Vegatopia Forum

Rabarber

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:Rabarber
« Reactie #80 Gepost op: 25 augustus 2011, 21:22:10 »
In Duitsland heb ik rabarbersap gedronken. Is dat in Nederland ook te krijgen?
(Ja en ik heb er ook een rabarberbonbon gehad, woehoe!)

De Jumbo verkoopt het: http://www.supermarktaanbiedingen.com/product/wijland-rabarbersap-fles-70-cl/

Ah, wat een goed nieuws! Thanx! :D
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 19 mei 2012, 17:44:40 »
*schop*
Heeft iemand wel eens zo'n soort rabarbercake gegeten? En zo ja, wat vond je ervan?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #82 Gepost op: 19 mei 2012, 18:21:23 »
*schop*
Heeft iemand wel eens zo'n soort rabarbercake gegeten? En zo ja, wat vond je ervan?

Nee. Lijkt me wel erg lekker.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #83 Gepost op: 19 mei 2012, 20:57:47 »
Nee, wel een crumble, was ook erg lekker.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #84 Gepost op: 21 mei 2012, 13:27:41 »
Ja, ik. Dat is lekker!
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.666
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #85 Gepost op: 21 mei 2012, 14:23:18 »
*schop*
Ik! Gisteren, bij de buurman. Was lekker.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #86 Gepost op: 28 mei 2012, 18:24:31 »
De rabarbercake smaakt prima. Hij is van onder een beetje klef, misschien wordt dat beter wanneer hij afkoelt (ik kon natuurlijk niet wachten). Fijne afwisseling in de mond van zuur en zoet.

Edit: heel vervelend dat ik net nog even een stukje moest eten om te zien of ie nu minder klef was. En ja, dat was ie  ;)
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2012, 21:20:07 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #87 Gepost op: 28 mei 2012, 21:06:37 »
Afgelopen weekend deze gemaakt, was erg lekker. Ik had hem al een keer eerder gemaakt maar toen was het rabarberseizoen eigenlijk alweer voorbij en dat was te proeven ook, deze was een stuk smaakvoller.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #88 Gepost op: 05 juni 2012, 13:50:19 »
klinkt goed! hmmm ik wil een oven :(
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #89 Gepost op: 05 juni 2012, 17:41:36 »
Ik heb gewoon zo'n klein elektrisch oventje. Werkt prima. Voordeel is dat je geen lange voorverwarmtijd hebt.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #90 Gepost op: 06 juni 2012, 09:01:14 »
momenteel heb ik alleen een magnetron.. maar er komt ws idd een mooie combi. Waarin ik ook weer taarten enzo kan bakken  ::)  Ach je moet dingen te dromen houden ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline greet

• 2.671
« Reactie #91 Gepost op: 06 juni 2012, 09:13:28 »
Er zijn op het internet nochtans best veel recepten te vinden voor gebak in de microgolf...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #92 Gepost op: 06 juni 2012, 09:21:50 »
En taart zonder oven
Maar Lijntje maakte van die héle mooie taarten, daar heb je vroeg of laat wel een oven voor nodig  :)
,,,,فلافل

Offline greet

• 2.671
« Reactie #93 Gepost op: 06 juni 2012, 09:44:13 »
Das waar ook  :)
En nu krijg ik zin in taart...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #94 Gepost op: 11 juni 2012, 20:17:37 »
Heb deze http://www.moestuinforum.nl/rabarber-plaatkoek-t5633.html
gister gemaakt. Enorm lekker (ik at em zonder slagroom trouwens).
Ik nam de helft van het recept, en dat was genoeg voor vier personen, of voor acht als onderdeel van een groter dessert (met bv een bolletje ijs erbij). Ik heb de boel in een vlaaivorm gestort en dat ging prima. De suiker op het eind er nog overstrooien, is niet echt nodig. Een dag later, was ie nog lekkerder. Het is wel handig de yoghurt niet te lang te roeren.
Ik denk dat dit recept ook goed te gebruiken is met een boel ander fruit, dat ga ik zeker uitproberen.
« Laatst bewerkt op: 24 april 2013, 17:46:33 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #95 Gepost op: 20 juni 2014, 00:45:10 »
*schop*

Ik heb net een vegan variant hierop uit de oven gehaald. Ben benieuwd of het wat is geworden. :)

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #96 Gepost op: 20 juni 2014, 16:31:07 »
*schop*

Ik heb net een vegan variant hierop uit de oven gehaald. Ben benieuwd of het wat is geworden. :)
Ik maak hem soms, maar met wel hooguit zoveel rabarber. :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #97 Gepost op: 23 juni 2014, 12:44:01 »
*schop*

Ik had iets meer rabarber dan in het recept, maar was vergeten de hoeveelheid bloem ook iets te vergroten. Hoe dan ook bleef het beslag erg dik (had banaan genomen ipv ei) dus had ik er nog wat yofu en rijstmelk bij gegooid. En ik heb heel wat minder poedersuiker gebruikt dan in het recept. En de volgorde bij het in het blik mikken deed ik anders.
Het resultaat was een soort pudding slash cake. Het deel op de bodem van het cakeblik was puddingig, het deel dat bovenop zat cakeïg. Maar hij smaakte zeer lekker! :D

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #98 Gepost op: 23 juni 2014, 20:11:02 »
*schop*

Ik had iets meer rabarber dan in het recept, maar was vergeten de hoeveelheid bloem ook iets te vergroten. Hoe dan ook bleef het beslag erg dik (had banaan genomen ipv ei) dus had ik er nog wat yofu en rijstmelk bij gegooid. En ik heb heel wat minder poedersuiker gebruikt dan in het recept. En de volgorde bij het in het blik mikken deed ik anders.
Het resultaat was een soort pudding slash cake. Het deel op de bodem van het cakeblik was puddingig, het deel dat bovenop zat cakeïg. Maar hij smaakte zeer lekker! :D
Is het dan (als niet-vegan) ook leuk om er een keer extra banaan in te doen, zonder het ei weg te laten, of is dat een dom plan?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #99 Gepost op: 23 juni 2014, 20:54:32 »
*schop*

Is het dan (als niet-vegan) ook leuk om er een keer extra banaan in te doen, zonder het ei weg te laten, of is dat een dom plan?
Ja hoor, dat is hartstikke leuk, als je bananen hebt liggen die op moeten. Ik denk althans dat dat zonder grote problemen kan. Evt wat extra bloem gebruiken?
Als je van bananensmaak in je cake houdt, moet je er wel aardig wat banaan doorheen gooien, of een andere cake maken (deze vond ik wel lekker). Ik heb één banaan gebruikt en daar proefde je nauwelijks iets van (ik denk althans niet dat mijn kampeergenoten de banaan hebben opgemerkt).