Vegetariers/veganisten zijn socialer en denken juist aan hun medemens.
Maar Jehova's zijn nog socialer. De meeste christenen kan het weinig schelen dat wij ongelovigen naar de hel gaan. Jehova's proberen ons tenminste nog te redden.
Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat, Poek. Hoeveel vleeseters heb jij trouwens ondertussen bekeerd?
Terecht of niet, ik heb het gevoel dat het 'moraalwaasje' dat om vegetarisme hangt, sommige vleeseters tegen de borst stuit ('jij eet wel vlees en dat vind ik verkeerd'). En, no offense Dr@@kje, ik denk dat juist jouw argument dat 'wij door hen geen ongezond vlees voor te schotelen, aan hun gezondheid denken', veel vleeseters in het verkeerde keelgat zal vallen ('ik bepaal zelf wel wat goed voor me is'). Tel hierbij de 'ongelijkheid' op ('ik zorg er wel voor dat jij vegetarisch kunt eten, jij zorgt niet voor vlees voor mij'), dan kan ik me voorstellen dat vleeseters vegetariërs zien als intolerante gasten, overtuigd van hun moreel gelijk.
Ik speel nu natuurlijk advocaat van de duivel
Wanneer ik mensen te eten krijg, schotel ik ze een lekkere vegetarische maaltijd voor - ik vraag wel altijd even wat ze niet lusten. Als de gasten meerdere dagen blijven, dan ben ik best bereid 'ontwenningsverschijnselen' (m.n. bij mijn vader) te voorkomen met een beetje biologisch(!) vlees - op eigen risico, want ik proef dus niet
En wat die 'bekeringsdrang' betreft:
zij beginnen er altijd over, ik niet.