*schop*
Heeft iemand wel eens zo'n soort rabarbercake gegeten? En zo ja, wat vond je ervan?
Ik heb net een vegan variant hierop uit de oven gehaald. Ben benieuwd of het wat is geworden.
Ik had iets meer rabarber dan in het recept, maar was vergeten de hoeveelheid bloem ook iets te vergroten. Hoe dan ook bleef het beslag erg dik (had banaan genomen ipv ei) dus had ik er nog wat yofu en rijstmelk bij gegooid. En ik heb heel wat minder poedersuiker gebruikt dan in het recept. En de volgorde bij het in het blik mikken deed ik anders.
Het resultaat was een soort pudding slash cake. Het deel op de bodem van het cakeblik was puddingig, het deel dat bovenop zat cakeïg. Maar hij smaakte zeer lekker!
Is het dan (als niet-vegan) ook leuk om er een keer extra banaan in te doen, zonder het ei weg te laten, of is dat een dom plan?
Ja hoor, dat is hartstikke leuk, als je bananen hebt liggen die op moeten. Ik denk althans dat dat zonder grote problemen kan. Evt wat extra bloem gebruiken?
Als je van bananensmaak in je cake houdt, moet je er wel aardig wat banaan doorheen gooien, of een andere cake maken (
deze vond ik wel lekker). Ik heb één banaan gebruikt en daar proefde je nauwelijks iets van (ik denk althans niet dat mijn kampeergenoten de banaan hebben opgemerkt).