Vegatopia Forum

Healty Harry - Amsterdam

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
Healty Harry - Amsterdam
« Gepost op: 05 augustus 2004, 23:34:43 »
Sinds begin juli zit in Amsterdam een eetwinkel onder de naam Healty Harry waar belegde broodjes, paté', quiches, soepen, sappen, salades en bonbons worden verkocht om mee te nemen of ter plekke te nuttigen. Alle ingrediënten zijn biologisch en vegetarisch. Iemand er al geweest die z'n ervaringen wil opschrijven voor de restaurantgids?

Healty Harry zit aan de Prins Hendrikkade 3 is geopend van maandag t/m zaterdag van 7 tot 19 uur.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2004, 09:01:46 door Sande® »

Offline Selly

• 30.783
Re:Healty Harry in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 05 augustus 2004, 23:41:33 »
Sinds begin juli zit in Amsterdam een eetwinkel onder de naam Healty Harry waar belegde broodjes, paté', quiches, soepen, sappen, salades en bonbons worden verkocht om mee te nemen of ter plekke te nuttigen. Alle ingrediënten zijn biologisch en vegetarisch. Iemand er al geweest die z'n ervaringen wil opschrijven voor de restaurantgids?

Healty Harry zit aan de Prins Hendrikkade 3 is geopend van maandag t/m zaterdag van 7 tot 19 uur.

Nee, nog nooit van gehoord ook trouwens, terwijl ik er toch zowat dagelijks langs fiets. Maar ik wil er volgende week best wat halen, het klinkt wel geinig.
En zit overigens een andere briljante nieuwe vegavriendelijke (niet geheel vegetarisch, wel originele broodjes en niet te duur) broodjeszaak in de Vijzelstraat (genaamd Go Freshshop). Daar wil ik ook wel wat over opschrijven voor de restaurantgids als je dat wil.
Of komen er alleen vegadingen in de nieuwe restaurantgids?

Hee, ze hebben ook een site!
« Laatst bewerkt op: 05 augustus 2004, 23:45:12 door Selly »
,,,,فلافل

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2004, 00:10:54 »

Neu, voornamelijk restaurant/eetcafés e.d. waar ze goede dingen doen voor vegetariërs. Vereisten zijn dat er minstens twee hoofdgerechten op de kaart staan, dat je er kunt zitten en dat de openingstijden niet al te beperkt zijn. Weet nog niet precies hoe ik die laatste vereiste ga toepassen, maar eigenlijk vind ik hert twijfelachtig of een restaurant dat maar één keer per week open is, wel een plek in de gids verdient.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 06 augustus 2004, 00:12:47 »

Neu, voornamelijk restaurant/eetcafés e.d. waar ze goede dingen doen voor vegetariërs. Vereisten zijn dat er minstens twee hoofdgerechten op de kaart staan, dat je er kunt zitten en dat de openingstijden niet al te beperkt zijn. Weet nog niet precies hoe ik die laatste vereiste ga toepassen, maar eigenlijk vind ik hert twijfelachtig of een restaurant dat maar één keer per week open is, wel een plek in de gids verdient.

oh, en hoe kun je leuke zaken nomineren om opgenomen te worden in de gids?  Want ik weet wel een paar leuke die niet in de huidige gids staan.
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2004, 00:13:05 door Selly »
,,,,فلافل

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Healty Harry - Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2004, 18:26:59 »
Ik vind dat een zaak met de naam 'Healthy Harry' niets dan een vroeg faillisement verdient.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #5 Gepost op: 07 augustus 2004, 00:25:16 »
Ik vind dat een zaak met de naam 'Healthy Harry' niets dan een vroeg faillisement verdient.

Hahaha!  8)

Niet mee eens, overigens. Ik wilde toevalligerwijs even dit topic induiken, puur ende alleen om op te merken dat iemand die z'n vaak 'Healthy Harry' durft te noemen meer dan alle steun verdient. En dan zie ik joe bericht.

Kwestie van smaak, nietwaar?  :alien:

'Healthy Harry', ik vind het wel iets camp-achtigs hebben.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline bart

• 2.585
« Reactie #6 Gepost op: 07 augustus 2004, 01:14:58 »
Maar dan meer camp als het een super-ranzige snackbar zou zijn waar moddervet en met Hambuger-disease verontreinigd junkfood verkocht wordt. De uitbater, Harry, eet niet van zijn eigen waar en rent elke dag vanuit Diemen op en neer naar zijn walmende kot in het centrum.

Hmm. Misschien moeten we ons cateringbedrijf omdopen in Smerig Fabrieksvoer Catering BV. Per slot van rekening zijn er genoeg succesvolle cateraars die niets anders verkopen dan smerig fabrieksvoer; dus de naam moèt het wel goed doen in de markt.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 07 augustus 2004, 12:09:10 »
Misschien moeten we ons cateringbedrijf omdopen in Smerig Fabrieksvoer Catering BV.

Liever niet.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #8 Gepost op: 07 augustus 2004, 12:22:33 »
'Healthy Harry', ik vind het wel iets camp-achtigs hebben.
Bij Harry moet ik toch echt denken aan een snackbar. En mijn Zusje ook waarschijnlijk.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline linz

• 225
« Reactie #9 Gepost op: 07 augustus 2004, 16:35:50 »
Bij een snackbar denk ik meer aan Dirty Harry, hoor!
Stiekem toch een banaan!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #10 Gepost op: 07 augustus 2004, 21:53:34 »
oh, en hoe kun je leuke zaken nomineren om opgenomen te worden in de gids?  Want ik weet wel een paar leuke die niet in de huidige gids staan.

Zie hier.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2004, 21:29:28 »
Vandaag bij Healthy Harry geweest. Ze gaan nog wat verscholen achter een grote stijger.
Alles in de winkel is dus vegetarisch en ook helemaal biologisch en dat is wel leuk om eens mee te maken, er zijn zo'n 20 verschillende broodjes om uit te kiezen en als vegetarier maak je dat in een gewone broodjeszaak niet zo vlug mee. De prijzen varieren van 1,95 voor een broodje jonge kaas tot 3,65 voor een warm broodje met geitenkaas en notenhoning. Gezien de prijzen en andere Amsterse gelegenheden vind ik dat niet duur. Er zijn ook broodjes vegakroket (1,95).
Ik had zelf een broodje met Zuurkool, gemarineerde rooktofu en mosterdsaus (3,65) en daar was ik erg over te spreken, origineel en echt lekker gemarineerde tofu. Ik was met iemand anders en die had een mozzarella/rucola/tomatenbroodje en die vond dat ook erg lekker.
Verder hebben ze ook allerlei vruchtensappen, soepen, gebak, en schotels om mee te nemen zoals pasta en tabouleh.
Leuk initiatief.
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2004, 21:59:24 »

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2004, 12:01:15 »
Citaat
We zijn niet specifiek op veganisten gericht, maar kom eens langs in onze winkel. In overleg met de kok is er altijd iets leuks te verzinnen.
Mailtje terug gehad. Leuk!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2004, 16:10:39 »
ik ben er vanmiddag weer geweest. Had nu de TLT: tomato-lettuce-tofu. Lekker: een clubsandwich aan een statestokje met lekker brood/ sla/ tomaat/ krokante tofu en een lekker romig sausje.
,,,,فلافل

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2004, 20:07:01 »
Klinkt goed! Begin volgende week kunnen ze (ook) op mijn komst rekenen, ik ga mezelf denk ik het hele weekend uithongeren. ;)

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2004, 21:23:32 »
Klinkt goed! Begin volgende week kunnen ze (ook) op mijn komst rekenen, ik ga mezelf denk ik het hele weekend uithongeren. ;)

Uithongeren is zoooo onorigineel!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2004, 21:01:24 »

en?
,,,,فلافل

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #18 Gepost op: 30 augustus 2004, 21:04:35 »
ik woon er redelijk dichtbij...
dan ga ik er binnenkort maar eens langs...vooral dat broodje zuurkool zie ik wel zitten  ::)
Eet gezond & eet taartjes

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #19 Gepost op: 30 augustus 2004, 23:41:09 »
en?

't Was pokkeweer in Amsterdam, we proberen het nog wel een keer als het wat minder hard regent.  8)