Vegatopia Forum

Gratis zelf tempeh maak pakket

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Gratis zelf tempeh maak pakket
« Gepost op: 28 juli 2004, 19:23:53 »
op www.gratiz.nl kan je (gratis dus) een pakket aanvragen om zelf tempeh te maken van sojabonen, voor who likes to be creatief.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2004, 22:45:49 door Sande® »
Za Zemiata!

Aiko

Re:gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #1 Gepost op: 28 juli 2004, 19:28:24 »
Had Dragonfly van de week niet ook een linkje geplaatst waar je wat kon bestellen in Groot Britannië?

Na gezocht en niets gevonden te hebben, blijkbaar niet....
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2004, 19:34:36 door Aiko »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2004, 19:35:08 »
Had Dragonfly van de week niet ook een linkje geplaatst waar je wat kon bestellen in Groot Britannië?

nee ikke niet:

http://www.vegatopia.com/forum/index.php?board=8;action=display;threadid=8194;start=msg203359#msg203359
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2004, 19:36:56 »
Ik heb dat pakketje een aantal weken ook besteld en ook al ontvangen. Uiteindelijk bleek het afkomstig te zijn van een Belgisch bedrijf nl Top Cultures in Zoersel.
Er zit dus een klein plastic zakje in, het zou voldoende zijn om 1 kg tempeh te maken.
Onlangs heb ik voor de eerste maal Tempeh gegeten en vond het erg vies. 'k Ga er dus maar niet aan beginnen. Ik wil het aan eventuele liefhebbers wel gratis doorzenden.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2004, 19:37:21 door Brent »

Aiko

Re:gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2004, 19:44:19 »
Weet je zeker dat je het gemaakt hebt zoals dat gemaakt dient te worden? Je moest het laten verschimmelen, als ik het goed op. Daar kan natuurlijk wel het een en ander bij misgaan...

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #5 Gepost op: 28 juli 2004, 19:48:36 »
Weet je zeker dat je het gemaakt hebt zoals dat gemaakt dient te worden? Je moest het laten verschimmelen, als ik het goed op. Daar kan natuurlijk wel het een en ander bij misgaan...

Die tempeh had ik gewoon id almatheek gekocht hoor. Aan dat doe-het-zelf pakket ga ik niet beginnen.

Aiko

Re:gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #6 Gepost op: 28 juli 2004, 19:53:48 »
Ja, zucht, ik las (weer eens) niet goed. Ik vind Tempeh wel lekker hoor, maar het heeft een wat eigenaardige smaak.

(Op die gratizpagina staat niet veel interessants. Maar misschien is dit wel iets voor Poek?)

Corrupted

Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2004, 12:47:35 »
Ik vind tempeh wel erg lekker, maar het heeft ook een raar effect op m'n darmen...

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2004, 15:17:19 »
Ik heb het net aangevraagd en een email ontvangen dat ze het versturen.
Ben benieuwd. Ik kan hier bijna geen tempeh vinden terwijl ik het wel heel lekker vind. Als het goed werkt ga ik het in grotere hoeveelheden bestellen. Heb in de zomer zelfs geen broeikastje nodig, het is al weken warm genoeg om het binnenshuis te laten fermenteren.
Goeie tip, bedankt !

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #9 Gepost op: 29 juli 2004, 15:19:52 »
Onlangs heb ik voor de eerste maal Tempeh gegeten en vond het erg vies. 'k Ga er dus maar niet aan beginnen.

Hoe heb je het klaargemaakt dan ? Over smaak valt niet te twisten, maar het verschil tussen lekker gekruidde, hardgebakken en gezouten tempeh is niet te vergelijken met verkeerd gebakken, laffe, slappe tempehstukjes..........

Kiwi

Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2004, 15:19:53 »
Ik heb het 't afgelopen weekend al besteld, dus ik loop sindsdien elke dag vol verwachting naar de brievenbus... :P

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2004, 15:22:30 »
Ik heb het 't afgelopen weekend al besteld, dus ik loop sindsdien elke dag vol verwachting naar de brievenbus... :P
Spannend. Hoe ga jij het doen met de sojabonen? Heb je zo'n granenmolen of kan je bij jou in de buurt de sojabonen in stukjes kopen?
Ik moet nog even kijken hier in de biologische winkels wat er precies te koop is. Als het goed werkt ga ik volgend jaar misschien wel sojabonen in m'n moestuin kweken :)

Kiwi

Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #12 Gepost op: 29 juli 2004, 15:27:48 »
Daar heb ik me eerlijk gezegd nog niet in verdiept of druk over gemaakt. Ik zou nu ook niet weten waar ik sojabonen kan kopen, maar dat gaat wel lukken tegen de tijd dat ik echt zo ver ben.

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #13 Gepost op: 29 juli 2004, 15:36:52 »
Daar heb ik me eerlijk gezegd nog niet in verdiept of druk over gemaakt. Ik zou nu ook niet weten waar ik sojabonen kan kopen, maar dat gaat wel lukken tegen de tijd dat ik echt zo ver ben.

Haha, wat een verschil. Ik zit nota bene al na te denken over in wat voor zakjes ik het ga doen, want op de foto zijn het van die platte pakketjes terwijl ik tempeh eigenlijk alleen maar als van die worsten ken.
k'Heb er echt zin in !

Kiwi

Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #14 Gepost op: 29 juli 2004, 15:42:23 »
Ik zal het waarschijnlijk toch nog niet meteen gaan maken als ik het ontvang, want ik ga binnenkort op vakantie. En dan kan ik m'n tempeh misschien niet op tijd 'oogsten'! :P

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #15 Gepost op: 01 augustus 2004, 19:42:33 »
Ik heb het aangevraagd, ben benieuwd

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #16 Gepost op: 01 augustus 2004, 23:59:52 »
Die link had ik geplaatst toen. Heb zelf al twee keer aangevraagd maar tot op heden niets ontvangen. Je kunt nu ook een gratis tofupakket aanvragen.

Meer free stuff: http://www.xgratis.nl/

Meeste is overigens volkomen nutteloos. maar af en toe staat er iets leuk...

Edit: tempeh info: http://www.tempeh.info/
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2004, 00:04:44 door sersero »

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #17 Gepost op: 03 augustus 2004, 14:24:59 »
Nog steeds niemand iets ontvangen ?
Ik in elk geval niet !

Kiwi

Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #18 Gepost op: 03 augustus 2004, 14:56:59 »
 :nooo: Ik ook niet. Maar het zou vandaag bij de post hebben kunnen zitten, ik ben namelijk niet thuis nu.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Gratis zelf tempeh maak pakket
« Reactie #19 Gepost op: 13 augustus 2004, 17:10:39 »
ik heb het vorige week bestelt (gratis sample) ik zit nog te hopen het...... anders doe ik een poging om een cultuurtje te maken van wat uit de winkel :) om zo hier wat mensen blij te maken ;)