meer.

Tamara

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #423 Gepost op: 22 mei 2005, 21:52:18 »
Ik vind ze allebei niet erg lekker.
Maar goed,  Doritos dan maar :P

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #424 Gepost op: 23 mei 2005, 18:36:55 »
Ik ben voor Pringles gegaan. Ik hou wel van nachochips, maar die van Doritos zijn altijd zo vreselijk "poederig", alsof ze meel door het smaakje gooien...
This is between me and the vegetable!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #425 Gepost op: 25 mei 2005, 08:53:03 »
Doritos verslaan Pringles

Doritos        54.8%
Pringles    45.2%
Totaal uitgebrachte stemmen: 126


Deze week: voorgesneden of niet voorgesneden (onderaan de pagina)
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2005, 08:53:12 door J@n »

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #426 Gepost op: 25 mei 2005, 09:28:59 »
Niet voorgesneden, kan je lekker zelf varieren met hoeveelheden. In voorgesneden zakken groente zit altijd teveel van een bepaald soort groente, namelijk de goedkoopste. En da's vaak prei of ui en daar hou ik niet van.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Kiwi

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #427 Gepost op: 25 mei 2005, 09:32:46 »
Ik koop over het algemeen alles vers. Het enige wat ik wel voorgesneden koop is één bamipakket per week. Ik vind het wel eens makkelijk om snel klaar te zijn met koken; rijst koken, bamipakket roerbakken, rijst, kruiden en eventueel roerbaktofu erbij, en klaar, binnen 10 minuten het eten op tafel! :D

O ja, en boerenkool, dat koop ik ook altijd in van die zakken, en soms ook andijvie (maar niet altijd).


Edit: ik koop ongemerkt toch meeer voorgesneden groenten dan ik dacht. :-[ Maar ik heb lekker al op niet-voorgesneden gestemd. :P
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2005, 09:37:06 door Kiwi »

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.917
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #428 Gepost op: 25 mei 2005, 09:39:35 »
Groentes op pizza's zijn voorgesneden, dat kreeg dus mijn stem :)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #429 Gepost op: 25 mei 2005, 09:41:19 »
De voorverpakte sla van de Edah smaakt raar, een beetje zurig, dus die koop ik ook nooit meer. Bij de AH koop ik wel van die voorverpakte sla, omdat ze daar allemaal van die aparte soorten hebben.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #430 Gepost op: 25 mei 2005, 10:01:08 »
Ik koop vaak voorgesneden groente. Voornamelijk bij de AH eigenlijk. Sla koop ik bijna altijd voorverpakt, dat vind ik makkelijker, je hebt allerlei verschillende mengsels, de hoeveelheid is precies goed etc. Ook van die zakjes roerbakgroenten koop ik nog wel eens. Ook weer vanwege het gemak, ik hoef niet eerst alles te gaan snijden en ik heb ook niet gelijk veel te veel. En als ik in een luie bui ben, koop ik wel eens voorgesneden uien of champignons......

Monique

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #431 Gepost op: 25 mei 2005, 11:24:37 »
Het liefst heb ik alles vers natuurlijk, maar omdat ik als ik thuis ben, ik alleen ben, koop ik meestal voor mezelf voorgesneden en als ik bij familie ben in Limburg, kopen we altijd alles vers.

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #432 Gepost op: 25 mei 2005, 11:28:00 »
Ik ben absoluut een groter fan van zelf snijden (het is veel lekkerder en ik ben dol op mijn koksmes) maar soms is het gewoon goedkoper om het voorgesneden te kopen. Als ik allerlei groentjes wil roerbakken, dan is soms 1 paprika al duurder dan een voorgesneden zak groenten. Dan kies ik soms toch maar voor voorgesneden...

Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #433 Gepost op: 25 mei 2005, 12:33:08 »
Vers, en zelfsnij.

Elsbeth

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #434 Gepost op: 25 mei 2005, 12:34:24 »
Dat het soms voordeliger is om voorgesneden te halen klopt voor bijv. roerbakgroenten ofzo, maar over het algemeen heb ik gemerkt dat zelf groenten snijden lekker voordelig is. En kijk, een broccolil in stukjes maken is nou ook niet echt werk ofzo. Voorgesneden champignons of uien kopen vind ik echt grote grote onzin. Adijvie, boerenkool en sla koop ik wel altijd voorverpakt. Jee.. wat moet ik nu kiezen? Oke als ik het geld had zou ik alles voorverpakt halen denk ik, omdat het tijd bespaart. Maar dan voelt het ook wel minder als echt koken. Ik stem toch op zelf snijden dan :)

Kiwi

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #435 Gepost op: 25 mei 2005, 13:01:20 »
Oke als ik het geld had zou ik alles voorverpakt halen denk ik, omdat het tijd bespaart. Maar dan voelt het ook wel minder als echt koken.

En groenten zijn over het algemeen minder lang houdbaar als ze al gesneden zijn.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #436 Gepost op: 25 mei 2005, 13:36:54 »
Ik heb maar gekozen voor voorgesneden, maar ik denk dat het fifty-fifty bij mij is. Sla, andijvie, boerenkool, wokgroenten koop ik sowieso voorgesneden.

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #437 Gepost op: 25 mei 2005, 14:15:07 »
Niet voorgesneden, kan je lekker zelf varieren met hoeveelheden. In voorgesneden zakken groente zit altijd teveel van een bepaald soort groente, namelijk de goedkoopste. En da's vaak prei of ui en daar hou ik niet van.

Helemaal mee eens.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #438 Gepost op: 25 mei 2005, 15:00:03 »
Zelf snijden. Is goedkoper en verser (tenminste, van die voorgesneden prei ziet er altijd een beetje uitgedroogd uit...) Bovendien is zelf snijden ook gewoon leuk. (Ik heb zo'n fijn koksmes...  :chef:).
En als je maar vaak genoeg zelf snijdt gaat dat op den duur zo veel sneller dat gesneden kopen bijna geen tijdwinst meer betekent: voor pasta heb je toch ruim tien minuten nodig, dus dan kun je best een paar minuten aan snijden en een paar minuten aan roerbakken besteden...
This is between me and the vegetable!

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #439 Gepost op: 25 mei 2005, 16:39:55 »
Niet voorgesneden, absoluut.