Ik begrijp best dat mijn vader er moeite mee heeft, omdat je dan heel veel dingen niet meer kunt nemen, omdat hij dus een snoepkont is bijvoorbeeld
Dus doe ik daar niet moeilijk over, wij weten allebei dat het hypocriet is van onszelf als we het 1 zeggen en het andere doen, dus vandaar dat ik ook Veganist ben geworden, ik wil niets meer met dierenuitbuiting te maken hebben, dus moet ik het ook waarmaken wat ik zeg, consequent zijn daarin.
Maar omdat hij dus problemen voorziet, in verband met een schijf bij het eten, dan zegt hij: Nou smaakt mij het eten niet meer, nou , dan neem ik ook maar niets meer.
Dus omdat ik niets meer heb ontzegd hij zichzelf de pret, waardoor het lijkt alsof dat mijn schuld is.
Dat heb ik hem ook verteld, en hij zegt ook dat ik er niets aan kan doen.
Ik vind het wel lief van hem, dat hij zich druk maakt om mij, eigenlijk offert hij zichzelf nou op en hij s=is bang dat ik te ver doorschiet in het veganisme zodat ik dan geen leven meer heb.
Allemaal ongerustheid, en dat waardeer ik ook wel, maar ik wil mijn eigen boontjes doppen
De tip van Kiwi is wel handig: Niet iedere dag een schijf bij het eten, dat leek mij in eerste instantie ook een optie, mischien wordt het dan verdraagzamer.
Niet dat er nu een ramp gaande is, maar van een gezellige sfeer is nu ook geen sprake.
Ach, ik mag aannemen dat het vanzelf wel goed komt.
En Dodo:ook bedankt voor je tip!
Ik weet de weg in de natuurvoedingswinkel wel te vinden