Vegatopia Forum

Alternatief voor mozzarella?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Alternatief voor mozzarella?
« Gepost op: 16 augustus 2007, 16:36:02 »
Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van heel lang weggeweest. Dit i.v.m. ziekte (weer helemaal beter!) en studie (afgestudeerd!!). Ik hoop weer wat vaker op het forum te zijn.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: wie weet een alternatief voor mozzarella in gerechten? Het is voor iemand die absoluut niet van kaas houdt. Omdat er in gerechten regelmatig gebruik gemaakt wordt van mozzarella, wil ze graag weten hoe ze dit ingredient kan vervangen.

Wie kan mij (haar) helpen?

Groetjes van Helena

Van leven ga je dood

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Alternatief voor mozzarella?
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2007, 16:47:29 »
Welkom terug!

Waarom wil ze mozzarella  vervangen als ze het niet lekker vindt? Dan laat je het toch gewoon weg? Mozzarella heeft geen sterke smaak en als ingredient in iets, merk je het niet echt als het er niet in zit. In gerechten waar het heel prominent is zoals op pizza kun je het vervangen door jonge kaas. Kun je een voorbeeld geven van een gerecht waarin ze het zou willen vervangen?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Helena

  • ***
  • 159
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor mozzarella?
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2007, 17:37:40 »
Hoi,

Ik probeerde haar te bereiken, maar ze geeft niet thuis. Zodra ik het weet, post ik het hier, oke?
In ieder geval bedankt alvast voor je moeite.

Trouwens,  ik ben het met je eens, dat mozzarella nu niet een echt overheersende smaak heeft en makkelijk weggelaten zou kunnen worden (behalve bij de mozzarellapizza dan). Verder lust ze  ook geen andere kazen.

Je hoort van mij. Helena

Van leven ga je dood

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Alternatief voor mozzarella?
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2007, 17:45:03 »
Ha Helena! Welkom terug!
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Alternatief voor mozzarella?
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2007, 18:07:11 »
Welkom terug! Waarin ben je afgestudeerd?

scarabee

Re:Alternatief voor mozzarella?
« Reactie #5 Gepost op: 18 augustus 2007, 12:04:46 »
In mijn natuurwinkel hebben ze veganistische vervangers voor kazen. Edam, Goudse en ook mozzarella. Ze liggen in het koelvak.

Ik heb ooit één geprobeerd, ik geloof dat dat de Edam was. Ik was er niet kapot van. Het leek absoluut niet op kaas qua smaak.