Ik ben een vegetariër, ik draag geen leer, heb wel een tweede-hands bankstel op mijn kamer staan omdat ik toendertijd niets had om op te zitten en een kennis de bank gratis aanbood.
In eerste instantie dacht ik:" Tweede-hands kan geen kwaad, je hebt de bank in principe niet zelf gekocht en dus de leer-Industrie niet gefinanciëerd.
Maar toch voel ik mij er niet goed bij.
Het blijft een orgaan van het dier, namelijk :" de huid".
Nu denk ik daar toch anders over, de bank staat er nog steeds, maar wil nu nooit meer iets wat met leer te maken heeft in huis hebben.
Ik zit er over na te denken om Veganist te worden.
IK neem alleen nog completa in de koffie, dus dat kan ik makkelijk vervangen voor wat anders of de koffie gewoon laten staan.
Leer draag ik dus niet, ik snoep wel veel, meestal zit er dan toch gelatine in, dus, het snoepen beperken door middel van veganistische snoepjes te kopen.
Kant en klare melk drink ik niet, maar als er melk in een product verwerkt zit maak ik daar in principe geen probleem van.
Eieren hebben we niet in huis, maar koekjes waar eieren in verwerkt zitten eet ik wel(lekker hypocriet dus, althans, zo voelt het voor mij)
Dus dat wil ik in principe ook afschaffen.
Ik vind het persoonlijk niet bepaald een vorm van consequent zijn.
Als je werkelijk walgt van het idee, dat men dieren misbruikt en dood en in welke vorm dan ook dat je dan eigenlijk tot de conclusie moet komen dat Veganist zijn de meest eerlijke oplossing is.
(althans voor mij dan, dit is niet bedoeld om een ander op de vingers te tikken
)
Een beter dierenleven begint bij jezelf