Heb van die leuke ronde blaadjes (16cm) rijstpapier in de toko gekocht. Maar ik krijg ze niet dicht! Ik wou ze vullen met seitangehakt, om dan te stomen. Daarvoor had ik de blaadjes eerst geweekt in lauw water. Plakken deden ze echter niet.
Iemand tips?
Hi Johan, Rijstpapier ga vanzelf plakken
Bekende Vietnamese lente loepia rol
_ rijstvel in warme water doorhalen, haal meteen uit en leg op het aparte bord
- vul verse wortels -, komkomer -, witte kool reepjes, tauge, 2 paar blaadjes mint en dan gebakken vegetarische ham, de rijstpapier begin zacht te worden, rol tot een rol. Leg op zij die gaat vanzelf plakken, deze loempia eet je met soja saus ( mengel van citroen sap, soja saus, beetje gekookte water, suiker, verse gesnipper peper )
- leg de rollen niet naast elkaar, want ze gaan echt plakken of scheuren. zonder al die moeite
- Rijstpapier kun je stomen, gemengde groeten, champigons met veg. vlees of gemarineerde tahu reepjes even wokken met sojasaus, zout, peper en sesame olie, even afkoelen en vul die in 2 natte rijstpapieren tot een rol en leg die op een bord ( even olie van tevoren smeren ) zodat makkelijk om uit te halen. stoom die gaar in 10 min
Hier is mijn vegetarische blog in Vietnamese
http://blog.360.yahoo.com/blog-pPy8FHkyc6cseKN42y6D64VUf3n4?bid=382&yy=2008&mm=2zie de eerste foto gestoomde rijstpapier met vegetarische groeten, met zoetzure chili sauce, zoetzure verse lotus schrijfjes en mint
Gemarineerde tahu reepjes
-Om tahu extra smaak geven, marineer gebakken tahu reepjes met olie, zout, fijngehaakte gember en - prei, sojasaus, peper een paar uur van te voren
Eetsmakkelijk