Vegatopia Forum

Vegatopia food fights

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #380 Gepost op: 08 mei 2005, 15:11:28 »
Dit lezende krijg ik zin om vaker augurken te eten. At ze vroeger altijd na het stappen. Lekker iets 'heftigs' in je maag.
Waarom vindt iedereen groene olijven lekkerder? Ik vind de zwarte lekkerder.
En waarom worden er nog olijven mèt pit verkocht?

Omdat het schijnt dat ze veel smaak (of structuur oid) verliezen wanneer ze van te voren ontpit worden. Ik vind ze met pit lekkerder (spuug ik natuurlijk wel uit), zwart of groen, maakt me niet uit  ;D. Gemakshalve koop ik wel ontpitte om in gerechten te verwerken, tenzij ik zin heb in een klusje.
Eet gezond & eet taartjes

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #381 Gepost op: 10 mei 2005, 10:57:22 »
Daar heeft deze domme jongen niet eens aangedacht. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het dezelfde potten zijn, met voorkeur dezelfde donkgroene deksels, dat zal niet eenvoudig vindbaar zijn. Maar toch; ik zal eens moedig rondkijken. Dank voor het idee.

Hoe groot zijn ze (inhoud)? En moet de deksel per se groen zijn? Ik kan eens kijken in mijn supermarkt
(ik stel me nu voor hoe ik aan zo'n puistige zestienjarige vakkenvuller vraag "eh, meneer, heeft u ook producten die in een ronde 800 ml-pot met een groene deksel worden verkocht?" ::))
This is between me and the vegetable!

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #382 Gepost op: 10 mei 2005, 12:09:48 »
Daar heeft deze domme jongen niet eens aangedacht. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het dezelfde potten zijn, met voorkeur dezelfde donkgroene deksels, dat zal niet eenvoudig vindbaar zijn. Maar toch; ik zal eens moedig rondkijken. Dank voor het idee.

Van die ouderwetse weckpotten, is dat niet iets? Daarvan heb ik er een paar weken terug nog een stuk of vijftig in de glasbak gegooid, maar ik meen me te herinneren dat er nog een doosje is achtergebleven. Hmm, maar daarvan ontbreekt de sluitbeugel, dus daar heb je ook niet zoveel aan. Sorry! Wat ging je d'r ook alweer in doen?

Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #383 Gepost op: 10 mei 2005, 13:39:01 »
Ze zaten juist in weckpotten, maar die zijn niet echt superhandig gebleken, zeker ook niet erg decoratief. Wat ik erin doe zijn granen en rijsten en pitten en dat soort troep. Ik heb weer een potje leeg inmiddels, de finish komt steeds dichterbij gelukkig.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #384 Gepost op: 10 mei 2005, 13:43:47 »
Ze zaten juist in weckpotten, maar die zijn niet echt superhandig gebleken, zeker ook niet erg decoratief. Wat ik erin doe zijn granen en rijsten en pitten en dat soort troep. Ik heb weer een potje leeg inmiddels, de finish komt steeds dichterbij gelukkig.

:heehee: ik heb mijn pasta e.d. juist allemaal in weckpotten omdat ik dat zo leuk vind staan  ::) smaken verschillen. Wel jammer dat de randen van de weckpotten nu af beginnen te brokkelen, en we regelmatig een pot moeten weggooien. Binnenkort dus ook maar een nieuwe collectie (van een andere soort?) aanschaffen.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2005, 13:44:05 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #385 Gepost op: 10 mei 2005, 13:51:13 »
Zelfs mijn moeder, toch niet de minste tuttebel, vindt die potten die ik heb mooi danwel mooier danwel geschikter dan die weckpotten. Ze wilde ze zelf ook wel hebben voor haar keukentroep.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #386 Gepost op: 10 mei 2005, 13:57:40 »
Zelfs mijn moeder, toch niet de minste tuttebel, vindt die potten die ik heb mooi danwel mooier danwel geschikter dan die weckpotten. Ze wilde ze zelf ook wel hebben voor haar keukentroep.

Nou leuk idee voor mij, maar ik ga écht niet al die augurken naar binnen proppen. (eerst maar eens wachten op een zwangerschap  :P)
Eet gezond & eet taartjes

Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #387 Gepost op: 10 mei 2005, 14:03:19 »
Het is een opgave, ja. Maar je kunt ze vast ook wegcomposteren, of voeren aan beesten op een kinderboerderij (als het mag, als ze het lusten).

Hoe groot zijn ze (inhoud)? En moet de deksel per se groen zijn? Ik kan eens kijken in mijn supermarkt

Die deksels zijn alleen maar in het donkergroen, wat ik gezien heb. Maar die deksels zijn vrij universeel, ze zitten ook op potten met een kleinere inhoud en zijn dan vast ook wel in andere kleurtjes te vinden. De potten hebben een inhoud van 1700 milliliter, dus echt mooi groot.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #388 Gepost op: 10 mei 2005, 14:07:41 »
Kun je niet een handeltje beginnen en die augurkenboer er tussen uit kieperen?  ;)
Eet gezond & eet taartjes

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #389 Gepost op: 10 mei 2005, 14:13:50 »
Kun je niet een handeltje beginnen en die augurkenboer er tussen uit kieperen?  ;)

Of juist vriendjes worden met een augurkenboer en kijken of hij losse potten voor je heeft (hangt er ook niet meer zo'n azijnlucht in...)
Dat kan misschien serieus wel, alleen ken ik maar één augurkenboer die (ook) losse augurken verkoopt, die stopt ze ook in potten, dus verkoopt die misschien ook wel losse potten... (Het is zuurhandel De Leeuw in Amsterdam, mocht je ooit in de buurt zijn...)
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2005, 14:14:20 door Maartje! »
This is between me and the vegetable!

Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #390 Gepost op: 10 mei 2005, 14:32:42 »
Hebben ze daar ook augurkenboeremeisjes?

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #391 Gepost op: 11 mei 2005, 07:41:59 »
De olijf verplettert de augurk:

Augurken        27.5%
Olijven    72.5%
Totaal uitgebrachte stemmen: 171


Deze week: radijsjes of worteltjes? (onderaan de pagina)

Monique

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #392 Gepost op: 11 mei 2005, 08:11:47 »
Hmmmm, hier moest ik toch even over nadenken ::) maar ik ga toch voor de wortels.

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #393 Gepost op: 11 mei 2005, 09:23:03 »
Pfew, moeilijk! Een tussenoplossing is rettich  ;)
Ik heb gekozen voor wortels: meer mogelijkheden (erg lekker in curry!)
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2005, 09:23:21 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Kiwi

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #394 Gepost op: 11 mei 2005, 09:33:06 »
Ik geloof dat ik dit ook wel de moeilijkste vind tot nu toe. Ik denk nog even.

SanderV

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #395 Gepost op: 11 mei 2005, 09:55:59 »
Wortels; radijsjes vind ik vies  ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #396 Gepost op: 11 mei 2005, 12:38:02 »
Wortels! Radijs vind ik ook erg lekker, maar ik word er vaak ziek van.


Aiko

Re:Vegatopia food fights
« Reactie #397 Gepost op: 11 mei 2005, 12:49:45 »
Wortels; radijsjes vind ik vies

Vind ik ook!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #398 Gepost op: 11 mei 2005, 12:56:16 »
Wortel, daar kan ik er makkelijk een stuk of wat uit het vuistje van op. Radijs vind ik te bitter, hoewel een heel jong radijsje met een beetje zout wel goed smaakt!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegatopia food fights
« Reactie #399 Gepost op: 11 mei 2005, 13:24:30 »
RADIJS! Wortels zijn  :pukey:
"AAAH!!"
"HMPF!"