En toch vind ik het verbazend om te lezen dat er kennelijk mensen zijn die vlees verwachten/willen als ze bij een vegetariër gaan eten. Ik heb best wel wat vleeseters in m'n vriendenkring, maar ik geloof niet dat iemand van mij verwacht dat ik vlees klaar maak. Heb er nog nooit iemand over gehoord tenminste. Misschien iets van wederzijds recept ofzo?
Ik hou best rekening met de smaken/wensen van anderen, wil tenslotte een goede gastvrouw zijn, dus als m'n moeder komt, die op zout- en cholesterolarm dieet staat, zal ik niet de frituurpan te voorschijn halen en een bakke met zoute pinda's op tafel zetten, maar zorg ik voor dingen die zij ook kan eten. En voor m'n vader heb ik een fles jenever in de koelkast staan, we drinken het allebei niet, maar pa vindt het lekker en het is tenslotte een kleine moeite om zo'n fles in huis te halen. En zo hou ik ook rekening met wat je wel en niet lust en zal ik voor sommige van mijn vrienden niet m'n lasagne met gorgonzolakwark gaan maken omdat ze niet van blauwe kaas houden etc. etc.
Maar ik zie niet in waarom ik vlees moet gaan kopen/klaarmaken omdat zij dat normaal gesproken wel eten. Ik eet normaal gesproken heel veel kaas, maar ik verwacht toch ook niet dat zij dat in huis halen omdat ik eens een keertje langs kom?
En zo verwacht ik dus ook dat anderen rekening met mij houden. Zelfs mijn schoonmoeder is het gelukt de eerste keer dat ik daar kwam eten, aardappels, groenten, vlees en een vegaburger! En dat voor iemand die nog vegetarisme eigenlijk nog steeds niet zo goed begrijpt, geen vlees eten is tot daar aan toe, maar waarom nou geen jus over de aardappels? Oh, en die vegaburger had ze nog eerst geproefd ook, want ze wilde wel graag weten wat ze me nou voorzette.
Edit: ik kreeg dus niet een aangevreten vegaburger voorgezet, maar uit een pakje van 2, had ze er zelf al eentje opgegeten.