Aanstaande vrijdag komen er collega's eten met wie ik een soort eetclubje heb. Erg leuk groepje, want er wordt meestal 95% vegetarisch gekookt terwijl ik de enige vega ben :-). Maar ik heb dus wel een eer hoog te houden qua lekker & origineel vega eten!
Het thema van deze keer is 'Hollandse bistro': ik probeer om zoveel mogelijk Nederlandse producten van het seizoen te gebruiken, maar met een iets luxer sausje.
Het menu tot nu toe:
- aperitief: kruidige cocktail van jenever met boerenkool chips (en brood met boter)
- voorgerecht: carpaccio van geroosterde biet met peterseliepesto (brood met boter blijft staan)
- hoofdgerecht: 3-4 kazentaart (allemaal NL) met uienjam/chutney en (spinazie)salade met appel en walnoot.
- nagerecht: bokkepootjestaart met advocaat
Ik ben echter nog niet helemaal tevreden met het hoofdgerecht, omdat de salade misschien net wat karig is, en een van de eters niet echt van kaas houdt. Hebben jullie nog ideeën voor een aanvullende groente- of koolhydraten gerecht? Liefst iets wat goed voor te bereiden is, en/of weinig omkijken heeft.
Ik kom nu niet verder dan bloemkoolpuree of geroosterde bloemkool (hoewel dat laatste oven-wise wat moeilijker is), of plakken gebakken knolselderij.