Ik ben nieuw hier dus allereerst Hallo iedereen,
Ongetwijfeld zal hier al eens een topic over geweest zijn(zou iemand mij die link kunnen geven?) maar ik wil toch even wat kwijt.
Ik eet zo veel mogelijk vegetarisch en nou bleek eind november, na een bezoekje aan de dokter, dat ik bloedarmoede had. Ik had een hb waarde van 3 en de dokter (en vooral mn moeder) stressten heel hard omdat dat een beetje erg laag was. Ik mocht een lange tijd niet sporten en ik moest aan de ijzertabletten. We vroegen ons allemaal af hoe het zo gekomen was en ik kwam tot de conclusie dat ik teveel thee dronk (ook veel kruidenthee, maar als er blaadjes in zitten , en dus looistoffen, is het niet bevorderlijk voor je ijzergehalte).
Met die ijzertabletten ging het allemaal prima , en ik moest weer bloedprikken en toen had ik weer een waarde van 7 .. wat opzich prima was.
Maar nu ben ik weer een beetje aan het minderen met die pillen (een paar per week) en toch voel ik me weer slapjes worden zoals eerst
Ik eet echt heel gevarieerd en , naar mijn idee , ook wel redelijk goede vleesvervangers zoals tofu en noten e.d. Veel groenten en fruit . En het hoort gewoon zo te zijn dat bij een gevarieerd vegetarisch ´dieet´ geen ijzertekort hoeft te ontstaan.
Nu wil mn moeder dat ik weer meer vlees ga eten. Een beetje oké , maar liever niet !
Heeft iemand dit ook meegemaakt en wat deed je eraan?
Help! Ik wil niet derest van mn leven aan de ijzerpillen