Als mensen bij mij komen eten, dan eten ze gewoon vegetarisch, ik ga niet allemaal verschillende dingen klaar maken. En volgens mij weten ze dat ook al wel van te voren, ik heb er nooit iemand over gehoord tenminste.
Op zich zou ik er niet zo'n moeite mee hebben om vlees klaar te maken voor iemand, als dat zo uit zou komen, 't is meer dat ik niet zo goed weet hoe. Ik was 13 dat ik vegetariër werd, daarna heb ik pas leren koken.........Een schnitzel bakken kan ik waarschijnlijk nog wel, dat kan nooit veel anders zijn dan het bakken van een vega-schnitzel (toch?), maar de kans dat ik je biefstuk verpest is toch wel heel groot.......
Eigenlijk is het enige wat ik kan kipfilet koken voor de kat! Of hart (maar liever kipfilet, da's niet zo bloederig.....). Maar ik weet niet of dat lekker is, denk 't niet, stinkt heel erg.
Mijn man is trouwens ook min of meer vegetariër, eet altijd wat ik kook, kookt zelf ook vegetarisch, alleen buiten de deur neemt ie af en toe vlees.
Kinderen heb ik niet. Als die ooit komen, zou ik de thuis wel vegetarisch te eten geven, maar buiten de deur moeten ze maar kijken en als ze oud genoeg zijn zelf beslissen.
Ik heb ooit stage gelopen bij een kinderdagverblijf, daar werd getrakteerd omdat 1 van de kinderen jarig was, van die spiezen, met kaas en worst en augurkjes enzo. En voor de moslimkindertjes spiezen zonder worst, want het was allemaal varkensvlees. En toen was er dus een islamitsch jongetje van een jaar of 2-3, die zo graag een knackworstje wilde, maar dat dus niet mocht omdat varkensvlees was. En dat jochie snapte er helemaal niks van, helemaal verdrietig! Nou, toen heb ik besloten, als het mijn kind is, geef 'm dat worstje maar, als ie wat ouder is, leg ik 't 'm nog wel een keertje uit.