Vegatopia Forum

Kokosnoot

Jane

Kokosnoot
« Reactie #40 Gepost op: 29 november 2002, 19:29:00 »
=>

[ Dit Bericht is bewerkt door: Jane op 2002-11-29 19:29 ]

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Kokosnoot
« Reactie #41 Gepost op: 16 december 2002, 14:13:00 »
Euhm, kokosmelk, vers uit een kokos... behoort dat niet wittig te zijn, in plaats van doorzichtig en ontzettend GOOR! Het is heel zuur..

Offline Annemieke

• 18.716
Kokosnoot
« Reactie #42 Gepost op: 16 december 2002, 14:19:00 »
Ik heb een rotte kokosnoot! Ieeee, onder de laag was ie helemaal beschimmeld. Hij rook ook al zo vies.

Queenie

Kokosnoot
« Reactie #43 Gepost op: 19 december 2002, 23:59:00 »
Als je ze hoort klotsen als je ze schudt zou ze vers moeten zijn ...

Hoe dan ook, ik wist dat ik mijn vriend niet alleen mocht laten gaan inkopen doen ... kokosnoten aan 19 eurocent per stuk kon hij niet laten liggen ... en hij lust ze zelf niet eens Hij vertrouwt zodanig op mijn kookkunsten dat hij redeneert dat ik ze hem wel zal kunnen doen graag eten ... Een uitdaging? Misschien, maarreu ... hulp?

NNXIII

Kokosnoot
« Reactie #44 Gepost op: 20 december 2002, 02:08:00 »
ROFLMAO@openen van kokosnoot.

Ik zie het al helemaal voor me: De binnenstad van Amsterdam in de winter (regen, kou en wind) en een of andere gek staat uit alle macht een kokosnoot op de stoep te smijten in de hoop dat ie openbarst. Na vele pogingen en met een inmiddels aanzienlijke driedubbele rij toeristen de eromheen staan te kijken wat daar nu weer voor iets raars aan de hand is geeft de kokosnoot eindelijk de strijd op. Onder luid applaus van de inmiddels nog grotere groep toeristen vertrekt de gek met een triomfantelijke grijns weer naar binnen om van zijn of haar werk te genieten.

Offline Annemieke

• 18.716
Kokosnoot
« Reactie #45 Gepost op: 20 december 2002, 11:30:00 »
Bewaartips?

In een afgesloten bakje werkt niet... dat gaat het na 1 dag al schimmelen.

Charlotte

Re:Kokosnoot
« Reactie #46 Gepost op: 03 januari 2004, 12:57:15 »
Vermalen en een cake van bakken, lekker met een blikje kersenvlaaivulling erop..
(ik hou van zoet en zompig.. :yummie:)
Wel vega maar niet vegan vrees ik..
Ik ben trouwens niet zo'n ster in het lezen en ontcijferen van e-nummers...

viool

(Kokos)taart
« Reactie #47 Gepost op: 13 februari 2004, 09:31:16 »
Help, ik lust heel graag taart, maar ik eet geen melk, suiker en nootjes i.v.m. allergieen. Ik maak nu afwisselend een appeltaart en een rijstvlaai met jam, maar dat wordt ook saai. Wie kan mij helpen aan een recept van kokostaart? Ik heb een hele lekkere gegeten in een biologisch restaurantje.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2004, 11:36:45 door Sander »

overanalizing

Re:(kokos)taart
« Reactie #48 Gepost op: 13 februari 2004, 09:45:04 »
Oh oh oh! Peter Berley! Kokosroomtaart: waanzinnig lekker en heel makkelijk te maken. Maar ik weet niet of de moderators het fijn vinden als ik hier een copyrighted recept plaats... ik wacht even af.

In ieder geval: gewoon een taartbodem maken van bloem, koekjes of pitten / laten afkoelen / kokosmelk opstijven met agar-agar / in de taartbodem. Zoiets.

viool

« Reactie #49 Gepost op: 13 februari 2004, 10:02:29 »
Ik ben nu rijstpap aan het koken en ben van plan om daar kokoscreme (=santen) doorheen te roeren. Dat op een eenvoudige bodem (meel, margarine, water) zou er in mijn gedachten ook op kunnen lijken. Dan bakken in de oven. Als de taart klaar is, kan er nog jam ( voor de kids hagelslag) overheen. Blijft dus een soort rijstvlaai.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #50 Gepost op: 13 februari 2004, 14:56:11 »
Oh oh oh! Peter Berley! Kokosroomtaart: waanzinnig lekker en heel makkelijk te maken. Maar ik weet niet of de moderators het fijn vinden als ik hier een copyrighted recept plaats... ik wacht even af.

Ehm, nee. Kan je geen linkje plaatsen? Of haar anders een PM sturen?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #51 Gepost op: 13 februari 2004, 15:04:01 »

mogen individuele recepten met bronvermelding niet overgenomen worden op het forum? Dat gebeurt toch wel vaker?
,,,,فلافل

overanalizing

« Reactie #52 Gepost op: 13 februari 2004, 15:40:51 »
Of haar anders een PM sturen?

Bij deze.

viool

Re:(Kokos)taart
« Reactie #53 Gepost op: 13 februari 2004, 15:53:41 »
Ik heb het recept ontvangen. Bedankt. Mijn zelfbedachte kokos- rijsttaart is klaar en ziet er prachtig uit. Is dus ook best te doen. Die gaat vanavond bij de koffie.

Offline Lovelocker

• Geitenwollen Sock
  • 7.755
  • Geslacht: Man
« Reactie #54 Gepost op: 13 februari 2004, 18:23:43 »
Kokostaart :o :o :o  :kwijl: ik wil ook gepamd worden...please, Finca
de tuin: dat ben ik

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #55 Gepost op: 13 februari 2004, 19:07:59 »
mogen individuele recepten met bronvermelding niet overgenomen worden op het forum? Dat gebeurt toch wel vaker?
Nigella-taartje toch maar even wegeditten dan?  ;)

Ik ben trouwens ook erg geïnteresseerd in een PM met kokostaartrecept erin!  :kitty:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #56 Gepost op: 13 februari 2004, 22:01:45 »

Maar eigenlijk mag het niet toch?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #57 Gepost op: 13 februari 2004, 22:59:39 »
Citaat

Maar eigenlijk mag het niet toch?

Als je incidenteel een recept overtikt met bronvermelding voor niet commercieel gebruik, mag dat juridisch wel hoor lijkt me. Maar ik weet niet of het volgens de forumregels mag?
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2004, 23:00:28 door Selly »
,,,,فلافل

Elsbeth

« Reactie #58 Gepost op: 14 februari 2004, 12:33:54 »
Ik ben nu rijstpap aan het koken en ben van plan om daar kokoscreme (=santen) doorheen te roeren. Dat op een eenvoudige bodem (meel, margarine, water) zou er in mijn gedachten ook op kunnen lijken. Dan bakken in de oven. Als de taart klaar is, kan er nog jam ( voor de kids hagelslag) overheen. Blijft dus een soort rijstvlaai.

Ik zit zelf te denken aan een bodem van Bastognekoekjes +margarine smelten en laten harden (net als bij Mon Chou taart) en als vulling dessertrijst laten koken in kokosmelk en inbinden met agar agar. Als finishing touch dan geraspte kokos en nootje ofzo. Zou dat lukken?

viool

« Reactie #59 Gepost op: 14 februari 2004, 12:56:20 »
Ik heb pap gemaakt van 200 gr. dessertrijst , 1 liter water en een beetje zout. Van fornuis af,  een half blok santen er door heen + 2 eetlepels maismoutstroop. Bindmiddel is niet nodig. Op een deegbodem (tarwemeel, margarine, zout, beetje water), 50 minuten bakken, op 200 graden.  Afkoelen; jam en kokosrasp er op. Het is lekker, maar had wel iets zoeter gekund.