Vegatopia Forum

Ghee

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kee2

Ghee
« Gepost op: 26 februari 2007, 08:48:35 »
Laatst heb ik het recept voor ghee gemaakt. Nou heb ik een vraagje, klopt het het stolt als je het een dag hebt bewaard? Ik had in mijn hoofd dat het vloeibaar zou blijven, dus nu vraag ik me af of ik het wel goed heb gedaan allemaal.  ???

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ghee
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2007, 09:18:41 »
Laatst heb ik het recept voor ghee gemaakt. Nou heb ik een vraagje, klopt het het stolt als je het een dag hebt bewaard? Ik had in mijn hoofd dat het vloeibaar zou blijven, dus nu vraag ik me af of ik het wel goed heb gedaan allemaal.  ???

Ghee wordt vast. Het is gewoon het botervet. Dat wordt niet opeens vloeibaar als je er de reststoffen uit weghaalt.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

kee2

Re:Ghee
« Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2007, 12:22:27 »
Dank je, ik was ervan overtuigd dat het vloeibaar zou zijn, stom he...

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ghee
« Reactie #3 Gepost op: 26 februari 2007, 12:26:27 »
Is het zinvol om het zelf te maken? Wij kopen het meestal maar nu heeft de dichtsbijzijnde toko een variant die we niet zo lekker vinden.

kee2

Re:Ghee
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2007, 20:43:46 »
Ik heb het tot dusver niet in de winkels zien liggen. Maar ik heb ook niet gezocht. Eigenlijk was ik wel benieuwd en wilde ik het graag zelf een keer gemaakt hebben. Het is ook niet zo moeilijk.
Geen idee ook wat het kost als je het in de winkel koopt....