Vegatopia Forum

Indiaas gerecht- recept ontbreekt!

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline philia

  • *
  • 9
Indiaas gerecht- recept ontbreekt!
« Gepost op: 12 juli 2011, 15:33:51 »
Hoi allemaal,

ik heb heerlijk gegeten bij De kleine Mogul in Groningen. Ik had Shabji Nafratan gekozen, een goede keuze bleek achteraf.
Een volle, romige curry met groenten en vruchten, licht zoet. Ik wil dit gerecht heel graag zelf maken, maar op internet valt
er (voor mij) niets te vinden.
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed hoe je een curry op moet bouwen.
Heeft iemand misschien tips, of zelfs een idee hoe ik achter het recept van dit gerecht kan komen?

Groetjes,
Philia

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Indiaas gerecht- recept ontbreekt!
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2011, 16:20:24 »
Ik ben bang dat het een mooie naam voor op de spijskaart is, grof vertaald komt de naam neer op "groentegerecht met negen juwelen". Dat zullen je groenten en vruchten wel zijn geweest. Als je het over romig hebt dan denk ik aan een korma, misschien? Dat is ook nog eens een noordelijk gerecht, uit de regio waar de Moghul daadwerkelijk heeft gezeten ;)

Ik zou eens op sabzi korma googlen, kijken of je daarmee een recept kan vinden.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Indiaas gerecht- recept ontbreekt!
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2011, 18:19:50 »
Een recept voor een navratan korma staat hier: http://indianfood.about.com/od/vegetarianrecipes/r/navratankorma.htm
Lekker hoor.
En hier vind je wat info http://www.vegatopia.com/vega/koken/technieken/9513-indiase-curry-zonder-pakje-zakje-of-potje curry-maken-voor-beginners.
,,,,فلافل

Offline philia

  • *
  • 9
Re:Indiaas gerecht- recept ontbreekt!
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2011, 18:49:37 »
@christiaan
dank voor je info over de naam, dat geeft voor mij weer wat meer achtergrondinfo over Indiaas eten:)

@Selly
handige links heb je gegeven, hier kan ik wel wat mee! Die navratan korma zal ik eens proberen, t resultaat plaats ik hier wel weer:)