Vegatopia Forum

Kookvragen

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #4860 Gepost op: 07 mei 2014, 22:44:46 »
Volgens mij is dat een fabeltje, dat de vorst erover moet. Of misschien hangt het van het soort af maar ik heb vorig jaar in de zomer ook nog heerlijke verse boerenkool gegeten, zo uit de tuin.
Bah, ik heb geloof ik een beetje een craving naar boerenkool salade maar dat zit er dis voorlopig niet in :(

« Reactie #4861 Gepost op: 07 mei 2014, 23:13:39 »
Weet iemand of er nog ergens verse boerenkool te koop is, of moet ik daarvoor naar de VS verhuizen?

Ierland is daar ver genoeg voor. Eergisteren nog gegeten. Alleen jammer dat je het hier niet voorgesneden kan krijgen. En inderdaad, in de zomer even opletten dat het niet bloeit, en snel opmaken anders gaat het in de zak bloeien. En de vorst hoeft er van mij ook zeker niet overheen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #4862 Gepost op: 09 mei 2014, 21:38:47 »
Hmm, hier werd het op een gegeven moment bitter.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #4863 Gepost op: 16 mei 2014, 10:34:37 »
Ik heb laatst crispy noodles gekocht bij Oriëntal. Leek me leuk en ze zijn dus crispy in de verpakking. Gek genoeg staat er op de verpakking dat je ze moet koken, en daarna zijn ze dus niet meer crispy, maar gewoon zoals normale noodles. Weet iemand hoe het wel moet? Ik wil ze graag ook crispy eten  :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4864 Gepost op: 16 mei 2014, 11:04:31 »
Ik heb laatst crispy noodles gekocht bij Oriëntal. Leek me leuk en ze zijn dus crispy in de verpakking. Gek genoeg staat er op de verpakking dat je ze moet koken, en daarna zijn ze dus niet meer crispy, maar gewoon zoals normale noodles. Weet iemand hoe het wel moet? Ik wil ze graag ook crispy eten  :)

Zijn het gele (ei)noedels of witte rijstnoedels?
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #4865 Gepost op: 16 mei 2014, 11:12:00 »
Gele van ei zijn het. En ze lijken dus al gefrituurd te zijn.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4866 Gepost op: 16 mei 2014, 11:20:43 »
Gele van ei zijn het. En ze lijken dus al gefrituurd te zijn.

Hm ik ken alleen van die sev-achtige, die strooi je over bepaalde Indiase gerechten, maar dat zijn gebroken noedels (stukjes) en daar staat ook niet op dat je ze moet koken  :-\ dus iets anders dat jij hebt, dat me 123 niks zegt. Misschien weet Bast het wel, op anders op \twitter weet wellicht @kokrobin het?
Wat is het merk?
Ik ben nu wel benieuwd hoe dit werkt.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #4867 Gepost op: 16 mei 2014, 11:27:03 »
Ik kan het nu niet nakijken. Zal thuis anders gewoon even proberen of ik ze ook zo kan eten zonder koken.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #4868 Gepost op: 16 mei 2014, 20:26:47 »
Soms lijken ze al gefrituurd, omdat er een olie-achtig goedje omheen zit of kleurstof erin. Dat zou je aan de ingredientenlijst ook moeten kunnen zien.
Het kan inderdaad zijn dat je de noodles eerst moet koken en daarna zelf nog moet frituren voor die echte crisp. Droge rijst frituur je ook niet zo crispy anders (of ik heb de verkeerde soorten gehad :-\)
Of bedoelen ze stiekem dat er alleen een 'fried' smaakje aan zit misschien?

Benieuwd welk merk je hebt gescoord en of het lekker is ;D

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4869 Gepost op: 16 mei 2014, 21:54:28 »
Het kan inderdaad zijn dat je de noodles eerst moet koken en daarna zelf nog moet frituren voor die echte crisp.

Maar noedels als rijstnoedels als je die crispy wilt hebben, die frituur je juist weer rauw. Maar mogelijk is het met ei-noedels weer anders.
Interessant in elk geval!
,,,,فلافل

Offline meisbaer

• 5.625
« Reactie #4870 Gepost op: 17 mei 2014, 01:18:00 »
Lijken ze op van die instant-noodles? Want die worden vaak gefrituurd zodat ze snel gedroogd zijn...

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #4871 Gepost op: 17 mei 2014, 15:40:26 »
Ze zijn van de noodle factory, gekocht bij amazing oriental. Ik was er gisteren weer en zag toen een andere variant van hetzelfde merk die niet gekookt hoeven worden. Degene die ik had gaat het dus inderdaad waarschijnlijk om het fried smaakje. Wat je overigens nauwelijks terugproeft...

Maar goed,  ik heb nu dus degene die ik hebben moest  :)

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #4872 Gepost op: 17 mei 2014, 16:29:49 »
Ken het merk niet, maar waren die crispy verder wel lekker ondanks dat het fried smaakje tegenviel? Andere textuur misschien?
Ze zijn tot 10-06 in de aanbieding bij Oriental zie ik, met de vegetarische en de hot potsmaak van hetzelfde merk. Welke hoef je niet te koken en is die lekker?

Sin chile, no tiene chiste!

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #4873 Gepost op: 17 mei 2014, 17:59:35 »
De hotpot variant hoef je niet te koken. Ik heb ze nog niet geproefd. Degene die je wel moet koken vond ik niet geweldig.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #4874 Gepost op: 12 juni 2014, 15:01:04 »
De dochter kwam dit tegen op Pinterest. Maar ik heb nog nooit van sorghum (of vertaald: kafferkoren) gehoord. Is dit in onze contreien verkrijgbaar?

Offline Dee

• 131
« Reactie #4875 Gepost op: 12 juni 2014, 15:42:03 »
Ik heb de gemalen variant al eens gekocht (gewoon gevonden in de glutenvrije afdeling van de supermarkt). Misschien hebben ze de niet gemalen variant ook wel?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4876 Gepost op: 12 juni 2014, 19:26:03 »
Ik dacht in de Turkse/Midden-Oosterse winkel?
,,,,فلافل

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #4877 Gepost op: 13 juni 2014, 08:55:32 »
Ik ga zondag naar Maastricht met een vriendin, dan zal ik daar eens in de Aziatische supermarkt kijken. Nota aan mezelf: boodschappenlijsst maken voor zondag.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #4878 Gepost op: 18 juni 2014, 12:46:37 »
 :nooo: niet dus!

Volgende vraag dan: kan ik in dit recept de creamcheese vervangen door silkentofu of iets anders? En in dezelfde hoeveelheid dan?

« Reactie #4879 Gepost op: 18 juni 2014, 13:06:02 »
Silken tofu is veel minder vet dan cream cheese. Er bestaat ook vegan cream cheese zoals Tofutti, maar dat is nogal duur om twee bakjes te gebruiken voor een cake. Ik denk dat een mengsel van silken tofu en voorgeweekte ongeroosterde cashewnoten uit de blender al beter zou werken, met een beetje citroensap om de zurige smaak van de cream cheese na te bootsen. Als je de eieren ook weg wilt laten zou ik er nog een niet al te rijpe banaan en een beetje maizena door mikken.

Zie bijvoorbeeld dit recept voor de verhoudingen: http://vegetus.nl/limoen-framboos-cheesecake/
Kom eens kijken op Vegetus.nl